2022-03-19, 01:51
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Jag beklagar, en sån där relation är ingenting man önskar någon.

Det tråkiga är att hon behöver komma till insikt själv, just nu verkar det vara skygglappar på.

Kanske en intervention med hela familjen skulle kunna så ett frö till förändring?

Det kanske inte alls är några skygglappar på, hon kan vara så gott som fången. Du vet inte vem som blockar, han kan ha full kontroll.

E. Jag tror på att anmäla henne försvunnen som någon tipsade om.
Senast redigerad av skoputs 2022-03-19 kl. 01:56.
Citera
2022-03-19, 01:55
Medlem
skoputss avatar
felpost
Citera
2022-03-19, 02:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hostanhalsenhuvvet
Bra tips. Super. Vart, exakt, tycker du att jag ska åka? Ska jag ta tåget till Stockholm och ba random börja knacka dörr tills jag hittar dem?
Begär ut hans deklaration, där ska rätt adress stå.
Citera
2022-03-19, 03:37
Medlem
Futuretraders avatar
Jag vet hur du känner dig och jag vet att du kan inte göra något åt situationen i alla fall om du tänker gå enligt rättssystemet.

Jag kan berätta vad som hände mig.
Jag har en liten syster som är 22.5 år idag( hon är vuxen jag vet) och hon har alltid varit skötsam och är en helt vanlig tjej. Hon studerade på gymnasiet och även arbetade deltid på restaurang. Utifrån var hon en bra tjej helt enkelt.

Men en dag så märkte jag att en arab jävel skrev till henne på snapchat eller i alla fall en äldre man med skägg. Jag dampade som fan. Och jag började skugga henne. Tills jag konfronterade henne, detta ledde till en förhör likt man gör i Guantanamo, jag ångrar detta.

I alla fall så slutade det med att polisen stormade lägenheten ett antal dagar senare och jag hamnade i häktet i 2-3 dagar. Polisen hade bland annat följande punkter på mig.
misshandel i x antal dygn, kidnappning och mycket mycket mer. Enligt polisen så kunde jag hamna i fängelse i flera år. Som tur la man fallet ner( jag vet inte varför) och jag gick fri, kanske ett mirakel vem vet. Men idag vet jag inte var min lilla syster finns. Min syster har idag ett skyddad identitet och förmodligen umgås med dåliga typer.

Hursomhelst så tog jag saken i egna händer igen och jag "intervjuade" om vi säger så alla mina systers vänner på ett sätt som slutade i att jag nästan misshandlade min systers väns pappa. Hursomhelst så fick jag veta allt om min syster och jag ångrar att jag gjorde detta också. Jag gick ner i en stor rabbit hole.

Det gick så långt att jag även hackade min syster snapchat, mejl och dator samt annat. Jag fick tillgång till hennes snapchat koordinaterna och satte mig in i bilen och följde alla hennes steg bakåt i tiden. Jag såg att hon rörde sig mycket på skumma ställen och hon reste på skoltid till österrike samt en hel del till göteborg och stockholm. Hon besökte även flertal lägenheter som jag inte kände till. En av lägenheter tillhörde en kriminell som sålde tramadol och kokain, kollad upp ägaren via lexbase.
Vid detta tillfälle misstänkte jag att hon antigen sålde sig själv eller smugglade droger åt någon.

Enligt hennes snapchat bilder så hade hon dejtat många killar (bara kriminella) och missbrukade droger (hash). En bild spetsade sig fast i mitt minne och det var en bild som visade hur hon får smulad hash i sitt hand av en annan kille och de sitter i en bil.
Enligt några bilder och videos så ser man även att hon sitter i vissa sportbilar med okända killar kl 01:00 på natten!

Enligt denna tid så skulle hon egentligen vara på en klassresa med sin dans grupp, då hon är en elit dansare. Men istället så lekte hon hora i smyg.
Och enligt hennes bankkonto så hade hon en hel del pengar med, hon spenderade mycket pengar på fest och lyx mat.

Allt detta gjorde hon mitt under näsan på mig och min hela familj.
Jag är fortfarande chokad idag. Hur kunde alla missa detta, det hon gjorde. Hon levde ett dubbeliv.

Dessutom så visade det sig att en del av snapchat koordinaterna vara ett fängelse, ett fängelse som hon besökte frekvent på söndagar. Sedan visade också en annan koordinat bup psykolog och en mottagning för aborter.

Hursomhelst sorry om jag har skrivit av mig lite men blev triggad av din tråd.

Det jag vill säga är att ibland så är det bättre om man inte får reda på en del saker. Eftersom sanningen kan göra ont som in i helvete, den kan förstöra ens liv.

Jag har gått till polisen med all samlad bevis och bönfallit dem att de ska utreda saken.
Men trots att de är förstående så kan de inte göra ett skit då min syster är myndig, sånt är lagen.
Jag har sagt till polisen att jag ska ta saken i mina egna händer.
Efter detta skaffade jag ett du vet och var på jakt. Jag var så jävla nära på att ta en oskyldig människa då han passade in beskrivningen som jag hade tvingat fram ur min systers vän. Jag kommer ihåg hur hjärtat dunkade i min bröstkorg bara av att tänka på tanken. Jag var galen på den tiden helt psyko.

Nu har det gått 2,5 år sedan jag sist såg min syster och jag vet inte var hon finns, hon har ett annat personnummer och namn.

Vad jag vill säga till dig är att du kan inte göra ett skit då din syrra har hela jävla staten på sin sida.
Det bästa är att gå vidare och försöka göra livet så bra som möjligt för dig och din omgivning.

Vissa är bara ämnade åt att gå helt fel väg, även om det kan vara din egen kött och blod som gör det.

Du kan få reda på var hon finns men du kan inte få henne att göra som du vill!
Det är högst sannolikt att hon kommer råka illa ut och om hon inte gör det så är det bra.

Men idag bryr jag mig inte om min syster. Jag kan säg till och med att jag hade kunnat knulla min egen syster idag, för det är så mycket jag bryr mig om henne. Jag känner mig sviken och det känns som att min själ är död eller i alla fall det som finns kvar av den. Jag hatar henne och
jag Kommer aldrig att förlåta henne för det hon gjorde, även om hon kommer krypande tillbaks.

Kan också tillägga att jag och min syster hade superbra relation med varandra vi pratade om allt.
Vi var öppna med varandra och pratade om tex relation, giftermål och om vilken typ av man hon gillar.
Är det svarta, vita eller kineser eller annat. Personligen så hade jag och min familj inte brytt oss om hon hämtade en svart man hem till familjen så länge han inte var en dålig person.

Om hon har social medier eller hennes vänner så kan du få reda på var din syrra finns, men du kommer inte att kunna få tillbaks henne.
Citera
2022-03-19, 03:50
Medlem
Futuretraders avatar
Ta reda på din systers personuppgifter och ring olika inkassobolag och eller de vanligaste typ av tjänster som man har i sverige idag. Spela att du inte fått din räkning pga byte av lägenhet och att din förra lägenhet hete hmm glömt kan du uppfriska mig så kommer de säga det till dig.

om du försöker beställa via adlibris eller sådana tjänster så försök beställ en grej och skriv in hennes personuppgifter och klicka på hämta information så kommer adlibris att hämta riktig info. Dock vet jag inte ifall adlibris fortfarande har sådant idag.
Senast redigerad av Futuretrader 2022-03-19 kl. 03:54.
Citera
2022-03-19, 07:11
Medlem
Citat:
Bra tips. Super. Vart, exakt, tycker du att jag ska åka? Ska jag ta tåget till Stockholm och ba random börja knacka dörr tills jag hittar dem?
Absolut, du får ringa och säga att det är någon bodelning, ett stort arv som ni måste dela på.

