Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-23, 20:45
  #457
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Delar av regimen inser nu att spelet är över och börjar fly landet:
https://www.reuters.com/world/europe...ce-2022-03-23/
Det om något är ett tecken på att det inte går så bra för Ryssland. Det är en fram till nu respekterad och erfaren medarbetare som lämnar.

Vad medierna rapporterar mitt i brinnande krig ska man ta med en nypa salt. Det finns väldigt få reportrar vid fronten och Ukrainas militär släpper av uppenbara skäl inte in media med full insyn i försvaret.
Men idag kom rapporter från NATO att siffrorna som Ukraina släppt med ryska dödssiffror på uppemot 15 000 mycket väl kan stämma och man får anta att deras underrättelser är något mer trovärdiga än medias. Stämmer det är det anmärkningsvärt mycket för ett krig som endast pågått i en månad.
När det gäller Ukrainas officiella siffror så har de egentligen inget att vinna på att rapportera felaktiga siffror. Deras trovärdighet är väldigt viktig för att finna stöd hos omvärlden och kommer det fram att de överdrivit siffrorna kan detta stöd få sig en törn.

Så baserat på detta skulle jag säga att diktatorn i Kreml inte är helt nöjd där han sitter på sin guldtron.
__________________
Senast redigerad av Humbug 2022-03-23 kl. 20:47.
Citera
2022-03-23, 20:45
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Moralen är bra - om man tittar på rätt (frivilliga) soldater:




Wali verkar trivas också:



Däremot tror jag inte alla passar för detta. För dem är det nog bäst att åka hem.

Alltid finns det någon som gillar att leva på styva linan 😎

OnT: Tydligen skall 70% av Mariupol nu vara under Rysk/DPR kontroll och man har även skärt av huvudstyrkan av AZOV från deras starka fästen. Bara några timmar kvar för AZOV grabbarna att bestämma sig för att antingen ge upp, bli torterade i något avlägset fängelse i Sibirien eller dö i Mariupol.

Edit: Häromnattens bombräd mot Fort Reddit 2.0 utanför Nikolaev ska ha skördat 294 liv än så länge.

Vitryssland skickar iväg ett 70-tal diplomater från Ukrainska konsulatet i Brest. Dags för Vitryssland att gå in så småningom kanske?
__________________
Senast redigerad av Skrattarhaha 2022-03-23 kl. 20:52.
Citera
2022-03-23, 20:50
  #459
Avstängd
Ryssland levererar Ryssland-bilden, Ukraina levererar Ukraina-bilden, väst levererar "vi är goda"-bilden som korrelerar ganska väl med Ukraina-bilden.

Merparten av gammelmedia ägs av stater och merparten av social media ägs av organisationer.

Ja, det är mest propaganda, för att inte säga bara propaganda - mycket du hör, ser eller läser är indirekt propaganda, d.v.s. det är syfteslöst - eller har ett alternativt syfte - men delar vidare information som är propaganda.

Det är nog väldigt, väldigt få människor i världen som vet om det går bra eller dåligt för Ryssland, inte minst för att det är väldigt, väldigt få människor i världen som kan avgöra det exakta syftet med vad Ryssland just nu gör.
Citera
2022-03-23, 20:51
  #460
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det om något är ett tecken på att det inte går så bra för Ryssland. Det är en fram till nu respekterad och erfaren medarbetare som lämnar.
Jag läser att det redan kommit dekret från högste ledaren att partimedlemmar måste ha partiets tillåtelse att lämna landet:
https://nsn.fm/policy/deputatam-ot-e...z-razresheniya
Citat:
Deputies from United Russia banned from leaving the country without permission
Och det tillsätts nu utredningar för att hitta "utländska kollaboratörer inom statsmakten" (läs: förberedande av utrensningar):
https://ria.ru/20220323/vmeshatelstvo-1779576521.html
Citat:
The State Duma created a commission to investigate the facts of interference in the affairs of Russia
Citera
2022-03-23, 20:53
  #461
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag läser att det redan kommit dekret från högste ledaren att partimedlemmar måste ha partiets tillåtelse att lämna landet:
https://nsn.fm/policy/deputatam-ot-e...z-razresheniya

Och det tillsätts nu utredningar för att hitta "utländska kollaboratörer inom statsmakten" (läs: förberedande av utrensningar):
https://ria.ru/20220323/vmeshatelstvo-1779576521.html
De går verkligen "full Sovjet" där borta på andra sidan pölen nu.
Citera
2022-03-23, 20:55
  #462
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
De går verkligen "full Sovjet" där borta på andra sidan pölen nu.
Krigslagar
Citera
2022-03-23, 20:58
  #463
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Krigslagar
Det är ju inget krig tydligen. Det var väl en "specialoperation" om jag har fattat det hela korrekt.
Citera
2022-03-23, 21:00
  #464
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Krigslagar
Hur går då det till eftersom det inte pågår något krig...
https://www.ctvnews.ca/world/crisis-...-war-1.5811520
Citat:
Russia insists that it is not at “war” in Ukraine, instead referring to its violent campaign as a “special military operation.”
Tröttnar ni verkligen aldrig på att snurra in er i de här Kreml-självmotsägelserna hela tiden? Hur vore det att försöka tänka själv istället...?
Citera
2022-03-23, 21:01
  #465
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det är ju inget krig tydligen. Det var väl en "specialoperation" om jag har fattat det hela korrekt.
Det är ett ekonomiskt- och finansiellt krigstillstånd för att sänka Ryssland som behöver krigslagar.
Citera
2022-03-23, 21:04
  #466
Medlem
börsvalps avatar
Tänkvärt från Dan Eriksson på Twitter.

"Nationalister kommer aldrig kunna bedriva en seriös kritik av korruption och maktmissbruk om de alltid ska gå ned sig i den ena konspirationsteorin efter den andra. Allt "alternativt" är inte sant, allt från mainstream är inte lögn. Det är en så urbota dum världsbild."

https://twitter.com/erikssondan/stat...13793505775627

Att tro exakt tvärtemot vad som sägs i mainstream-media hela tiden är ju att vara en livs levande karikatyr på en typ som resten av världen skrattar åt. Never go full retard.
Citera
2022-03-23, 21:07
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Putins närmaste hoppar av sina jobb. Va fan ska hända med Ryssland. Total bankrutt är snart ett faktum.

Ja tyvärr ser jag endast ett väldigt långt mörker för Ryssland.

Hur ska de kunna reparera detta?! Även om Putin blir avsatt/mördad lär det ta väldigt lång tid.

Jag gissar det ta 50+ år innan relationerna mellan Ukraina och Ryssland normaliseras.
Citera
2022-03-23, 21:14
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Ja tyvärr ser jag endast ett väldigt långt mörker för Ryssland.

Hur ska de kunna reparera detta?! Även om Putin blir avsatt/mördad lär det ta väldigt lång tid.

Jag gissar det ta 50+ år innan relationerna mellan Ukraina och Ryssland normaliseras.

Såhär kommer det bli, screenshotta detta inlägg för framtiden;

Europa/USA kommer om några månader få slut på sina oljereserver och kommer då en efter en krypa till korset och börja köpa olja (och annat) av Ryssen igen.. och det bästa av allt?

Vi kommer betala i rubel. 😉

Sanna mina ord, genialiskt från Ryssland. Saudi kommer börja sälja olja till Kina för yuan.

Petrodollarn är död.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback