2022-04-18, 18:42
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Att de troende fortfarande försöker hålla fast vid Höss vittnesmål numera är ju bara tragiskt.

Ja, i sken av de enorma motsägelser och anakronismer som enkelt kan demonstreras i de olika Höss-texterna blir det bara pinsamt när man försöker utmåla honom som ett exceptionellt trovärdigt och seriöst vittne. Det faktum att han dessutom torterades och att familjen hotades och misshandlades renderar vittnesmålet historiografiskt och juridiskt värdelöst, vilket är synd.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Sen må det vara så att Höss vittnesmål är att finna lite varstans, det hindrar dock inte förnekare att manipulera förvanska och har sig när de sen ska återge sådant som finna att finna på seriösa sidor…

Den anklagelsen går, minst sagt, åt båda hållen, i sådana fall. Till exempel har du bara de senaste månaderna ljugit om icke-existerande dokument, om att Höss "aldrig torterades", om Kurt Prüfers vittnesmål, mm.

Citat:
Med mina citeringar och länkar kan man direkt kolla t ex scannade originaldokument.

Problemet är ju att du ofta ljuger om innehållet i dokumenten och hoppas att ingen ska kontrollera "källorna". Till exempel så har du vid upprepade tillfällen ljugit om att det skulle existera ett dokument som pratar om 3,5 kg koks, trots att inget sånt dokument existerar. Ett annat problem är att länkarna till dina "scannade originaldokument" ofta leder till Wordpress-bloggar som bl.a. ertappats med att förfalska dokument. Det är inte seriöst, men av någon anledning verkar du och dina kollegor ha någon slags aversion mot publicerade forskningsstudier som går att sidhänvisa till.
Citera
2022-04-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ja, i sken av de enorma motsägelser och anakronismer som enkelt kan demonstreras i de olika Höss-texterna blir det bara pinsamt när man försöker utmåla honom som ett exceptionellt trovärdigt och seriöst vittne. Det faktum att han dessutom torterades och att familjen hotades och misshandlades renderar vittnesmålet historiografiskt och juridiskt värdelöst, vilket är synd.

Den anklagelsen går, minst sagt, åt båda hållen, i sådana fall. Till exempel har du bara de senaste månaderna ljugit om icke-existerande dokument, om att Höss "aldrig torterades", om Kurt Prüfers vittnesmål, mm.

Problemet är ju att du ofta ljuger om innehållet i dokumenten och hoppas att ingen ska kontrollera "källorna". Till exempel så har du vid upprepade tillfällen ljugit om att det skulle existera ett dokument som pratar om 3,5 kg koks, trots att inget sånt dokument existerar. Ett annat problem är att länkarna till dina "scannade originaldokument" ofta leder till Wordpress-bloggar som bl.a. ertappats med att förfalska dokument. Det är inte seriöst, men av någon anledning verkar du och dina kollegor ha någon slags aversion mot publicerade forskningsstudier som går att sidhänvisa till.

Att du inte begriper vad du läser är tyvärr ditt eget problem, inte mitt…
Citera
2022-04-18, 19:51
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Att du inte begriper vad du läser är tyvärr ditt eget problem, inte mitt…

Det är ganska enkelt att begripa när du ljuger, t.ex. när du ljög om att det existerar ett dokument som pratar om 3,5 kg koks per lik, eller att det "inte finns några som helst bevis" för att Höss torterades, eller att Kurt Prüfer talade i generella termer om kremeringskapacitet när det framgår med all önskvärd tydlighet av citatet att han pratade om en ugn som laddades med fler än 1 lik.

Du måste börja stå för att du är en lögnhals.
Citera
2022-04-19, 04:09
Medlem
Citat:
Med mina citeringar och länkar kan man direkt kolla t ex scannade originaldokument.

Det är märkligt att du hänger upp dig på att det är en blogg. Menar du att det automatiskt är bluff bara för att det är en blogg…? Är det alltså irrelevant om bloggen uppvisar autentiska dokument för de blir (enligt dig..?) automatiskt fake bara för att det är en blogg…?

Om 10 nobelpristagare startar en blogg, så är vad de skriver där inte trovärdigt bara för att mediet är en blogg…? Vad de skriver är irrelevant, för är det en blogg så är det bluff…? Är drygad du menar…?

Menar du att om samma scannade autentiska dokument visas på t ex Mattogno’s sida och på den bloggen jag länkar till så är dokumentet bloggen fake men inte det på Mattogno’s sida….?

Förklara dig i saken, om du kan….

Jag menar att Skogsvattes källhänvisningar till publicerade böcker med sidhänvisningar ÄR de facto guldstandarden. Varit så de senaste 70 åren som "seriös forskning" funnits i ämnet.. Du vet, den "seriösa forskning" du brukar tjata om i varenda jävla inlägg..?

