2022-11-06, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Scott hamnade i klammeri med rättvisan redan 2001 då han åkte dit första gången - alltså två år innan Irakkriget och Ritter var 40 bast på den tiden. Det var för övrigt poliser han skrev till och ville mötas upp med, inte CIA. Nästa tillfälle var 2009 och då åkte kuken fram i webbkameran.
Men du menar kanske att Scott bara var offer för en komplott?
Scott har systematiskt haft fel under kriget och då haft fel så det sjunger om det - han upprepar därtill Kremls propaganda-lögner.
Vem som haft rätt hela tiden? Förmodligen ingen alls men få har fel lika ofta som Scott. Personligen tycker jag Lars Wilderäng och Mark Galleoti är rätt bra källor.
Mark Galletti känner jag inte till . Ska kolla honom.
Wilderäng har ofta fel då han verkar förmedla Kievs propaganda rakt av.
Problemet är just det att WP och NYT förmedlar en vinklad bild även om de inte är lika skogtokiga som Daily Mail och Aftonbladet.
Därför blir det konstigt att Putin fortfarande är poppis i Ryssland och att den ryska ekonomin tuffar på. Att ryssarna fortfarande ockuperar 20% av landet och inte saknar materiel och nu inte heller trupper längre. Något i propagandan i Väst stämmer inte.
Scott Ritter kanske ändå har en poäng (jag skiter för övrigt i hans chattsamtal - kan USA ha Biden som president, med hans belastning, kan Ritter lika gärna få vara expert )
Citera
2022-11-06, 20:14
Medlem
Citat:
Man försökte förhandla med Ryssland återkommande men det har ej fungerat. Det beror dels på att ryssarna ständigt ljuger och bryter ingångna avtal och dels på att ryssarna medvetet omöjliggjort förhandlingar genom att ställa krav som är helt omöjliga för motparten att gå med på. Förutom när ryssarna helt enkelt vägrar prata överhuvudtaget, vilket var fallet dagarna innan kriget i Georgien bröt ut och dygnet innan det ryska anfallet mot Ukraina.
Nej, däremot så får inte fascistvurmare sprida sina lögner obehindrat. Sen är det förstås bara idioter och allmänt trasiga typer som försvarar Rysslands övergrepp men det är en bisak.
Det är väst som ständigt ljuger och gör det omöjligt att förhandla. Innan den här konflikten ville ryssarna förhandla fram en ny säkerhetsordning med och för Europa men det blev tvärstopp. 2013-2014 bedrog EU ryssarna och ställde sig bakom en statskupp istället trots att överenskommelsen var ett nyval. EU gav Ukraina ett ultimatum, handel med EU eller Ryssland/Asien. Övriga världen utanför väst litar mer på Ryssland än på väst. Det finns fler exempel som att Nordsteam 2 skulle byggas och inte drabbas av sanktioner i framtiden vad som än hände och Ryssland byggde den (dumskallar). Där vek sig Tyskarna snabbt för USA.

I en riktig demokrati får vem som helst sprida sina lögner eller sanningar, även ni. Nu är det så att jag talar sanning och har ingenting här att vinna på lögner, det är inte mitt krig. Men sanningen är svårt för er att acceptera, den rubbar er världsyn och enkla tänkande. Sen är det som jag skrivit tidigare inte jag som håller på fascister, ultranationalister, nazister och andra råskinn i Ukraina så det där kan du aldrig kleta på mig.
Citera
2022-11-06, 20:50
Medlem
Nooomys avatar
Hur går det för Ryssland? De verkar ha lite problem med att ta territorium och hålla sina soldater vid liv.

Hur många hundra tusen ryska soldater behöver de till?

Ryssland gick in med 250 000 professionella och välutrustade soldater
Efter 7 månader fyller de på med ytterligare 200 000 värnpliktiga dock verkar de vara betydligt sämre utrustade och med lägre moral.
Jag gissar på att de nya soldaterna håller max 4-6 månader.
Så Ryssland kommer behöva fylla på med ytterligare 200 000-300 000 soldater nu till våren om de ska kunna vinna kriget.

