2022-03-15, 21:53
Medlem
Dempa19s avatar
Jag får ganska ofta höra från olika håll att mina trådstarter är svaga och långt ifrån lika ofta, men ändå tillräckligt ofta för att det bör tas upp, får jag höra att mina trådstarter är starka. Det jag då undrar är vad gör den trådstart svag och vad gör en trådstart stark. Trots att jag spenderats en god tid här på flashback och skrivit många trådstarter har jag ännu inte kunnat hitta vad som gör en trådstart svag eller stark. Därför skulle jag uppskatta väldigt mycket vad ni har att säga om vad som gör en trådstart svag och vad som gör en trådstart stark.
Citera
2022-03-15, 21:56
en svag trådstart är tex

” Jag är sugen på pannkaka ska jag laga det?

eller

mord hänt i göteborg kl 22:00 vad har hänt ? ”

sen har man ingen länk eller om man länkar så citerar man inget.

sen kan det ju också vara svagt när diskussionsunderlag är otydligt . Eller om det är mer en rant än en diskussionstrådar typ

” fan vad jag hatar min granne han är så sjuk i huvudet spelar musik hela kvällarna och är allmänt jobbig ska nog flytta ”

eller om man postar ett ämne som det skrivits om hundra gånger innan tex

vilken är din favoritfilm ?,”

bör man skaffa barn?

en bra trådstart har tillräckligt med info och ett bra diskussionsunderlag. ger om det behövs källor och citat samt har stycke indelning .

iallafall vad jag tycker
Citera
2022-03-15, 22:30
Moderator
Kyrpators avatar
Något som gör en trådstart stark är när trådstartaren själv går före och redogör för sin ståndpunkt i ämnet. Att bara kasta ur sig en oneliner, vare sig det är i form av en fråga eller ett påstående, och sedan skriva "Diskutera!", utan att först redovisa var man själv står, det är ingen bra trådstart. Man bör visa att man själv har gjort en ansträngning och tänkt till lite innan man ställer krav på andra.
Citera
2022-03-15, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Något som gör en trådstart stark är när trådstartaren själv går före och redogör för sin ståndpunkt i ämnet. Att bara kasta ur sig en oneliner, vare sig det är i form av en fråga eller ett påstående, och sedan skriva "Diskutera!", utan att först redovisa var man själv står, det är ingen bra trådstart. Man bör visa att man själv har gjort en ansträngning och tänkt till lite innan man ställer krav på andra.

håller med ts borde ge någon syn på saken och komma med sina argument för/emot.
Citera
2022-03-16, 21:23
Medlem
Dempa19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
håller med ts borde ge någon syn på saken och komma med sina argument för/emot.

Det hade jag väldigt gärna gjort, men för tillfället är jag så förvirrad kring denna punkt att jag inte ens kan göra det. Återkommer när jag har upptäckt något synsätt som är värt att dela med sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in