2022-03-19, 00:10
Medlem
Mods får gärna flytta tråden om det är fel.

Vi svenskar har varit väldigt betyngda av köns-jämnställdhet i årtionden. könsförtrycket är en svensk och västvärdlig mans börda, vi är skyldiga till mycket.

Under det här kriget har imperialistiska ryssland skickat män till Ukraina, som i sin tur förbjudit alla män mellan 18-60 år att lämna landet och stanna kvar och slåss. Jag läser aftonbladet och expressen dagligen, aldrig har detta faktum problematiserats.

Män som skickas, under hot och tvång till sin död, medan feministerna sitter tysta och expert-feministerna istället svammlar om Putin, västvärlden och annat än könsligt förtryck begångna mot socioekonomiskt svaga män i Ryssland och Ukraina.

Var är de nu? Jag kommer fråga Aftonbladet och Expressens debattörer varför de inte väcker frågor om könsförtryck, ojämnställdhet och tvång. För det här är lite värre än påstådda lägre löner på grund av fantasi-konspirationer kallat patriarkat, "cat-calling" och blickar som uppfattas som obekväma.

Jag hoppas ni gör det också. Och för att slutligen ge tråden lite mer relevans till subforat det ligger under, här samlar vi jämnställdhets-artiklar gällande kriget. Både nationella och internationella. Var är feministerna i det här kriget?
Citera
2022-03-19, 00:16
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Feminister fokuserar just nu på att rädda HBTQ-personer och POC i Ukraina. Inget annat.
Citera
2022-03-19, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Feminister fokuserar just nu på att rädda HBTQ-personer och POC i Ukraina. Inget annat.
Men hur kan det vara så när feminister slåss för jämställdhet och lika villkor för män och kvinnor?
Citera
2022-03-19, 00:20
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhavaren
Men hur kan det vara så när feminister slåss för jämställdhet och lika villkor för män och kvinnor?

Gör Feminister det? 😂😂😂
Citera
2022-03-19, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Gör Feminister det? 😂😂😂
Det är och har dom ju alltid varit väldigt tydliga med. Menar du att feministerna ljuger!
Citera
2022-03-19, 00:23
Medlem
Ravatoss avatar
Bra första inlägg! Välkommen.

Feministerna omgrupperar just nu.
Det är inte längre unga virila hanar som behöver skydd, utan blonda tjejer som utklassar många av dessa feminister på alla plan.

Dessutom blir miljönarrativet jobbigt. Väldigt svårt att räkna på hur mycket en avfyrad NLAW påverkar klimatet, eller hur mycket en solros klimatkompenserar en rökande ryss.

Så, de sitter nog och klurar på detta nu, lär ta ett tag.
Citera
2022-03-19, 00:44
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonWittek

Vi svenskar har varit väldigt betyngda av köns-jämnställdhet i årtionden. könsförtrycket är en svensk och västvärdlig mans börda, vi är skyldiga till mycket.

Under det här kriget har imperialistiska ryssland skickat män till Ukraina, som i sin tur förbjudit alla män mellan 18-60 år att lämna landet och stanna kvar och slåss. Jag läser aftonbladet och expressen dagligen, aldrig har detta faktum problematiserats.

Män som skickas, under hot och tvång till sin död, medan feministerna sitter tysta och expert-feministerna istället svammlar om Putin, västvärlden och annat än könsligt förtryck begångna mot socioekonomiskt svaga män i Ryssland och Ukraina.

Var är de nu? Jag kommer fråga Aftonbladet och Expressens debattörer varför de inte väcker frågor om könsförtryck, ojämnställdhet och tvång. För det här är lite värre än påstådda lägre löner på grund av fantasi-konspirationer kallat patriarkat, "cat-calling" och blickar som uppfattas som obekväma.

Jag hoppas ni gör det också. Och för att slutligen ge tråden lite mer relevans till subforat det ligger under, här samlar vi jämnställdhets-artiklar gällande kriget. Både nationella och internationella. Var är feministerna i det här kriget?

Svenska feminister fokuserar nu på att integrera alla de Ukrainska kvinnor som kommer hit, så att dessa lär sig vad som gäller i Sverige.
Citera
2022-03-19, 03:43
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Svenska feminister fokuserar nu på att integrera alla de Ukrainska kvinnor som kommer hit, så att dessa lär sig vad som gäller i Sverige.
*indoktrinera, menade du.

Jadå, det tror jag det.
De tar tag kring handlederna på ukrainskorna, leder dem åtsidan en i taget i ABF lokalerna, pekar i ansiktena på dem o konstaterar bryskt tex att;

* Rör du min man så ska jag se till att du får åka hem.
* Om någon man tittar för länge på dig, har du blivit utsatt för övergrepp o då ska du polisanmäla.
* Jag önskar att du kunde stanna hemma hos mig o Börje, men Omar bor i gillestugan med vår dotter Cassandra sen sju år tillbaka, det finns ingen plats för dig här.
Citera
2022-03-19, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonWittek

Bra iaktagelse och den bevisar att dessa frågor ägs av kvinnor och deras feminism. Inga män plockar upp sina argument liksom inga , eller mycket få, män plockat upp vapen i feminismens samhällsstörtande könsmaktskrig som feministerna håller igång för att roffa åt sig ur samhället.
Citera
2022-03-19, 04:13
Medlem
vad är det du önskar från Sveriges Feminister? ska vi arbeta för att även kvinnor ska tvingas vara kvar?
Citera
2022-03-19, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Precis, Ukrainska kvinnor ska lära sig att män och kvinnor är lika, att kvinnor ska tvingas till värnplikt och ut i krig precis lika mycket som män, och att de genast ska åka tillbaka till Ukraina för att kriga mot ryssen istället för att ta hand om sina barn på det förlegade sexistiska sätt de agerar idag.

Då kan de svenska feministerna fortsätta att ta hand om alla stackars vuxna afghanska män som deserterat och lever på svenska bidrag och barnlajvar.
Citera
2022-03-19, 05:13
Medlem
Det går förstås inte att dra alla feminister över en kam, jag hoppas att vi alla kan ställa upp på den premissen, men frågeställningen är intressant. Dom feminister som ställer upp på idén att man ska försvara sitt land vid ett militärt angrepp, är dessa beredda att likt sina manliga åsiktsfränder helt självklart försvara landet med sitt liv? Jag tänker mig att svaret är javisst, alla har vi samma rättigheter och skyldigheter. Att som uttalad feminist hävda något annat vore en rejäl tankevurpa och självmål. MEN! När teori blir verklighet, kommer vi verkligen stå där sida vid sida med vapen i hand? Med samma beslutsamhet, samma offervilja? Det är stört omöjligt att tänka tanken!

Jävlar vad glad jag hade varit om fördomen visade sig vara åt helvete fel, men låt oss hoppas att vi aldrig behöver få facit i denna fråga.

Förövrigt tror jag många feminister tar den enkla vägen och bekänner sig till någon form av pacifism när det handlar om deras egna, individuella handlingar. Ett bekvämt sätt att ducka frågan helt och hållet.

Edit: Inser nu att topic handlar om något annat. Sorry. Berusad
Senast redigerad av defdef 2022-03-19 kl. 05:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in