2022-03-20, 13:31
Medlem
Det väntas enligt prognos komma 200 000 från Ukraina fram till sommaren. Om inte vanligt folk får ta emot i sina hem så kommer det bli om 2015 där privata aktörer smäller upp en massa boenden med dålig standard som de kommer hyra ut till kommunerna för ockerpriser. Varför ska ukrainska mammor med barn tvingas leva på boenden där det finns hypersexuella unga män från Mellanöstern och Afrika som inte tvekar en sekund på att våldta? När de istället hade kunnat få flytta in i en villa och bli mottagna i ett bra svenskt område.

Hur tycker ni att flyktingmottagandet bör se ut i år?
Senast redigerad av Grunkz 2022-03-20 kl. 13:36.
Citera
2022-03-20, 13:42
Medlem
oldtimedrunks avatar
För att det finns sjuka människor som kan tänka sig utnyttja kvinnor och barn som behöver hjälp. Tvingas till sex, slavarbete osv.
Citera
2022-03-20, 13:45
Medlem
Eftersom många kommer bli isolerade och utnyttjade på olika sätt i någon randoms hem.
Citera
2022-03-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavadolfstorg14
Eftersom många kommer bli isolerade och utnyttjade på olika sätt i någon randoms hem.

Källa på det.
Citera
2022-03-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
För att det finns sjuka människor som kan tänka sig utnyttja kvinnor och barn som behöver hjälp. Tvingas till sex, slavarbete osv.

Araber och negrer är som vanligt det största hotet.

https://samnytt.se/ukrainska-kvinnornas-skracknatt-somalier-tog-sig-in-pa-boendet-jag-ar-sa-radd-att-jag-vill-aka-hem/
Citera
2022-03-20, 15:19
Medlem
Citat:
Enligt volontären är flera av kvinnorna så omskakade av händelserna natten till måndagen att de ångrar att de flydde till Sverige. Några önskar till och med att de stannat i krigets Ukraina.
– Jag är så rädd att jag vill åka hem, säger en av dem.

Ukrainska kvinnor - jag vill hem till kriget.

Svenska kvinnor - "vad bra att ni tittade förbi grabbar, kom in och knulla lite nu"
Citera
2022-03-20, 20:09
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Skicka hem 200 000 kriminella menainvandrare eller de som bara parasiterar ett och samma.
Då har du lösöre att försörja Ukrainarna.

Eller så får svartingarna flytta ut till hangartälten, utan nåt shysst bidrag, eller integrering och ukrainska flickorna in i lyxlägenheterna plus hela paketet som menapacket fick
Du få bestämma vem som är mest värdig
Citera
2022-03-20, 20:13
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Araber och negrer är som vanligt det största hotet.

https://samnytt.se/ukrainska-kvinnornas-skracknatt-somalier-tog-sig-in-pa-boendet-jag-ar-sa-radd-att-jag-vill-aka-hem/

Sossarna har alltid vart bra på reality freakshow med ordentliga skrämseleffekter på normala flyktingars visit och ev utvärdering av besöket. "Welcome to upside down world sweden" Raccon city" skriver de på inkörsporten
Citera
2022-03-20, 20:22
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det väntas enligt prognos komma 200 000 från Ukraina fram till sommaren. Om inte vanligt folk får ta emot i sina hem så kommer det bli om 2015 där privata aktörer smäller upp en massa boenden med dålig standard som de kommer hyra ut till kommunerna för ockerpriser. Varför ska ukrainska mammor med barn tvingas leva på boenden där det finns hypersexuella unga män från Mellanöstern och Afrika som inte tvekar en sekund på att våldta? När de istället hade kunnat få flytta in i en villa och bli mottagna i ett bra svenskt område.

Det är fullt möjligt och faktiskt bor de flesta som kom i början hos privatpersoner., släkt och vänner för det mesta.

Citat:
En asylsökande har möjlighet att bo i eget boende och det är här frivilliga kan komma in om de vill husera ukrainska flyktingar. Migrationsverket har idag ingen möjlighet att teckna avtal eller att betala ut ersättningar till privatpersoner, därav upphandlar vi boendeplatser, skriver Guna Graufelds på Migrationsverket presstjänst i ett mejl till SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/mia-vill-oppna-upp-sitt-hem-for-flyktingar-far-inte-tag-pa-nagon

Du får alltså inget betalt av Migrationsverket men annars är det upp till dig och eventuella Ukrainare.
Citera
2022-03-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Källa på det.
(FB) Nynäshamn: Människohandel med kvinnor och barn från Ukraina (2022-03-17)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in