Citat:
Får ursäkta en del av förra inlägget, vettefan var jag började blanda in själva servrarna var journalerna är lagrade och göra inbrott i någons hus
Men hjälper fortfarande inte då du fortfarande måste använda bankkoder för att logga in. Så du påstår att karteller sysslar med carding? Karteller är precis inga fick tjuvar.
Men hjälper fortfarande inte då du fortfarande måste använda bankkoder för att logga in. Så du påstår att karteller sysslar med carding? Karteller är precis inga fick tjuvar.Ja, det gjorde dom back in the days. Inte nu för tiden, nu har vi ju internet.
Vart servrarna står skall enligt protokollet vara inom ett speciellt område det framkom ju i rapporten senaste hacket, inte skulle den stå på samma server som dejtinglinjen te.x som senast i ett annat land på en paradis ö. Det får vi verkligen hoppas dom har bättre hand om än hur dom sparade telefonsamtalen. Hurvida journaler går att hacka eller inte har jag ingen aning om dock det ligger inte i mitt personliga intresse, sjukvården är ett speciellt område, det är ett område som behöver testas mot sin säkerhet men det är ett område man heller ej ger sig på, deras policies är ganska tydliga på vad som gäller vid ev crawling eller automatiation te.x. Eftersom det är kopplat till ett bankid så blir det hela ett stort problem. Inera AB skulle ta över efter den förra floppen för att bygga ett säkrare system.
Kollar man i deras planering för kommande år så finns det inte en ändaste jävla punkt inom säkerhet sist jag kollade.
Varför man skall förstå linux från grund är av samma anledning som man skall förstå det innan man ger sig på kali te.x, det hjälper en hel del när ~80-85% på internet av alla servrar är just baserat på linux. Eftersom att dom byter sakta men säkert till appar i Android gör det hela såklart ganska intressant att förstå ur det perspektivet, måste måste man inte men det underlättar. Vore ju naivt att tro att dom använder sig av infiltrerade appar och liknande, dom har sitt eget sätt att kommunicera.
När systemet sviker en så får man komma på egna saker, det är så det fungerar. Dom har nog rätt personer på rätt plats vid detta laget, men det var skrivet med lite ironi så det var inte meningen att framstå som drygt snarare menade jag att det är en gammal metod snarare, det finns andra sätt att använda "phi"shing idag som jag skrivit om tidigare som är mkt effektivare ur en kriminells perspektiv då tror jag det är viktigt att vara uppdaterad och medveten. Tiderna förändras, men funkar det för dig så är det ju bra, bara för jag säger det är dåligt betyder det ju att du kanske vet något som jag inte vet, men phishing i regel rätt svårt. Det funkar säkert på vanliga svenssons men vart skall man lägga ribban. Jag pratar enbart ur mitt eget perspektiv, jag kan ju inte svara för någon annan.
Skulle du kunna lura dig själv med din phishing metod? Är svaret ja, så är det ju en bra metod, är svaret nej så är det troligtvis inte möjligt på någon annan heller. Så resonerar jag, men jaja, ddet är klart som fan de funkar på moster vera kanske men ja nu var jag ironisk igen typ så då funkar ju allt kan man säga. Funkar det på dig så är det en bra metod, annars vet andra nog redan om metoden·. Hänger du med på hur jag menar?
Jag resonerar så, det skalll vara unikt och det skall vara smart och det skall vara perfekt annars får det kvitta. I min värld. Inte det minsta spåret skall kunna leda tillbaka till en själv om man skall göra något, kan jag upptäcka mig själv, så kan andra det jag kan ju inte chansa, det är ju idioti.
Better safe then sorry, resonerar du INTE som mig, fine det är väl inte mer rätt eller fel för det, men phishing är som jag skrev tidigare gammalt jag skrev även 2018, din länk är från 2018 det är därför en gammal metod det är inte JAG som säger det det är så utvecklingen varit och nyare metoder har kommit som är effektivare och bättre.
Jag har själv hållt på med det där te.x i början när man skulle hacka wifis via phishing, te.x "Wifiphisher The Rogue Access Point Framework" men det är också väldigt gammalt: https://github.com/wifiphisher/wifiphisher - 4,5,6 årsen det förändras det är allt jag menar på, sen kanske målgruppen inte är samma när vi diskuterar det är ju också en sak som spelar in.
Whatever, så menar jag iaf, nya tider nya projekt det är bara försöka hänga med.

Funkar säkert att fejka ett wifi på ett sjukhus men ja, lycka till på dom som kan det är ju det som räknas i min värld, ge sig på vanliga svenssons är ju bara noobs som gör som inte kan bättre, det betyder inte att det är ett "bra" och effektivt vis att göra det på. Skriver generellt hur jag ser på det nu inte om någon speciell person, det är så jag ser på det and will forever do!
Det är ungefär som att jämföra en bankrånare som ger sig på vanlig människa på stan vs några som ger sig på en bank och kommer undan. Det är klart som fan det är idioter som ger sig på en vanlig människa, klarar man banken har man ju gjort något unikt, kommer man sedan undan med det så är man legends. Samma med hacking i min värld, men jaja alla har vi olika mål. FÖr att lyckas behöver man en grund, te.x helikopterrånarna. Utan den grund dom hade hade dom aldrig lyckats, dom visste exakta mått på stegen m.m och likaså är det med hacking många gånger, 80% är planering det är ju ingen hemlighet sedan tar man bit för för bit för att testa/kolla/se/undersöka/ta reda på motståndarens brister. Sedan kan dom som inte kunde från början, öva på samma sätt för förhindra att det sker igen, men dom som först gjorde rånet är i sig legender och dom som gör det andra gången kommer med all sannolikhet att torska? Gör man det igen, är det ju verkligen inte samma sak, det är en ju copycat och polisen vet med all säkerhet redan hur dom skall agera för jag såg det häromdagen att dom testade.
Samma med hacking, right?
// wuseman
Senast redigerad av wuseman 2022-10-29 kl. 23:14.
Senast redigerad av wuseman 2022-10-29 kl. 23:14.