Citat:
Ursprungligen postat av
stevejunkman
Du kan inte historien, lev i din fantasivärld......................
Vad är det för historia du yrar om Ivan. Jag talar om nutid. Är du en till hjärntvättat ryss som tror att Ukraine har bombat Donbas och och att Ukraina slåss mot Nazister och Nato. Jag ska där emot ge dig en inblick i verkligheten och avsluta med lite historia för din skull.
Det intressanta är att jag skrev texten ovan för månader sedan, och allt jag skrev då har realiserats. Ryssland förlorar just nu kriget i en rasande fart, samtidigt som den ryska propagandan verkar ha hakat upp sig de senaste veckorna. Från att spruta ut lögner som vanligt, till att nu till och med verka lite chockade över hur genom ruttet, korrumperat och misslyckat landet Putler faktiskt är.
Jag har daglig kontakt med ryssar och Personer från Ukraina och åker själv ner och hjälper veteranföreningar nära fronten. Jag har sätt folkmordet, tortyr, våldtäkter. För det är ett folkmord som Ryssland utsätter Ukraina för nu. Precis som tidigare i Georgien och Tjetjenien. Ryssland är så fega att de nu medvetet bombar och beskjuter konvojer med Civila i sin ilska över att de förlorat kriget och att världen ser ryssland som århundradets största skämt.
Men ryssland kommer inte undan den här gången då världen fått nog. Ryssland förlorar nu kriget så fort att mark som tagit ryssland månader att ta förlorad på dagar. De mobiliserade soldaterna som ryssland säger sig ”utbilda” men som man skickat direkt till fronten efter 2-3 veckors ”utbildning” flyr, ger upp eller oskadliggörs av Ukrainska soldater just nu. Dessa mobiliserade soldater kommer bara bidra till fler dödade ryssar.
Att Ryssland kommer förlora kriget är nu redan helt klart. Ryssland krigar bara för att inte förlora vilket är oundvikligt. Skulle Putin dessutom sätta in kärnvapen så kommer förlusten gå ännu fortare då Nato kommer raderar stora delar av Ryssland.
Den ekonomiska kollapsen är också påväg om än lite trögare än väntat. Putin och det rysska folket är fega avskum. Inte har man protesterat en gång mot folkmordet i Ukraina Men nu när ryssarna mobiliseras så flyr dom som fega råttor. 700 000 har nu lämnat ryssland och fler kommer det bli. Men det tar inte slut där. Ryssar är så hjärntvättade av att ha lyssnat på lögnerna från medier som ägs av Putin, att de går runt och visar stöd för ryssland med Z tröjor i de länder som de flytt till för att slippa mobiliseras. Jag förstår att man vill stänga gränserna. Ryssarna ter sig lika hjärntvättade som den tyska befolkningen strax innan de förlorade WW2 mot väst.
En del ryssar börjar nu förstå att de har invaderat ett självständigt land och sålika försöker stjäla land genom att mörda, våldta och terrorisera befolkningen. De fejk-annekterar delar av Ukraina. Delar där opinionsundersökningar under tidigare år visat att över 90% vill tillhöra Unraine. Nej då går man runt och samlar in röster under vapenhot. Att lögnerna om bomber och förtryck mot Donbas aldrig har hänt, att det inte finns mer Nazister procentuellt i Ukraina än Ryssland eller Sverige blundar man för.
Ryssland är de nya Nazisterna/facisterna i världen och vi kommer behöva hantera Ryssland som vi gjorde med Nazityskland 1945. På 1940-talet var ryssland alierat med Hitler och gav sig på Polen tillsammans och idag ger dom sig på Ukraina och ska ta mark.
Då under WW2 ställde USA upp och räddade Ryssland från en given förlust genom ett lend and leas program (mat, olja, vapen, med mer) det var anledningen till att Ryssland kunde bidra till att vinna kriget mot Nazisterna. Något de aldrig klarat av själva även om de gärna framställer historien som om de vann kriget själva 😂 Idag är det tvärt om, det är Ukraina som nu får nyttja lend and lease och Ryssland som är de förlorande Nazisterna. Putin och hans lakejer måste vara livrädda nu. 2022 är året när vi börjar rensa ut diktatorer i öst. Har Putin tur så blir han bara dömd till döden i Haag för folkmord.