Det ser tufft ut för Ryssland och Macgregors prognos…
Citera
2022-11-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Mark Galletti känner jag inte till . Ska kolla honom.
Wilderäng har ofta fel då han verkar förmedla Kievs propaganda rakt av.
Problemet är just det att WP och NYT förmedlar en vinklad bild även om de inte är lika skogtokiga som Daily Mail och Aftonbladet.
Därför blir det konstigt att Putin fortfarande är poppis i Ryssland och att den ryska ekonomin tuffar på. Att ryssarna fortfarande ockuperar 20% av landet och inte saknar materiel och nu inte heller trupper längre. Något i propagandan i Väst stämmer inte.
Scott Ritter kanske ändå har en poäng (jag skiter för övrigt i hans chattsamtal - kan USA ha Biden som president, med hans belastning, kan Ritter lika gärna få vara expert )
Ge gärna exempel på fel Wilderäng haft, ännu hellre jättefel i paritet med Ritters och där Wilderäng vägrar medge att han haft fel.
Putlers popularitet är svårbedömd då Ryssland inte är något fritt land och alla missnöjesuttryck som kan tänkas hota regimen slås ned brutalt. Den ryska ekonomin går dåligt och enligt alla (seriösa) bedömare så kommer den gå ännu sämre framöver. Ryssland har tappat mark på samtliga fronter och trots stora satsningar har man inte lyckats göra några framsteg någonstans. Att man inte saknar materiel är ett absurt påstående - Ryssland har brist på det mesta av det man behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är väst som ständigt ljuger och gör det omöjligt att förhandla. Innan den här konflikten ville ryssarna förhandla fram en ny säkerhetsordning med och för Europa men det blev tvärstopp.
Ditt inlägg innehåller så mycket strunt att jag delat upp det i många olika delar.
Rysslands initiativ till "förhandling" bygger på kravet att Ryssland ska diktera villkoren för andra länders utrikespolitik vilket så klart ingen går med på. Sen kan man förstås tillägga att NATO som organisation inte har någon mekanism för att utesluta länder så för att göra Putler nöjd så skulle då samtliga länder han ville ha ut själva lämna NATO (USA kunde med andra ord inte gå Ryssland till mötes ens om de ville). Sen finns det så klart ingen som helst anledning för något annat land att gå med på ryssarnas krav med tanke på hur svinen beter sig men det är en bisak.
Citat:
2013-2014 bedrog EU ryssarna och ställde sig bakom en statskupp istället trots att överenskommelsen var ett nyval.
Nej, EU "bedrog" inte ryssarna. Ryssland bestämmer inte över Ukraina (det gör inte EU heller) och ett nyval hölls efter att den sittande presidenten flydde till Ryssland för att slippa stå till svars för våldet mot demonstranter. Efter det har man hållit val ännu en gång och EU har respekterat samtliga valresultat i Ukraina (medan Ryssland bara accepterar de där en ryssvänlig marionett vunnit makten).
Citat:
EU gav Ukraina ett ultimatum, handel med EU eller Ryssland/Asien.
Övriga världen utanför väst litar mer på Ryssland än på väst.
Det finns fler exempel som att Nordsteam 2 skulle byggas och inte drabbas av sanktioner i framtiden vad som än hände och Ryssland byggde den (dumskallar). Där vek sig Tyskarna snabbt för USA.
Nej, nej och nej.
EU gav inte Ukraina ett ultimatum (det gjorde däremot Ryssland), "övriga världen" litar inte mer på Ryssland (har du någon källa på det) och ingen relevant part har garanterat att Nordstream 2 inte skulle drabbas av sanktioner "vad som hände" i framtiden. Hade de efterblivna orcherna inte anfallit sitt grannland så hade de kunnat fortsätta sälja gas men du vet, orcs gon' keep orcin'.
Citat:
I en riktig demokrati får vem som helst sprida sina lögner eller sanningar, även ni. Nu är det så att jag talar sanning och har ingenting här att vinna på lögner, det är inte mitt krig. Men sanningen är svårt för er att acceptera, den rubbar er världsyn och enkla tänkande.
Nej, det finns begränsningar av yttrandefrihet även i "riktiga" demokratier (mer specifikt kan man hållas ansvarig för vad man sagt). Privata företag har ingen plikt alls att tillhandahålla en megafon åt lögnare och du, min tarvlige vän, är en lögnare av rang.
Citat:
Sen är det som jag skrivit tidigare inte jag som håller på fascister, ultranationalister, nazister och andra råskinn i Ukraina så det där kan du aldrig kleta på mig.
Ptja, dina inlägg insinuerar ju att du håller på Ryssland men du kanske bara är allmänt fientlig mot väst (och en del annat) utan att sympatisera med orcherna - i sådana fall håller du inte på fascister, nazister och råskinn, helt korrekt.
Citera
2022-11-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ge gärna exempel på fel Wilderäng haft, ännu hellre jättefel i paritet med Ritters och där Wilderäng vägrar medge att han haft fel.
Putlers popularitet är svårbedömd då Ryssland inte är något fritt land och alla missnöjesuttryck som kan tänkas hota regimen slås ned brutalt. Den ryska ekonomin går dåligt och enligt alla (seriösa) bedömare så kommer den gå ännu sämre framöver. Ryssland har tappat mark på samtliga fronter och trots stora satsningar har man inte lyckats göra några framsteg någonstans. Att man inte saknar materiel är ett absurt påstående - Ryssland har brist på det mesta av det man behöver.
Ditt inlägg innehåller så mycket strunt att jag delat upp det i många olika delar.
Rysslands initiativ till "förhandling" bygger på kravet att Ryssland ska diktera villkoren för andra länders utrikespolitik vilket så klart ingen går med på. Sen kan man förstås tillägga att NATO som organisation inte har någon mekanism för att utesluta länder så för att göra Putler nöjd så skulle då samtliga länder han ville ha ut själva lämna NATO (USA kunde med andra ord inte gå Ryssland till mötes ens om de ville). Sen finns det så klart ingen som helst anledning för något annat land att gå med på ryssarnas krav med tanke på hur svinen beter sig men det är en bisak.
Nej, EU "bedrog" inte ryssarna. Ryssland bestämmer inte över Ukraina (det gör inte EU heller) och ett nyval hölls efter att den sittande presidenten flydde till Ryssland för att slippa stå till svars för våldet mot demonstranter. Efter det har man hållit val ännu en gång och EU har respekterat samtliga valresultat i Ukraina (medan Ryssland bara accepterar de där en ryssvänlig marionett vunnit makten).
Nej, nej och nej.
EU gav inte Ukraina ett ultimatum (det gjorde däremot Ryssland), "övriga världen" litar inte mer på Ryssland (har du någon källa på det) och ingen relevant part har garanterat att Nordstream 2 inte skulle drabbas av sanktioner "vad som hände" i framtiden. Hade de efterblivna orcherna inte anfallit sitt grannland så hade de kunnat fortsätta sälja gas men du vet, orcs gon' keep orcin'.
Nej, det finns begränsningar av yttrandefrihet även i "riktiga" demokratier (mer specifikt kan man hållas ansvarig för vad man sagt). Privata företag har ingen plikt alls att tillhandahålla en megafon åt lögnare och du, min tarvlige vän, är en lögnare av rang.
Ptja, dina inlägg insinuerar ju att du håller på Ryssland men du kanske bara är allmänt fientlig mot väst (och en del annat) utan att sympatisera med orcherna - i sådana fall håller du inte på fascister, nazister och råskinn, helt korrekt.
Givetvis måste du dela upp texten i delar för du klarar inte av att hålla texten i huvudet och sen svara i ett flöde.

Efter denna konflikt eller världskrig så blir det en ny säkerhetslösning i Europa, det hade varit bättre att gå Ryssland till mötes och förhandlat fram en tidigare och då behållt vår tillgång till billig energi.

Naturligtvis var ukrainska parlamentet också med på det så det var inte något speciellt för ryssarna mer än att dom önskade lugn i Ukraina. Som jag skrev, väst föredrog en statskupp istället för nyval. Våldet fördes av råskinnen och presidenten skickade inte ut militären för att ta hand om det då polis inte räckte till. Hur ska vi göra i vårt land då våra islamistiska eller fascistiska råskinn får luft under vingarna och vill ha makt?

Det var Angela Merkel som övertalade Putin 2015 att bygga Nordstream 2 och även undanta det från alla sanktioner i framtiden. Det är många som litar på Ryssland så varför behöver du en källa då vi har tex. BRICS och SCO.

Är du dum, i en demokrati har man yttrandefrihet där man får utrycka sina åsikter. Sen har vi lagar som reglerar vad vi får säga, hets mot folkgrupp till exempel (som inte gäller hets mot ryssar naturligtvis). Det finns ingen lag som hindra någon att ljuga för då skulle politiker ligga riktigt jävla illa till, du med.

Nu räcker det med svar til dig, du får lära dig på egan hand. Behöver du källor så sök.
Citera
2022-11-06, 21:40
Avstängd
Citat:
Nej, nej och nej.
Du rabblar upp alla propagandafloskler i en lång rad.
Wilderäng är ganska rabiat och när han ständigt återger vad Kiev säger utan distans så har jag tröttnat på att följa honom. Man kan lika gärna följa Daily Mail IMO. Han saknar övergripande perspektiv på geopolitik och har grävt ner sig i militärporr.
Jag är inte fientlig mot Väst, vi är fortfarande en hyfsat fri och demokratisk del av världen. Vi har fortfarande en acceptabel välfärd att erbjuda våra medborgare. En fantastisk kultur och vi värnar yttrandefrihet. Jag älskar Europa och faktiskt är även länderna i det gamla Sovjet oxå en del av vårt kulturarv. De har tyvärr även ett arv från tidigare totalitarism som de inte har släppt ännu. Men jag är kritisk till USAs utrikeslinje som orsakat världen onödigt lidande de senaste 50 åren.
Det råder ingen tvekan om att USA har drivit på för konflikt i Ukraina såsom de gjort i många andra länder tidigare. Nu har de dragit in oss i EU i en konflikt som kunde undvikits
Om USA kan göra upp med sin destruktiva utrikespolitik så kommer Europa att gynnas och vi skulle kunna hantera de gamla sovjetstaterna på ett konstruktivt sätt. Nu är alla broar brända verkar det som . Jag ser inget ljus i tunneln just nu.
Citera
2022-11-06, 22:40
Medlem
Citat:
Givetvis måste du dela upp texten i delar för du klarar inte av att hålla texten i huvudet och sen svara i ett flöde.

Efter denna konflikt eller världskrig så blir det en ny säkerhetslösning i Europa, det hade varit bättre att gå Ryssland till mötes och förhandlat fram en tidigare och då behållt vår tillgång till billig energi.

Naturligtvis var ukrainska parlamentet också med på det så det var inte något speciellt för ryssarna mer än att dom önskade lugn i Ukraina. Som jag skrev, väst föredrog en statskupp istället för nyval. Våldet fördes av råskinnen och presidenten skickade inte ut militären för att ta hand om det då polis inte räckte till. Hur ska vi göra i vårt land då våra islamistiska eller fascistiska råskinn får luft under vingarna och vill ha makt?

Det var Angela Merkel som övertalade Putin 2015 att bygga Nordstream 2 och även undanta det från alla sanktioner i framtiden. Det är många som litar på Ryssland så varför behöver du en källa då vi har tex. BRICS och SCO.

Är du dum, i en demokrati har man yttrandefrihet där man får utrycka sina åsikter. Sen har vi lagar som reglerar vad vi får säga, hets mot folkgrupp till exempel (som inte gäller hets mot ryssar naturligtvis). Det finns ingen lag som hindra någon att ljuga för då skulle politiker ligga riktigt jävla illa till, du med.

Nu räcker det med svar til dig, du får lära dig på egan hand. Behöver du källor så sök.
Jag tycker det blir tydligare om man styckar upp sitt svar men visst kan du få det i punktform istället.
1: visst kommer vi få en ny säkerhetsordning i Europa men den kommer inte vara till Rysslands fördel. Ryssland kommer vara marginaliserat och ingen kommer vilja göra affärer med ryssarna om det innebär att riskera beroende av Putler. Rysk gas hade fasats ut oavsett då världen är på väg att ställa om till förnyelsebar energi, det Putler lyckats med nu är att få hela Europa att fasa ut den många år i förväg. Grattis liksom.
2: Nej, väst föredrog inte "statskupp" framför nyval, Janukovytj skickade ut polisen att slå ned protesterna och våldet gick så långt att det inte fanns något återvändo, folket ville ha bort Janukovytj och denne valde att fly landet för att slippa spendera resten av sitt liv i fängelse då han skulle hållas ansvarig för våldet. Janukovytj röstades då bort av parlamentet, inklusive av hans eget parti. En interimsregering tillsattes varefter nyval hölls 2014. Därefter höll man val igen 2019. Orcherna kan grina bäst de vill om CIA och statskupper, det blir inte mer sant för det. Nej, ljudklippet från Nulands telefonsamtal är inget bevis för det.
Jag förstår att det för någon med din mentalitet kommer låta konstigt men det normala är INTE att armén sätts in för att stoppa demonstrationer om polisen misslyckas - en försvarsmakt är till för att skydda landet mot yttre angrepp, inte för att mörda invånarna. I diktaturer är gränsen så klart flytande mellan yttre och inre fiender men nu är Ukraina lyckligtvis inte en diktatur och inte ens ryss-äcklen kommer lyckas med den förvandling.
3: Har du någon källa på att det var Angela Merkel som tjatade sig till Nordstream 2 och gav garantier om att ledningen inte skulle bli föremål för sanktioner oavsett vad ryssarna tog sig till?
4: brott du kan dömas för om du missbrukar din yttrandefrihet är bland annat förledande av ungdom, olaga hot, framkallande av fara för annan, förtal, förolämpning och mened. Frågor på det?
Citera
2022-11-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du rabblar upp alla propagandafloskler i en lång rad.
Wilderäng är ganska rabiat och när han ständigt återger vad Kiev säger utan distans så har jag tröttnat på att följa honom. Man kan lika gärna följa Daily Mail IMO. Han saknar övergripande perspektiv på geopolitik och har grävt ner sig i militärporr.
Jag är inte fientlig mot Väst, vi är fortfarande en hyfsat fri och demokratisk del av världen. Vi har fortfarande en acceptabel välfärd att erbjuda våra medborgare. En fantastisk kultur och vi värnar yttrandefrihet. Jag älskar Europa och faktiskt är även länderna i det gamla Sovjet oxå en del av vårt kulturarv. De har tyvärr även ett arv från tidigare totalitarism som de inte har släppt ännu. Men jag är kritisk till USAs utrikeslinje som orsakat världen onödigt lidande de senaste 50 åren.
Det råder ingen tvekan om att USA har drivit på för konflikt i Ukraina såsom de gjort i många andra länder tidigare. Nu har de dragit in oss i EU i en konflikt som kunde undvikits
Om USA kan göra upp med sin destruktiva utrikespolitik så kommer Europa att gynnas och vi skulle kunna hantera de gamla sovjetstaterna på ett konstruktivt sätt. Nu är alla broar brända verkar det som . Jag ser inget ljus i tunneln just nu.
Ge gärna exempel på vad Wilderäng sagt som är fel.
När det gäller resten av ditt inlägg så undrar jag kort hur du tror att USA hade kunnat agera, säg 2020 och framåt, för att undvika kriget. Är det att erkänna Rysslands illegala annektering av Krim? Vägra stötta Ukraina? Applådera ryssarnas mördande i Syrien?
Citera
2022-11-07, 10:21
Medlem
Citat:
Jag tycker det blir tydligare om man styckar upp sitt svar men visst kan du få det i punktform istället.
1: visst kommer vi få en ny säkerhetsordning i Europa men den kommer inte vara till Rysslands fördel. Ryssland kommer vara marginaliserat och ingen kommer vilja göra affärer med ryssarna om det innebär att riskera beroende av Putler. Rysk gas hade fasats ut oavsett då världen är på väg att ställa om till förnyelsebar energi, det Putler lyckats med nu är att få hela Europa att fasa ut den många år i förväg. Grattis liksom.
2: Nej, väst föredrog inte "statskupp" framför nyval, Janukovytj skickade ut polisen att slå ned protesterna och våldet gick så långt att det inte fanns något återvändo, folket ville ha bort Janukovytj och denne valde att fly landet för att slippa spendera resten av sitt liv i fängelse då han skulle hållas ansvarig för våldet. Janukovytj röstades då bort av parlamentet, inklusive av hans eget parti. En interimsregering tillsattes varefter nyval hölls 2014. Därefter höll man val igen 2019. Orcherna kan grina bäst de vill om CIA och statskupper, det blir inte mer sant för det. Nej, ljudklippet från Nulands telefonsamtal är inget bevis för det.
Jag förstår att det för någon med din mentalitet kommer låta konstigt men det normala är INTE att armén sätts in för att stoppa demonstrationer om polisen misslyckas - en försvarsmakt är till för att skydda landet mot yttre angrepp, inte för att mörda invånarna. I diktaturer är gränsen så klart flytande mellan yttre och inre fiender men nu är Ukraina lyckligtvis inte en diktatur och inte ens ryss-äcklen kommer lyckas med den förvandling.
3: Har du någon källa på att det var Angela Merkel som tjatade sig till Nordstream 2 och gav garantier om att ledningen inte skulle bli föremål för sanktioner oavsett vad ryssarna tog sig till?
4: brott du kan dömas för om du missbrukar din yttrandefrihet är bland annat förledande av ungdom, olaga hot, framkallande av fara för annan, förtal, förolämpning och mened. Frågor på det?
Skrev jag inte bland annat då det gällde yttrandefrihet och lagar? Men att ljuga finns inte med som lag för då skulle politiker ligga illa till som jag skrev. Sen vem ska bestämma vilket åsikt som är rätt och sann? Höger eller vänster, alla döda i klimatkatastrof, vaccin bra eller dåligt, USA är bäst, Ryssland är dåligt ... vem ska bestämma vad som är sant?

