Hej!
Jag har begått ett väldigt dumt misstag. När jag mönstrade för 2 (?) år sen ville jag inte gå lumpen. Alltid varit intresserad av att gå GMU, men just då kände jag det inte var rätt tid i livet och ville försäkra att jag inte skulle gå.
Gjorde bra ifrån mig på intelligenstestet, planerade att bli kuggad hos psykologen. Väl hos psykologen ljög jag. Så otroligt dumt gjort, men jag drog alla kort i boken, dålig uppväxt, våldsam, klarar inte av auktoritet, varit deprimerad, extrema åsikter osv. Något som inte verkligen inte stämmer, är social och kan vara väldigt övertygande, så psykologen verkade köpa allt. Hittade på scenarion som aldrig funnits
Nu efter 2 år och samlad livserfarenhet känner jag mig fullt redo att genomföra GMU. Har jag sabbat mina chanser? Finns anteckningar från det tidigare samtalet kvar? Ifall det är så, hur ska jag förklara mina problem som aldrig funnits?
Ifall allt är åt skogen pga detta, skulle man kunna fixa ett finskt medborgarskap och genomföra värnplikt där? Har finsk släkt och skulle inte ha några problem att flytta dit.
Bespara kommentarer om att jag är dum i huvudet och får skylla mig själv. Jag har självinsikt och vet att jag gjorde ett väldigt dumt beslut som framtida jag får lida för. Vill helst höra konkreta eller konstruktiva svar.