..dina hittepå scenarion med gängbildande nobelpristagare i bloggosfären är inget annat än trams och allt annat än "seriöst"..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-04-19 kl. 04:51.
Citera
2022-04-19, 13:42
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Snyggt. En tråd där man försöker smutsa ner hans namn.
Citera
2022-04-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag menar att Skogsvattes källhänvisningar till publicerade böcker med sidhänvisningar ÄR de facto guldstandarden. Varit så de senaste 70 åren som "seriös forskning" funnits i ämnet.. Du vet, den "seriösa forskning" du brukar tjata om i varenda jävla inlägg..?

..dina hittepå scenarion med gängbildande nobelpristagare i bloggosfären är inget annat än trams och allt annat än "seriöst"..

Ja det är ju bara att hitta på bäst man vill då i dessa trådar, för det är inte möjligt att på ett enkelt sätt snabbt kunna kolla upp om det som påstås verkligen stämmer. För att kunna göra det behöver man få tag i dessa böcker…. Eller tror du alla har dem hemma i hyllan, eller ens det lokala biblioteket i byn…?

Citat med ordentlig länk till seriösa sidor (ja det kan vara bloggar t o m…) där dessa saker diskuteras eller redovisas med originaldokument etc är därför enklare och snabbare för gemene man.

Den blogg du klagar över är ju en plåga för er blåljugande förnekare då den består av mycket sakkunniga personer ink historiker etc, och har gott anseende i övrigt. Så att du och andra förnekare spyr galla över den sidan är ett av de bättre bevisen för att den är seriös och påvisar era egna lögner och redovisar korrekta fakta vilket man kan se om man följer deras källhänvisningar, eller kollar upp på t ex HDOT, USHMM med flera stora sidor.
Citera
2022-04-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Snyggt. En tråd där man försöker smutsa ner hans namn.

Ja för Höss var ju rena jultomten med sin vänlighet, och som bara gjorde väl för alla fångar och judarna i synnerhet…

Märkligt att världens seriösa historiker inte riktigt håller med….. Utan menar att Höss med rätta fick plikta för sina brott mot mänskligheten…
Citera
2022-04-19, 14:51
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ja för Höss var ju rena jultomten med sin vänlighet, och som bara gjorde väl för alla fångar och judarna i synnerhet…

Märkligt att världens seriösa historiker inte riktigt håller med….. Utan menar att Höss med rätta fick plikta för sina brott mot mänskligheten…

Och vilka är dessa historiker, judar och ''vinnare'' utav kriget?
Citera
2022-04-19, 15:06
Medlem
Citat:
Och vilka är dessa historiker, judar och ''vinnare'' utav kriget?

Ja har du så extrema brister i din historieutbildning, och inte har en aning om hur man grundligt bevisat förintelsen och vilka som låg bakom det, så hjälper det nog inte vad jag än visar dig. Du vill helt enkelt inte veta, eller ta till dig seriösa bekräftade fakta.

Hitler var väl mysfabbo också för dig, och bara en missförstådd stackare som inte gjorde en fluga förnär…
Citera
2022-04-19, 15:48
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ja har du så extrema brister i din historieutbildning, och inte har en aning om hur man grundligt bevisat förintelsen och vilka som låg bakom det, så hjälper det nog inte vad jag än visar dig. Du vill helt enkelt inte veta, eller ta till dig seriösa bekräftade fakta.

Hitler var väl mysfabbo också för dig, och bara en missförstådd stackare som inte gjorde en fluga förnär…

Enligt dig bryr jag mig inte, ändå svarar du mig. Men slänga med fakta är svårt.
Citera
2022-04-19, 15:56
Medlem
Citat:
Enligt dig bryr jag mig inte, ändå svarar du mig. Men slänga med fakta är svårt.

Svårt med enkel grammatik med ser jag, ditt inlägg ger viss förklaring till inläsningsproblem…

Förövrigt har jag slängt mig med fakta, faktiskt mer eller mindre gödslat med fakta i denna forumdel i en massa trådar i bortåt 20 år eller så, testa forumets sökfunktion t ex.

Inte ett enda av förnekarnas påståenden har de någonsin kunnat lägga fram hållbara bevis för, men istället konstant ertappas med att ljuga och förvränga kända fakta.

Höss fick sitt straff, han blev dömd för att bevisen fanns för hans brott och skuld.
Citera
2022-04-19, 16:00
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Svårt med enkel grammatik med ser jag, ditt inlägg ger viss förklaring till inläsningsproblem…

Förövrigt har jag slängt mig med fakta, faktiskt mer eller mindre gödslat med fakta i denna forumdel i en massa trådar i bortåt 20 år eller så, testa forumets sökfunktion t ex.

Inte ett enda av förnekarnas påståenden har de någonsin kunnat lägga fram hållbara bevis för, men istället konstant ertappas med att ljuga och förvränga kända fakta.

Höss fick sitt straff, han blev dömd för att bevisen fanns för hans brott och skuld.

I stället för att slänga fram fakta ska jag söka efter vad du tidigare har skrivit... under 20år.

Du tar hem priset för mycket käbbel och nada fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in