Du klarar av att finna på något som gör att du får tag i han, eller hon.

Och sedan vet du vad du ska göra.
Citera
2022-03-19, 08:49
Medlem
Jag hade varit livrädd för din systers liv.

Låter nästan som att det är han som har tagit hennes telefon! Skriv ingenting utan ni måste ringa och prata så att ni hör hennes röst.
Citera
2022-03-19, 08:58
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Hej Flashback,

För ungefär ett år sedan blev min lillesyrra ihop med en dömd kille (han har avtjänat ett treårigt straff för bla våldtäkt och misshandel mot sin förra tjej).

Det tog inte lång tid in i deras relation innan hon började ändra hur hon var med oss i resten av familjen, hon slutade svara i telefon, och svarade bara superkort på mess (och bara ibland). Hon flyttade in med honom direkt.

Vi fattade inte i början vad det var för kille hon träffat, men efter att ha begärt ut domarna mot honom (när vi blev misstänksamma) vet vi vad han är kapabel till, och med den vetskapen började vi inse att han börjat isolera henne. Min mamma var den första att bli helt avklippt, och sedan klippte hon banden med vår storasyrra när hon frågade rakt ut om han slog henne, sen med vår faster och våra kusiner.

Jag var den som lyckades hålla mig kvar längst, antagligen för att jag bara flutit med och inte rört upp massa känslor. Jag och syrran har alltid haft en chill relation, hon har hjälpt mig när jag haft problem med tjejer och jobb och så, men vi har ändå aldrig haft en särskilt komplicerad relation, har liksom aldrig bråkat eller så.

Men nu när hon klippte med vår favvokusin kunde jag inte hålla mig, och skrev ett sms och frågade vad som hände och om jag kunde hjälpa henne på nått sätt, och nu har hon blockat mig.

Ett extraproblem i allt är att vi inte vet var hon bor, hon har flyttat upp till honom nåmstans i stockholm, men adressen han står på är inte där de bor, så jagkan liksom inte åka dit och rädda henne heller.

Har snackat med polisen, men de säger att de inte kan dra igång nått bara för att vi är oroliga, och så sa de att de kunde åka hem till honom och kolla läget (helt omöjligt eftersom de inte vet var han bor pga felaktig folkbokföring!).

Så vafan ska jag göra? Känns så hemskt att sitta och vänta på att han ska våldta och banka skiten ur henne tillräckligt för att hon ska fly. Alla råd uppskattas!!!

Tänk tvärtom. I det här läget handlar det inte om att få henne att förstå att hon måste lämna, utan att få honom att tro att du är okej med vad som pågår. Prio ett är att du lyckas få kontakt med henne igen, och sen har så mycket och så nära kontakt med dem båda två. Att du sen står redo att hjälpa henne ur skiten är något helt annat.

Hårt mot hårt funkar inte mot en sån människa. Ser han hennes telefon? Skicka meddelanden där du på olika sätt tydliggör att pojkvännen är omtyckt, välkommen och accepterad. Han är van att manipulera, men inte att bli manipulerad. Få honom att slappna av. Få honom att gilla dig. Håll kontakten. (När du väl lyckats hitta henne alltså.)

I relationen med din syster, så undvik gärna att kritisera honom. Hamnar hon i lojalitetskonflikt, finns risken att hon blir rädd och drar sig undan. Hon riskerar att börja försvara honom, vilket gör att hon knyter sig fast allt starkare. Vill hon prata om det så försök möta henne på den nivå hon lägger sig. Säger hon exempelvis att han är svartsjuk, så gå inte i taket och svara att han är en jävla idiot, utan håll en mer neutral och öppen inställning.. låt henne prata och svara med generella historier som gäller andra personer. Typ "det låter jobbigt, jag har en kompis som berättade ungefär samma sak och hon tyckte det var jättesvårt att veta hur hon skulle göra, hon sa att hon liksom blev tvungen att ljuga om helt banala saker bara för att han inte skulle gå igång och bli arg för ingenting. Det måste vara skitjobbigt." Spinner hon vidare så fortsätt lyssna, om inte så släpp det. Poängen är inte att du ska ge henne goda råd, utan att hon ska höra sin egen röst säga det hon redan vet men inte vågar tänka.

Ber hon dig specifikt om råd eller hjälp så är det förstås en annan sak. Annars så måste du vänta tills hon gör det. Det kan kännas frestande att berätta för henne att hon måste lämna, men det är bara dumt. Vill du förmedla det budskapet, så prata hellre om din kompis. Säg att om det hade varit din syster så hade du hoppats att hon skulle säga nåt, för du skulle alltid finnas där. Och du skulle fan göra allt för att hjälpa henne!
Citera
2022-03-19, 09:06
Medlem
nordicwraths avatar
Det obehagliga är att psykopater har full koll med alla deras offer pratar med. Mitt ex som var psykopat tvingade mig att redogöra för allt som hänt från att jag lämnat ytterdörren till att ha kommit hem igen. Visade det sig att jag hade missat en detalj och senare råkat försäga mig - typ träffat på mamma i affären - så blev det ett rent helvete. När hon freakade ut fullständigt i perioder hotade hon att hennes vänner skulle kidnappa och gruppvåldta min syster eller ställde ultimatum som ”vilken hand vill du att din bror ska behålla?”. Psykopater kan vara extremt paranoida och inte tro en och märker ibland när man undanhåller någonting.

Till slut blev man en skap som rapporterade allting. När din syster träffar dig så kan det vara såhär. Jag hoppas hon utelämnar detaljer och inte råkar försäga sig om du försöker förmå honom att lämna henne. Var jävligt försiktig, inte bara för att hon skall bryta kontakten, utan för hennes säkerhet.

Psykopater är fan inte människor, de är demoner.
Citera
2022-03-19, 09:25
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Kvinnor kan också döda. Lite cyanid i ett glas så är killen död eller en stekpanna i huvudet. Eller gå ned till snuten och anmäl.

Fast ingen vettig människa motsäger väl detta? Mitt ex påstod att hon förgiftade sitt ex så han fick organskador då hon misstänkte att han var otrogen.

Kvinnor misshandlar män i nästan lika stor utsträckning som vice versa.
Citera
2022-03-19, 09:41
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Jag vet hur du känner dig och jag vet att du kan inte göra något åt situationen i alla fall om du tänker gå enligt rättssystemet.

Jag kan berätta vad som hände mig.
Jag har en liten syster som är 22.5 år idag( hon är vuxen jag vet) och hon har alltid varit skötsam och är en helt vanlig tjej. Hon studerade på gymnasiet och även arbetade deltid på restaurang. Utifrån var hon en bra tjej helt enkelt.

Men en dag så märkte jag att en arab jävel skrev till henne på snapchat eller i alla fall en äldre man med skägg. Jag dampade som fan. Och jag började skugga henne. Tills jag konfronterade henne, detta ledde till en förhör likt man gör i Guantanamo, jag ångrar detta.

I alla fall så slutade det med att polisen stormade lägenheten ett antal dagar senare och jag hamnade i häktet i 2-3 dagar. Polisen hade bland annat följande punkter på mig.
misshandel i x antal dygn, kidnappning och mycket mycket mer. Enligt polisen så kunde jag hamna i fängelse i flera år. Som tur la man fallet ner( jag vet inte varför) och jag gick fri, kanske ett mirakel vem vet. Men idag vet jag inte var min lilla syster finns. Min syster har idag ett skyddad identitet och förmodligen umgås med dåliga typer.

Hursomhelst så tog jag saken i egna händer igen och jag "intervjuade" om vi säger så alla mina systers vänner på ett sätt som slutade i att jag nästan misshandlade min systers väns pappa. Hursomhelst så fick jag veta allt om min syster och jag ångrar att jag gjorde detta också. Jag gick ner i en stor rabbit hole.

