Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-04, 21:02
Medlem
Länge sen jag hörde talas om bananskal. Jag och en kompis testade att röka skal, midsommarafton 1972 tror jag faktiskt det va och inget hände.
Citera
2006-07-17, 08:24
Medlem
Att röka banan är väll välkänd fan farsans polare höll på med det på 60-70 talet dessutom har det funnits länge i anarkistens kokbok även den engelska
Citera
2006-07-18, 01:39
Medlem
waydwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Dr
Även Donovans klassiker Mellow Yellow sägs väl handla om samma myt. "E-lec-trical banana / Is gonna be a sudden craze"

Min teori har alltid varit att han sjunger om att han ska få erektion...men det vete tusan. Sen undrar jag lite över när han sjunger "I´m just mad about fourteen, fourteen´s mad about me".... det torde väl en fjortonårig tjej han menar? Sen i biten "Superlungs" som jag antar handlar om en cannabisrökande tjej sjunger han "She´s so naive and innocent, she looks at you with awe. She´s only fourteen but she knows how to draw..." Kan det vara samma unga tjej han menar tro?
Citera
2006-07-18, 01:52
Bannlyst
Testa på skojj som liten grabb och skäms lite över det i dagens läge
Citera
2006-07-18, 02:03
Medlem
Mr Drs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waydwn
Min teori har alltid varit att han sjunger om att han ska få erektion...men det vete tusan. Sen undrar jag lite över när han sjunger "I´m just mad about fourteen, fourteen´s mad about me".... det torde väl en fjortonårig tjej han menar? Sen i biten "Superlungs" som jag antar handlar om en cannabisrökande tjej sjunger han "She´s so naive and innocent, she looks at you with awe. She´s only fourteen but she knows how to draw..." Kan det vara samma unga tjej han menar tro?
Ja du, har inte en aning, är ingen expert på Donovan. Men det låter kanske inte helt otänkbart? Hör med grabbarna i musikavdelningen vet jag.
Citera
2006-07-24, 18:50
Medlem
waydwns avatar
Jo jag får göra det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto