2022-03-15, 18:39
Medlem
Hej FB. Jag funderar mycket p ost.

Jag t camembertost idag, panerad med lingon, eller tranbr (lite oklart p frpackningen).
Den smakar vldigt likt brie och jag funderar p om det gr att byta ut camembertosten mot brie fr att f det billigare. Har ngon provat detta? Gick det bra? Ska man beakta ngot srskilt nr man steker en annan ost n camembert?
Citera
2022-03-15, 18:50
Medlem
JahLoves avatar
Kul trd!

Inte hittat en trd om friterad ost, detta kanske kan bli den trden!?

Jag r torsk p cambembertost, och specifikt friterad(panerad).

Inte provat med just brie, men kan starkt rekommendera gorgonzola..NAM s gott det r!
I vrigt funkar allt frn cheddar blandat med en mngrig lagrad ost till att hacka ner halloumi och en ost som smlter, hacka ner lite paprika och chili s fr du goda munnsbitar och ett gott fredagssnack!

Som panering anvnder jag olika, allt ifrn cornflakes, till mald majs med rter som passar till osten.
Ett tips e att prova en ostbit med olika rter innan du friterar, s kan du hitta mnga olika kombos..
Citera
2022-03-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Kul trd!

Inte hittat en trd om friterad ost, detta kanske kan bli den trden!?

Jag r torsk p cambembertost, och specifikt friterad(panerad).

Inte provat med just brie, men kan starkt rekommendera gorgonzola..NAM s gott det r!
I vrigt funkar allt frn cheddar blandat med en mngrig lagrad ost till att hacka ner halloumi och en ost som smlter, hacka ner lite paprika och chili s fr du goda munnsbitar och ett gott fredagssnack!

Som panering anvnder jag olika, allt ifrn cornflakes, till mald majs med rter som passar till osten.
Ett tips e att prova en ostbit med olika rter innan du friterar, s kan du hitta mnga olika kombos..

Ja, jag har kikat p om man skulle kpa en frits. Just nu steker jag bara osten ymnigt i stekpannan, med panering p. Men jag kikade p frits innan. Hur hrd tror du att osten mste vara fr att vara friteringsbar? Funkar typ philadelfia tror vi, om man friterar den lite kjappt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in