2022-04-24, 20:13
Avslutad
Nära 10 procentenheters framsteg för MLP sedan förra valet. Mycket stor framgång.

Macron går tillbaka, vilket var väntat.

Nu ska MLP snacka.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
50/50 franska flaggor / EU-flaggor bland Macrons fans. Underbart.

Sarkasm, antar jag?
Citera
2022-04-24, 20:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men lägg ner med ditt jävla tjat om dominion.

Macron vann. Han fick flest röster. Lev med det. Behövs inga jävla manipulerande valmaskiner när du redan har hela media bakom dig.

Det där med militärkupp är bara löjligt och finns bara i din lilla afs-hjärna. Vad fan ska några pensionerade militärer göra?

Har resultatet redan kommit? Redan?!!

Du vet att det skett militärkupp i Frankrike flera gånger senaste hundra åren. Tom SvD skriver om det.
https://www.svd.se/a/wezlKP/franska-generaler-varnar-for-militarkupp?metering=premium-klarna

Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
P1: En muslimkärring som röstar på Läppen på grund av pandemirestriktionerna är säker på att det är valfusk.

Anförde hon några konkreta bevis?
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Parodi! Blir nästan syntax error i min hjärna när jag läser detta, fick läsa om ett par gånger.
Ja, det är många inkompatibla variabler som ska samsas i den föreningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
P1: En muslimkärring som röstar på Läppen på grund av pandemirestriktionerna är säker på att det är valfusk.

Tror inte det behöver vara valfusk i så stor utsträckning. Frankrike har varit mångkulturellt i nästan hundra år, längre än i princip alla andra länder i Europa. Det är kört för dem. Det fanns en pytteliten chans att få ordning på skutan för 20 år sen när Jean-Marie Le Pen gick vidare till andra omgången, men den gick förlorad.
Citera
2022-04-24, 20:15
Bannlyst
Le Pen förlorade för hon är kass, sett slö och sjuk ut i debatterna.
Maccron vinner dessutom av samma anledning som Biden vann, folk röstar emot nåt, inte för.
Citera
2022-04-24, 20:16
Medlem
JustZlatans avatar
Vilket praktfiasko för Le Pen. Nu får vi 5 år till med antivaxx-hataren Macron.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Fransoserna står upp för medmänsklighet, jämställdhet, HBTQIA+-rättigheter och internationell solidaritet och samarbete. Dessutom vill man inte ha en vän till Putin som president varför Le Pen redan förlorade valet när kriget började.

Jag är stolt som medmänniska att godheten segrade. Jag misstänker att högerextremismen kommer förlora här i Sverige också i höstens val när Sverigedemokraterna sjunkit kraftigt i opinionen. Folk vill se anständighet och gott ledarskap.
Det är antivitism man står upp för om man röstar på Macron. Varför är du så antivit för?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Du vet att det skett militärkupp i Frankrike flera gånger senaste hundra åren. Tom SvD skriver om det.
https://www.svd.se/a/wezlKP/franska-generaler-varnar-for-militarkupp?metering=premium-klarna

Resultaten från de lokaler som stängde kl 19 har kommit.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Ja, lita på exit polls. Det är riktiga röster från vallokaler som stängdes 19:00, noga utvalda.

Ja ja, militärkupp i din lilla fantasi från din runkkällare och inget annat. Det är 2022, inte 1934.
Citera
2022-04-24, 20:17
Medlem
Tuors avatar
Nu ska vi se om anarkisterna bränner ned Paris eller inte. De har sagt att någonting kommer att hända om Macron blev omvald.
Citera
2022-04-24, 20:17
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Nej, det här var en långtråkig föreställning. Nu får vi vänta på mörkrets inbrott och se om det blir apkravaller i natt. AFA har lovat att bränna ner Paris om Macken eller Läppen vinner, så det bådar för 100 % chans för upplopp.
Citera
2022-04-24, 20:18
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Fransoserna står upp för medmänsklighet, jämställdhet, HBTQIA+-rättigheter och internationell solidaritet och samarbete. Dessutom vill man inte ha en vän till Putin som president varför Le Pen redan förlorade valet när kriget började.

Jag är stolt som medmänniska att godheten segrade. Jag misstänker att högerextremismen kommer förlora här i Sverige också i höstens val när Sverigedemokraterna sjunkit kraftigt i opinionen. Folk vill se anständighet och gott ledarskap.

Åh fyfan. Antar att det här är ett tvättäkta trollkonto men ändå.
HBTQIA+-rättigheter - herregud det är sådana som dig som representerar allt vidrigt här i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in