2022-03-19, 08:35
Bannlyst
Vilket märke skulle du avråda ifrån att köpa mobiltelefoner ifrån?

Är det något märke som du aldrig skulle köpa en mobil av? Berätta varför ni tycker det.

Jag skulle nog avråda ifrån företaget Doro. Stora knappar, ändå ganska bra pris på för att vara så dålig design på. Den använder sig fortfarande utav knappar.
Citera
2022-03-19, 08:36
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Är det något märke som du aldrig skulle köpa en mobil av?
Apple. Dom är så dyra och oftast kan mobiler för en fjärdedel av priset göra nästan exakt allt vad appletelefonen gör.
Citera
2022-03-19, 08:59
Bannlyst
Kineniska Android lurar skulle jag undvika. Allt bero på vad man skall telefonen. Vill man ha en billig slask telefon eller skall man ha en telefon som används jämt?
Citera
2022-03-19, 09:22
Medlem
Jussie
Citera
2022-03-19, 09:24
Medlem
Citat:

Är det något märke som du aldrig skulle köpa en mobil av? Berätta varför ni tycker det.

Jag skulle nog avråda ifrån företaget Doro. Stora knappar, ändå ganska bra pris på för att vara så dålig design på. Den använder sig fortfarande utav knappar.

Doro har som affärs ide att göra enkla mobiler med stora knappar för pensionärer mm
Citera
2022-03-19, 09:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Escobar verkar inte helt leveranspålitliga..
Citera
2022-03-19, 09:41
Medlem
kalkryggars avatar
Den kinesiska luren Huawei av förklarliga skäl.

iFåne rekommenderar jag också att man håller sig ifrån. Men det finns väl inte så många vuxna som har den barntelefonen ändå?
Citera
2022-03-19, 10:06
Medlem
Fisknyllets avatar
iPhone helt klart. Snacka om överpris! Ofta tar folk den på avbetalning eller tillsammans med ett dyrt abonnemang för att det inte ska märkas hur jäkla dyr den är
Citera
2022-03-19, 10:28
Medlem
Raggarspinns avatar
Huawei är en av få tillverkare som inte använder sig av Google. Ett givet alternativ om jag ska byta tillverkare.
Samsung är en tillverkare som man inte ska köpa mobiler ifrån. Överprisade mobiler besudlade med förinstallerad bloatware från samsung och google. Bootloadern är dessutom låst. Ansiktsigenkänning kan inte användas till legitimering och varken fingeravtryck eller ansiktsigenkänning fungerar tillfredsställande.
Citera
2022-03-19, 10:38
Medlem
xeKs avatar
Samsung skulle jag säga, jag som bara köpte Samsung Galaxy mobiler undviker Samsung helt, deras skärmar har blivit utvidga att den nuddar handflatan och rör displayen utan att man menade det, dessutom sitter de obekvämt i handen, på det har de också ful design.

Jag som aldrig skulle kunna tänka mig iPhone skulle nu rekommendera iPhone mobiler då de nya har blivit rejält mycket bättre än förr, dessutom bättre grepp i handen och bättre design.

iPhone 13 pro max är bland bästa mobilerna nuförtiden, förutom Oppo find X5 som har tyvärr tagit efter Samsung med utvidga display.

Annat alternativ för iPhone skulle jag rekommendera OPPO Reno 7 pro

https://www.oppo.com/en/smartphones/series-reno/reno7-pro-5g/
Senast redigerad av xeK 2022-03-19 kl. 10:44.
Citera
2022-03-19, 10:43
Medlem
Citat:

Du vet väl att deras nisch är att sälja lättanvända telefoner som har stora knappar till folk som är äldre och till folk som inte vill ha smartphone käbblet?
Citera
2022-03-19, 10:49
Medlem
Alla kinesiska märken åker bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem