2022-03-19, 12:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Alla kinesiska märken åker bort.

Då blir det inga märken kvar? haha dumheter. enda märket man ska undvika är ju huawei.

Varken samsung, xiaomi, oneplus och alla dom andra som säljs i sverige utgör någon säkerhetsrisk eller är bannade som huawei. Sen kan vissa märken gå bort pga högt överpris eller att dom har för mycket bloat installerade. Google pixel telefoner är ju bra, ren android och du får uppdateringar direkt från google.
Senast redigerad av swebarb 2022-03-19 kl. 12:13.
Citera
2022-03-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Då blir det inga märken kvar? haha dumheter. enda märket man ska undvika är ju huawei.

Varken samsung, xiaomi, oneplus och alla dom andra som säljs i sverige utgör någon säkerhetsrisk eller är bannade som huawei. Sen kan vissa märken gå bort pga högt överpris eller att dom har för mycket bloat installerade. Google pixel telefoner är ju bra, ren android och du får uppdateringar direkt från google.
Finns ju Sony, Samsung, Apple etc som inte är kinesiska märken. Anledningen till att man inte köper kinesiskt är ju av moraliska skäl om man är motståndare till despoter, diktatorer, enpartistater etc.
Citera
2022-03-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Den kinesiska luren Huawei av förklarliga skäl.

iFåne rekommenderar jag också att man håller sig ifrån. Men det finns väl inte så många vuxna som har den barntelefonen ändå?

https://gs.statcounter.com/os-market-share/mobile/sweden

De flesta. Sverige kanske lite bakom där. Jag är bosatt i Holland och de flesta 40+ har iphone och macbook istället för sitta med android och PC. Det är ett trevligt ekosystem.
Citera
2022-03-19, 15:52
Medlem
IPhone är dyrt trams.
Haft Sony men varit sjukt besviken med senaste telefonerna jag köpt. Laggar och haft si så där kamera.
Samsung har bara ett konstigt upplägg och onödigt dyrai
Oneplus verkar vara bra det lilla jag sett. Inte heller äckligt dyr.
Citera
2022-03-23, 08:57
Medlem
Apple och samsung. Samsung är rasister och skickar b-version till europa. Sådant ska inte stödjas. Apple behöver knappt kommenteras.

Doro? Riktar sig emot seniorer främst, så den har väl sin plats. Fysiska knappar i viss mån är ju bra. Det ska vara fysiska knappar för hemskärmen, bakåt knappen, då det är fruktansvärt irriterande på touchtelefoner då man hela tiden råka toucha dem och då reagera telefonen som man tryckte på dem. Det problem fanns det inte på äldre telefoner med fysiska knappar för hemskärmen och bakåtknappen.
Citera
2022-03-23, 09:40
Medlem
WebDevs avatar
felpost
Senast redigerad av WebDev 2022-03-23 kl. 09:43.
Citera
2022-04-02, 09:05
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Finns ju Sony, Samsung, Apple etc som inte är kinesiska märken. Anledningen till att man inte köper kinesiskt är ju av moraliska skäl om man är motståndare till despoter, diktatorer, enpartistater etc.

Trams och hyckleri!

Om du lyckas undvika allt som är tillverkat i Kina så har du min respekt trots allt. Men såvida du inte lever som en eremit i Gobi-öknen, så köper du kinesiska prylar nästan dagligen.
Citera
2022-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Trams och hyckleri!

Om du lyckas undvika allt som är tillverkat i Kina så har du min respekt trots allt. Men såvida du inte lever som en eremit i Gobi-öknen, så köper du kinesiska prylar nästan dagligen.
En del tillverkas i Kina, en del tillverkas exempelvis i Vietnam när det gäller elektronikprodukter.

Skulle aldrig för den skull köpa en mobil ifrån ett kinesiskt märke just för att jag hatar despoter, tyranner etc utan i istället lägger jag mina pengar till mobilmärken ifrån demokratiska länder. Demokratiska länder är ju Sydkorea med Samsung, Japan med Sony och USA med Apple.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in