2025-05-22, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jo, men det hade dom nog haft ändå.

Ni får hjälpa mig om jah inte riktigt hänger med.

Linus skulle till den nya klubblokalen för ett möte med en annan mc kille. Den som lurat han dot, borde förstå att kameran finns, och då ör det väl extra dumt dumt att låta den vara igång. Han borde stängt av den. Det låter helt sjukt att dom haft igång den.
.
Tror de är alltid är igång, om det blir problem..
Är inte så konstigt...
Citera
2025-05-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tror de är alltid är igång, om det blir problem..
Är inte så konstigt...

Jag tror det kan vara kameror som reagerar på rörelse och börjar då spela in. Jag har sådana hemma och inget man tänker på. Konstigt är ju att N borde vetat om dem eller så kanske de sattes upp efter att de lämnade lokalen.
Citera
2025-05-22, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Jag såg att dom frågade Ari varför dom skulle ut och åka mc bara timmar efter Linus avrättats, att det var märkligt när hans vän precis blivit skjuten.
Nämner Ari i förhör att han fick stryk av L och D för att tvinga honom gå med i nya klubben? Efter det höll han sig undan fram till L mördades. Är inte det skumt?
Ari sökte sig till 81 för beskydd när allt detta pågick...
Ja Ari är en av de som planerade att L skulle bort...
Det var smala män som slog till.. Eventuellt Ari som körde bilen...
Citera
2025-05-22, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Jag tror det kan vara kameror som reagerar på rörelse och börjar då spela in. Jag har sådana hemma och inget man tänker på. Konstigt är ju att N borde vetat om dem eller så kanske de sattes upp efter att de lämnade lokalen.

De satt upp under attacken. Ligger en ihopasatt sekvens i någon av trådarna när det gäller mc gäng..
Alltså under attacken där W tappar baseballträ när dessa individer springer ur lokalen..
Troligtvis tappar hon det av chock att hon kände igen dem trots rånarluvorna...
Men W har valt att hålla käften...
Citera
2025-05-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ari sökte sig till 81 för beskydd när allt detta pågick...
Ja Ari är en av de som planerade att L skulle bort...
Det var smala män som slog till.. Eventuellt Ari som körde bilen...

Var det inte Ari som låg i skuffen i en bil strax efter mordet när N mötte upp D innan de åkte till akuten?
Vad är detta för begåvningsreserver?😂
Citera
2025-05-22, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Var det inte Ari som låg i skuffen i en bil strax efter mordet när N mötte upp D innan de åkte till akuten?
Vad är detta för begåvningsreserver?😂
Jag skrev inte det, det handlade om att Ari sökte skydd långt innan hos 81...
Så sluta med att hitta på annat...
Läs fupen istället så ser du vad som skedde..
Citera
2025-05-22, 15:37
Medlem
Kan det va blattar på uppdrag av ha?
Citera
2025-05-22, 15:51
Medlem
detta är ju verkligen en unik rättegång på flera sätt

dels har man inga gärningsmän

sen så har man ett anonymt vittne

sen så är det en president i en MC klubb som vittnar mot en annan president i en annan MC klubb, att avhoppare har vittnat måste ju ha hänt, men en som fortfarande är medlem, det måste vara helt världsunikt?
Citera
2025-05-22, 16:10
Medlem
Citat:
Jag skrev inte det, det handlade om att Ari sökte skydd långt innan hos 81...
Så sluta med att hitta på annat...
Läs fupen istället så ser du vad som skedde..

Jag hittar inte på någonting och det står i ett av förhören med juggen att bagage luckan öppnades och där tittade Ari fram😂
Ari har ett svagt psyke framgår tydligt i fupen så att han åkte till Berget efter att blivit slagen och hotad är i sig inga konstigheter då de är vänner med klubben.
Men jag ska faktiskt läsa fupen lite mer noggrant det har du rätt i så blir det kanske inga missförstånd
Citera
2025-05-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetruesaida
detta är ju verkligen en unik rättegång på flera sätt

dels har man inga gärningsmän

sen så har man ett anonymt vittne

sen så är det en president i en MC klubb som vittnar mot en annan president i en annan MC klubb, att avhoppare har vittnat måste ju ha hänt, men en som fortfarande är medlem, det måste vara helt världsunikt?

Jag tycker det är mer unikt att du inte kan släppa Jiy ur dina tankar!
Hjärtekross?
Om du inte förstår vidden av anonymt vittne är du lika korkad som resten av HA som blivit så grund lurade under flera år av sk bröder!
Lägg ner ditt hetsande och avvakta vad rättegången och vittnesmålet ger för svar!
Kanske har du rätt eller så är du ute och cyklar i sunkmark!
Citera
2025-05-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Vad är det du inte begriper, det var inte medlemmarna i hans egna avdelning (Gothenburg) som lurade honom i en fälla eller ville ha ut honom. Utan det var medlemmar ifrån Goth Town. Goth Town bestämmer inte vilka som är medlemmar eller kastas ut ur Gothenburg, alla olika avdelningar är i praktiken självbestämmande.

Det var inte Hells Angels i Sverige eller i GBG som fick böterna utan det var enbart Linus avdelning Gothenburg. En sådan skräll att den dåvarande SGT i GT var den som informerade Gothenburg om att dom blivit bötade av Goth Towns vänner i Bergsjön.
Ja det fattar jag,men att en avdelning konspirerar mot sina egna bröder. Det kunde likaväl slutat med att fler bröder blev skadade/dödade. O varför var GT så angelägna om att få ut Linus?
Citera
2025-05-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Ja det fattar jag,men att en avdelning konspirerar mot sina egna bröder. Det kunde likaväl slutat med att fler bröder blev skadade/dödade. O varför var GT så angelägna om att få ut Linus?

Därför att Linus visste sanningen om dem och även vad de utsatte en kvinna han älskade för. Du kan ju bara tänka dig vilka skandaler det kommer bli när allt om dessa läcker ut mer och mer. Coffe, även han borta och satt även han på hur mycket information som helst om dessa och jag tror inte på sammanträffanden framför allt inte när samma människor har en gemensam nämnare och fiende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in