Det gick så långt att jag även hackade min syster snapchat, mejl och dator samt annat. Jag fick tillgång till hennes snapchat koordinaterna och satte mig in i bilen och följde alla hennes steg bakåt i tiden. Jag såg att hon rörde sig mycket på skumma ställen och hon reste på skoltid till österrike samt en hel del till göteborg och stockholm. Hon besökte även flertal lägenheter som jag inte kände till. En av lägenheter tillhörde en kriminell som sålde tramadol och kokain, kollad upp ägaren via lexbase.
Vid detta tillfälle misstänkte jag att hon antigen sålde sig själv eller smugglade droger åt någon.

Enligt hennes snapchat bilder så hade hon dejtat många killar (bara kriminella) och missbrukade droger (hash). En bild spetsade sig fast i mitt minne och det var en bild som visade hur hon får smulad hash i sitt hand av en annan kille och de sitter i en bil.
Enligt några bilder och videos så ser man även att hon sitter i vissa sportbilar med okända killar kl 01:00 på natten!

Enligt denna tid så skulle hon egentligen vara på en klassresa med sin dans grupp, då hon är en elit dansare. Men istället så lekte hon hora i smyg.
Och enligt hennes bankkonto så hade hon en hel del pengar med, hon spenderade mycket pengar på fest och lyx mat.

Allt detta gjorde hon mitt under näsan på mig och min hela familj.
Jag är fortfarande chokad idag. Hur kunde alla missa detta, det hon gjorde. Hon levde ett dubbeliv.

Dessutom så visade det sig att en del av snapchat koordinaterna vara ett fängelse, ett fängelse som hon besökte frekvent på söndagar. Sedan visade också en annan koordinat bup psykolog och en mottagning för aborter.

Hursomhelst sorry om jag har skrivit av mig lite men blev triggad av din tråd.

Det jag vill säga är att ibland så är det bättre om man inte får reda på en del saker. Eftersom sanningen kan göra ont som in i helvete, den kan förstöra ens liv.

Jag har gått till polisen med all samlad bevis och bönfallit dem att de ska utreda saken.
Men trots att de är förstående så kan de inte göra ett skit då min syster är myndig, sånt är lagen.
Jag har sagt till polisen att jag ska ta saken i mina egna händer.
Efter detta skaffade jag ett du vet och var på jakt. Jag var så jävla nära på att ta en oskyldig människa då han passade in beskrivningen som jag hade tvingat fram ur min systers vän. Jag kommer ihåg hur hjärtat dunkade i min bröstkorg bara av att tänka på tanken. Jag var galen på den tiden helt psyko.

Nu har det gått 2,5 år sedan jag sist såg min syster och jag vet inte var hon finns, hon har ett annat personnummer och namn.

Vad jag vill säga till dig är att du kan inte göra ett skit då din syrra har hela jävla staten på sin sida.
Det bästa är att gå vidare och försöka göra livet så bra som möjligt för dig och din omgivning.

Vissa är bara ämnade åt att gå helt fel väg, även om det kan vara din egen kött och blod som gör det.

Du kan få reda på var hon finns men du kan inte få henne att göra som du vill!
Det är högst sannolikt att hon kommer råka illa ut och om hon inte gör det så är det bra.

Men idag bryr jag mig inte om min syster. Jag kan säg till och med att jag hade kunnat knulla min egen syster idag, för det är så mycket jag bryr mig om henne. Jag känner mig sviken och det känns som att min själ är död eller i alla fall det som finns kvar av den. Jag hatar henne och
jag Kommer aldrig att förlåta henne för det hon gjorde, även om hon kommer krypande tillbaks.

