2022-03-15, 19:21
Medlem
På 90-talet såg jag något TV-program, typ liknande ”Outsiders”, där en tillsynes fullt frisk man hade fått en fix idé att han vill amputera sitt ena ben. Han hade helt enkelt slutat identifiera benet som en del av honom själv.

I programmet fick man följa mannen medan han sökte efter en kirurg som kunde hjälpa honom att operera bort benet. Mannen tränade i sin vardag på att leva som amputerad genom att rulla runt i rullstol med ena benet invikt under låret så det såg ut som att benet var av nedanför knäskålen.

När jag såg programmet tänkte jag mest att mannen verkade uppenbart skadad i sitt psyke. Men allt som åren gått har känslan vuxit hos mig. Senaste åren har jag kunnat komma på mig själv med att, allt oftare, sitta och dagdrömma om att amputera hela mitt vänstra ben (ända upp vid lårbenskammen). Första gången jag fick känslan fnissade jag bara bort det och mindes tillbaks till TV-programmet om mannen på 90-talet.

Men nu är känslan verklig och ständigt närvarande. Jag kan sitta och titta på mitt vänstra ben med en känsla av äckel i timmar samtidigt som jag mjukt och ömsint stryker över mitt älskade högra lår.

Någon annan som vill amputera en kroppsdel?
Citera
2022-03-15, 19:26
Medlem
Könsdysfori är ju en annan variant av samma åkomma som idag är vida accepterat, jag föreslår att du kontaktar vården och ber dem amputera benet. Något annat hade varit tecken på patriarkalt förtryck.

Säg helt enkelt att du identifierar sig som enbent och att de inte bör vara funkofobiska.

Fungerar inte detta hotar du med att kontakta RFSL eller valfri woke-organisation.
Citera
2022-03-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Könsdysfori är ju en annan variant av samma åkomma som idag är vida accepterat, jag föreslår att du kontaktar vården och ber dem amputera benet. Något annat hade varit tecken på patriarkalt förtryck.

Säg helt enkelt att du identifierar sig som enbent och att de inte bör vara funkofobiska.

Fungerar inte detta hotar du med att kontakta RFSL eller valfri woke-organisation.

Även om jag längtar efter att bli av med mitt ben så förstår jag ju att det praktiskt vore väldigt dumt. Allting blir liksom enklare med 2 stycken ben.

Men om jag nu verkligen skulle ta steget och kontakta vårdcentralen tror jag risken är stor att jag blir remitterad till psykiatrin. Och det är ju inte vad jag eftersträvar.

Finns det några exempel på sådana här operationer i Sverige?
Citera
2022-03-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Även om jag längtar efter att bli av med mitt ben så förstår jag ju att det praktiskt vore väldigt dumt. Allting blir liksom enklare med 2 stycken ben.

Men om jag nu verkligen skulle ta steget och kontakta vårdcentralen tror jag risken är stor att jag blir remitterad till psykiatrin. Och det är ju inte vad jag eftersträvar.

Finns det några exempel på sådana här operationer i Sverige?

Könsstympa sig själv och skjuta i sig hormoner > Amputera ben

Ser ingen större skillnad mellan dessa, skulle nog rentav föredra nummer två om jag var tvungen att välja. Personligen hade jag dock sökt mig till psykiatrin om jag var du.
Citera
2022-03-15, 19:53
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:

Ser ingen större skillnad mellan dessa, skulle nog rentav föredra nummer två om jag var tvungen att välja. Personligen hade jag dock sökt mig till psykiatrin om jag var du.

Båda är ett resultat av mental sjukdom
Citera
2022-03-15, 19:54
Medlem
Citat:

Vill bara förtydliga att längtan efter att amputera mitt ben inte har någonting med min sexuella läggning att göra. Jag är trygg i att vara man. Jag vill inte ta några hormoner eller klä mig i kvinnokläder utan endast få hjälp att såga av benet.

Lite löjligt att försöka likställa mig med en transsexuell…
Citera
2022-03-15, 20:08
Medlem
Kinesisk-Ap-Strutss avatar
Det går ju likställa med skönhets operation men man får pröjsa själv.
Själv brukar jag dagdrömma att jag har massa svart gojs i vänster arm.
Citera
2022-03-15, 20:09
Bannlyst
Citat:

Att skära av sig kuken får anses vara den värsta typen av kroppsstympning.

Till TS, kanske skulle du börja brevväxla med denna donna?

https://www.expressen.se/omtalat/hon-har-helt-friska-ben-men-vill-vara-forlamad/

Annars så kanske du skulle börja samla på frimärken eller bygga modellplan, det här är helt sjukt och du mäster inse själv att det inte är sunda tankar du går runt och bär på, förresten, är du väldigt arbetsskygg?
Citera
2022-03-15, 20:10
Medlem
ABBORREs avatar
Jösses, en fru som gillar att prata i telefon när hon bajsar, en dotter som gillar att skicka fitta, ni kanske ska ta varandra i hand och besöka närmaste psykiatrisk mottagning.

Vill du bli av med benet, köp silvertejp och tejpa fast det vid på närmaste järnvägsspår, när du hör tåget komma så ringer du 112 du vill ju att ambulansen ska komma så fort som möjligt.
Citera
2022-03-15, 20:23
Medlem
Citat:
Vill bara förtydliga att längtan efter att amputera mitt ben inte har någonting med min sexuella läggning att göra. Jag är trygg i att vara man. Jag vill inte ta några hormoner eller klä mig i kvinnokläder utan endast få hjälp att såga av benet.

Lite löjligt att försöka likställa mig med en transsexuell…

Du ser ingen som helst parallell mellan respektive åkomma?

Du verkar åtminstone inte ha några studieskulder, alltid något.
Citera
2022-03-16, 03:56
Medlem
Manginazs avatar
Inget jag strävar efter men det hade vart kul att få bygga en protes för underarmen med en massa inbyggd tech i, en Glock tex
Citera
2022-03-16, 04:07
Avslutad
Citat:
På 90-talet såg jag något TV-program, typ liknande ”Outsiders”, där en tillsynes fullt frisk man hade fått en fix idé att han vill amputera sitt ena ben. Han hade helt enkelt slutat identifiera benet som en del av honom själv.

I programmet fick man följa mannen medan han sökte efter en kirurg som kunde hjälpa honom att operera bort benet. Mannen tränade i sin vardag på att leva som amputerad genom att rulla runt i rullstol med ena benet invikt under låret så det såg ut som att benet var av nedanför knäskålen.

När jag såg programmet tänkte jag mest att mannen verkade uppenbart skadad i sitt psyke. Men allt som åren gått har känslan vuxit hos mig. Senaste åren har jag kunnat komma på mig själv med att, allt oftare, sitta och dagdrömma om att amputera hela mitt vänstra ben (ända upp vid lårbenskammen). Första gången jag fick känslan fnissade jag bara bort det och mindes tillbaks till TV-programmet om mannen på 90-talet.

Men nu är känslan verklig och ständigt närvarande. Jag kan sitta och titta på mitt vänstra ben med en känsla av äckel i timmar samtidigt som jag mjukt och ömsint stryker över mitt älskade högra lår.

Någon annan som vill amputera en kroppsdel?

Du kanske har diabetes och förbereder dig mentalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in