• 1
  • 2
2022-03-17, 01:20
Medlem
Hej, jag försöker spara ut skägget men går det över en vecka så börjar det klia något extremt och det släpper inte, det kliar verkligen varenda sekund och kan inte ens sova pga det.

Finns det någon lösning, eller är det bara att acceptera att jag inte fixar skägget?
Citera
2022-03-17, 01:28
Medlem
hibernalhatts avatar
Skäggolja. Du har antagligen för torr hud.
Googla på det.

Citat:
Skäggolja är en viktig detalj i din skötsel av skägget. Förutom att olja till skägget ger dig en otroligt härlig känsla är skäggoljan en viktig faktor för din skägghygien. Den bidrar nämligen till att avlägsna eventuell svamp och bakterier som kan uppkomma i skägget. Skäggoljan kan du använda dagligen. Gör det till en del av din morgonrutin så kommer du snart känna att din skäggbotten kliar mindre och skägget får en tydligare lyster.
https://www.gents.se/skaggolja
Citera
2022-03-17, 01:51
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt
Skäggolja. Du har antagligen för torr hud.
Googla på det.

https://www.gents.se/skaggolja
Dumheter. Skäggolja är en lika meningslös produkt som premiumbensin.

Orsaken till varför det kliar i början är att hårstråna i ett "nytt" skägg håller på och böjer sig åt alla håll, samtidigt som de inte är långa nog att falla naturligt. Det gör att topparna som böjer sig inåt håller på och irriterar huden under skägget. Det löser sig med mer längd.

Majoriteten som skaffar skägg avbryter projektet eftersom det kliar i början. Då rakar man av det. Tar man sig bara igenom kli-fasen så kommer det att sluta klia och då kan du njuta av att se ut som en luffare helt utan obehagliga konsekvenser.
Citera
2022-03-17, 08:21
Medlem
sommarlovs avatar
I duschen, "tvätta" skägget , som du gör på huvudet, men helt utan schampo eller tvål.
Kliandet ger sig snart.

För övrigt använder folk på tok på mycket schampo och liknande, helt i onödan.
Citera
2022-03-17, 09:42
Medlem
Knastratts avatar
Gav upp efter ett år. Slutade aldrig klia. Men det kvittar för jag föredrar soul patch.
Citera
2022-03-17, 13:35
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har också funderat på om jag kan vara allergisk mot skägg. Ja seriöst alltså.
Citera
2022-03-17, 13:42
Medlem
hippilis avatar
När det växt lite kliar det några dagar sedan har det gått över
Citera
2022-03-17, 13:58
Medlem
Tvål & diskmedel. sen finns det antihistaminer.
Citera
2022-03-17, 16:41
Medlem
Skäggolja är för att det blir lika torrt som din mammas fitta om du tvättar dig med shampo varje dag
Citera
2022-03-17, 19:40
Medlem
NattNatts avatar
Börjar klia som fan för mig med. Om jag inte tvättar det varje, eller ibland räcker det med varannan dag. Brukar göra det på kvällen. Varmt vatten (inte hett) och mild tvål, har använt barnängens barntvål tror jag den heter. Fungerar väldigt bra för mig i alla fall. Inget kli då.
Citera
2022-03-17, 19:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skäggolja funkar. Eller vilken jävla olja som helst.
Citera
2022-03-17, 20:02
Medlem
Skäggolja könns som de fan hjälpte noll! De kommer i perioder ibland när man är fett torr! Drick sjukt mkt vatten o själv kör ja headandshoulders både i huvet o skägget varje kväll efter jobbet ingen aning om de är därför men nu har de inte kliat på flera månader!
Har några decimeter skägg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in