Kan också tillägga att jag och min syster hade superbra relation med varandra vi pratade om allt.
Vi var öppna med varandra och pratade om tex relation, giftermål och om vilken typ av man hon gillar.
Är det svarta, vita eller kineser eller annat. Personligen så hade jag och min familj inte brytt oss om hon hämtade en svart man hem till familjen så länge han inte var en dålig person.

Om hon har social medier eller hennes vänner så kan du få reda på var din syrra finns, men du kommer inte att kunna få tillbaks henne.
Ursäkta, jag läste inte ens klart ditt inlägg men du verkar jävligt obehaglig och jag förstår att hon stuckit och inte vill ha med dig att göra. Blanda inte in detta i TS trådstart. Du var en stalker som var besatt av din syster medan TS försöker rädda sin syrra ifrån en psykopat. En jävla skillnad!

Och till alla andra som skriver att man ska försöka lura psykopaten, alltså kom igen.. det går inte att lura en psykopat på det sättet som vissa av er verkar tro. "Tjena du har vunnit på bingolotto och ska få asmycket pengar nu" eller umgås med dom och lura honom att du gillar honom.

Han hatar redan alla hennes bekanta, nära och kära. Dom är ett hot och han är expert på att läsa och känna av situationer och människor. Minsta lilla avvikelse så vet han att något står fel till och det vet han redan från början eftersom hans inställning till att börja med är att "identifiera problem och fällor".
Senast redigerad av jjujju 2022-03-19 kl. 09:43.
Citera
2022-03-19, 10:34
Medlem
Citat:
Hej Flashback,

För ungefär ett år sedan blev min lillesyrra ihop med en dömd kille (han har avtjänat ett treårigt straff för bla våldtäkt och misshandel mot sin förra tjej).

Det tog inte lång tid in i deras relation innan hon började ändra hur hon var med oss i resten av familjen, hon slutade svara i telefon, och svarade bara superkort på mess (och bara ibland). Hon flyttade in med honom direkt.

Vi fattade inte i början vad det var för kille hon träffat, men efter att ha begärt ut domarna mot honom (när vi blev misstänksamma) vet vi vad han är kapabel till, och med den vetskapen började vi inse att han börjat isolera henne. Min mamma var den första att bli helt avklippt, och sedan klippte hon banden med vår storasyrra när hon frågade rakt ut om han slog henne, sen med vår faster och våra kusiner.

Jag var den som lyckades hålla mig kvar längst, antagligen för att jag bara flutit med och inte rört upp massa känslor. Jag och syrran har alltid haft en chill relation, hon har hjälpt mig när jag haft problem med tjejer och jobb och så, men vi har ändå aldrig haft en särskilt komplicerad relation, har liksom aldrig bråkat eller så.

Men nu när hon klippte med vår favvokusin kunde jag inte hålla mig, och skrev ett sms och frågade vad som hände och om jag kunde hjälpa henne på nått sätt, och nu har hon blockat mig.

Ett extraproblem i allt är att vi inte vet var hon bor, hon har flyttat upp till honom nåmstans i stockholm, men adressen han står på är inte där de bor, så jagkan liksom inte åka dit och rädda henne heller.

Har snackat med polisen, men de säger att de inte kan dra igång nått bara för att vi är oroliga, och så sa de att de kunde åka hem till honom och kolla läget (helt omöjligt eftersom de inte vet var han bor pga felaktig folkbokföring!).

Så vafan ska jag göra? Känns så hemskt att sitta och vänta på att han ska våldta och banka skiten ur henne tillräckligt för att hon ska fly. Alla råd uppskattas!!!
#44 av warfighter var klokt. Tänker lite i samma banor. Din syster är nog både blind och manipulerad vid det här laget. I hennes och pojvännens bubbla så är det nog dem mot resten av världen om du förstår vad jag menar. Försök att upprätta kontakt där de inte kännar sig kritiserade och "tror" att du är med och inte emot dem. Tror dessvärre att det låser sig av andra mer offensiva metoder.
Beklagar situationen. Hoppas det löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in