2022-03-18, 23:25
Medlem
Jag har sedan en vecka en ZTE-router som kör 4G från Telia. Jag får bra hastighet och ping, men när jag surfar på vanliga webbsidor via wifi får jag väldigt ofta meddelande om att Webbplatsen inte kan nås. Ibland får jag uppdatera sidan flera gånger innan den laddar. Om jag slår av wifi och surfar från telefonens abonnemang (också Telia) så uppstår aldrig detta problem. Detta problem uppstår både på min IPhone (både i Safari och Chrome) och på min frus Samsung. Jag har pratat med Telia som tyckte jag skulle testa fabriksåterställa routern, men det hjälpte inte. Har någon tips på vad detta problem beror på och vad jag kan göra?

Jag kan tillägga att jag kan strömma film och spela onlinespel som vanligt, jag upplever bara problem vid surf.
Citera
2022-03-18, 23:31
Medlem
Var har du routern, nära ett fönster eller mitt i bostaden? Du verkar ha dålig mottagning. Jag har samma och mitt fungerar bra för det mesta. Du kan se på mottagningen om du tänder routern. Det kan ju även vara till datorn om den är långt ifrån routern.
Citera
2022-03-19, 07:28
Bannlyst
1) Kör bredbandskollen?
2) Kan man logga in på routern och se status hur täckningen är?
3) Kan du ping ip men inte namn?

Om du dra upp en terminal och skriver A) ping 8.8.8.8 , får du svar då? Om du skriver B) ping google.com får du svar då? Om Alt A fungera men inte B, så ändra namnserver till 8.8.8.8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in