Resten har jag i princip redan förklarat och svarat på och det är bara det att du inte vet när du ska avsluta. Historien om Ukraina sedan 2013 kan jag väl och gör inte som dig, lutar mig mot falsk propaganda.
Citera
2022-11-09, 19:29
Moderator
-Info-s avatar
Douglas MacGregor har alltid full koll.

Här en artikel från augusti, där han säger att Ukraina inte ska hoppas på att de kan ta tillbaka territorium från Ryssland i Ukraina. Och att Khersons öde är avgjort. Kherson kommer att tillhöra Ryssland. Ukraina kan glömma att få tillbaka Kherson:

Citat:
"Retired Army Col. Douglas MacGregor, a frequent critic of Zelensky and of American support for Ukraine, argued in The American Conservative earlier this month that Ukraine cannot hope to reclaim territory and that they're likely to lose even more. "The future of the Kherson and Zaporozhye regions along with the Donbas is decided. Moscow is also likely to secure Kharkov and Odesa, two cities that are historically Russian and Russian-speaking, as well as the territory that adjoins them," he wrote."
Citat:
"Den pensionerade arméöversten Douglas MacGregor, en frekvent kritiker av Zelensky och av amerikanskt stöd till Ukraina, hävdade i The American Conservative tidigare denna månad att Ukraina inte kan hoppas på att återta territorium och att de sannolikt kommer att förlora ännu mer. "Framtiden för Kherson- och Zaporozhye-regionerna tillsammans med Donbas är avgjord. Moskva kommer sannolikt också att säkra Kharkov och Odesa, två städer som historiskt är rysk- och rysktalande, samt det territorium som gränsar till dem", skrev han."
Citat:
https://theweek.com/feature/briefing/1015552/kherson-counteroffensive (august 2, 2022)

