Citat:
Ursprungligen postat av
zoombo
Visst, idén håller men man ska ha tid, engagemang, intresse, utrymme och startkapital. Sen ska sakerna katalogiseras, specificeras, fotograferas och helst kunna garanteras fungera. Börjar sen lagret bli stort och värdefullt måste det stöldsäkras.
Man bör också vara med i en jäkla massa forum där just dessa bilar diskuteras även om man kommer en bit med ebay; man måste alltså kunna marknadsföra sig så inte andra aktörer tar affärerna. Och sånt tar tid. Det brukar vara en liten och exklusiv skara som håller på med detta - både privatpersoner och företag - och det gäller att komma in i den kretsen.
Sen är det ett jäkla meck att paketera och skicka saker över hela världen, även om avkastningen kan vara hyfsad. En växellåda t ex är ingen lek att skicka och fraktpriset kan bli astronomiskt.
Ska man vara riktigt analytisk och om man saknar startkapital så duger konceptet även på relativt vanliga bilar, bara man orkar vänta tillräckligt länge.
Jag kanske låter negativ men jag gillar ändå idén och såna som ser till att svåra reservdelar går att återfinna ska ha en guldstjärna.
bra svar tack...ser inget negativt med det, bara realism =)
sent svar från mig, jag brukar inbilla mig att man får notiser om inlägg i sina egenstartade trådar...
så nu blir jag prenumerant i min egenstartade tråd
Flashback för helvete ?!?