Nåväl. Riktigt så ser det inte ut just nu:

Citat:
Ryssarna drar sig tillbaka från Cherson: ”Stort nederlag”

De ryska styrkorna drar sig tillbaka från Cherson, meddelar den ryske försvarsministern Sergej Sjojgu. Tidigare hette det att ryssarna var på plats för att ”stanna för alltid”.
– Det här är ett oerhört stort nederlag, säger överstelöjtnant Joakim Paasikivi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oBMBR/ryska-styrkor-lamnar-cherson-enligt-forsvarsministern
Citat:
Ryssland beordrar reträtt från Cherson

Ryska styrkor har fått order att lämna Dnipros västra strand. Orden gavs av försvarsminister Sergej Sjojgu, enligt flera internationella medier. Det banar väg för Ukraina att återta storstaden Cherson – som varit ockuperad sedan i mars.

https://www.expressen.se/nyheter/rysslands-drag-beordrar-retratt-fran-dnipros-strand/

Douglas MacGregor fick också fel när det gäller Kharkov. Och samma sak verkar det vara när det gäller Odessa. Tappar Ryssland Kherson så blir det omöjligt för dem att inta Odessa.
Citera
2022-11-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Douglas MacGregor har alltid full koll.

Här en artikel från augusti, där han säger att Ukraina inte ska hoppas på att de kan ta tillbaka territorium från Ryssland i Ukraina. Och att Khersons öde är avgjort. Kherson kommer att tillhöra Ryssland. Ukraina kan glömma att få tillbaka Kherson:

Nåväl. Riktigt så ser det inte ut just nu:

Douglas MacGregor fick också fel när det gäller Kharkov. Och samma sak verkar det vara när det gäller Odessa. Tappar Ryssland Kherson så blir det omöjligt för dem att inta Odessa.
Tappar ryssarna Kherson ska hädanefter alla inlägg där MacGregor tas upp som källa/expert förvisas till Papperskorgen
Citera
2022-11-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
"Inspektörer", ja du kan tro på den sagan. En hel armé av inspektörer, som dessutom tränar för fullt vid Ukrainas gränser, och som själva säger att de kommer att strida i ett visst klipp. Ni hade inte trott på den sagan om det var ryssen som hade sagt att de bara är på plats för att inspektera lite vapen, trots stora truppsamlingar osv vid gränsen. Hur går det förresten med Ukrainas Kherson offensiv? Har ni nått Krim än? Självaste Arestovich ska ha sagt för någon dag sedan att det inte ser så bra ut för ukrainarna i Kherson, jag är ledsen om man kommer här och spräcker er lilla vinstbubbla, troll.

Det är så patetiskt när endera sidan säger sig vinna fast fronten säger något annat. Det går ju så bra för er just nu att ukrainarna tillsammans med legoknektar har gjort hundra försök till offensiv vid Izuym, men de misslyckas varje gång. Ja jävlar vad de vinner. De misslyckas trots ALL utländsk hjälp de får. Nu hyr den ukrainska sidan dessutom in terrorister från Mellanöstern, kanske det kommer att hjälpa er.
Verkar gå bra med Ukrainas Khersonoffensiv. Vad har de sagt till dig hur det ska framställas den här gången?
Det är bara Krim som är viktigt? Ukraina har förlorat 300.000 soldater i striderna kring Kherson? Målen är uppnådda? Upplys oss gärna vi som förfasar oss över Rysslands reträtt. Eller du kanske måste invänta vad MacGregor har att säga först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in