Citat:
Ursprungligen postat av
DrunkenZealot
Människor har inte blivit rikare, utan priset på bostäder har ökat så till den milda grad att de kan låna till en tesla. Detta har spridit sig i samhället. Notera att det är NATO/ kristna länder som är belånade.
När räntan höjs så kommer huspriserna kollapsa. Och helt plötsligt står de med lån på en bostad som fallit till hälften av priset. I det läget kommer de vara slavar. Företag som Blackwater kommer köpa upp bostäder för ingenting. För att inte tala om Kina.
Jag är glad att jag köpte hus för så pass länge sedan som jag gjorde. Utan att ha amorterat en krona är belåningsgraden idag ca 20-25%. Jag skulle inte haft råd att köpa mitt eget hem idag. Tycker synd om de stackare som lurats eller "tvingats" belåna sig upp över öronen senaste 3-5 åren. Jag sörjer vad förrädarna gjort mot kommande generationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Julskinkato
Ja att man tror att man är rik för att man har en svindyr lgh bland de andra svindyra, som dessutom är högt belånad är ju den dummaste bluffen. Som många går på.
El att feta barn är ett bevis på rikedom. Ja på 1800 talet kanske, nu är fetma ingen statusmarkör direkt...😉
De flesta har blivit fattigare, konkret. Speciellt när det gäller bostäder, vissa konsumtionsvaror är billigare fortfarande. Men bostaden är 90% av ditt ägande. Som nu ägs till 50% av banker. Vad hände med att "äga sin bostad själv"?
Slabbig lånepolitik som ska stimulera kortsiktigt och göda banker är en orsak.
En annan är att så lite arbete är produktion idag, otroligt mkt pengar på verksamhet som egentligen inte är skapar mervärde utan bara signalvärden. Som är värdelösa reellt sett, bara har nytta inom begränsade ramar. Jmf tuppens kam som är värdelös för alla utom tuppen. ( och nån trollkärring ev)
Jag syftar på alla informatörer och värdegrundsproducenter i landet.
Skicka dom att göra riktiga jobb istället.
En tredje orsak är massinvandringen och dess egentliga kostnader. Detta hänger samman med nr 2.
En fjärde orsak är de enorma monopol som finns nu. Det leder till en utarmning omkring. Som Google.
Instämmer i det mesta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Du får gärna kalla mig pappskalle, men bemöda dig gärna att utveckla och leta upp något stöd för den (konspirations)teori som du förfäktar. Vem är det som ligger bakom? Vad är slutmålet? Etc.
Jag skriver numera per automatik pappskalle när någon skriver konspirationsteoretiker. Länge ansågs Bilderberg vara en konspirationsteori, precis som de icke-officiella förklaringarna på mordet på JFK och tex 9/11. Idag är det öppet att Bilderbergmötena samlar ett par hundra utvalda politiker, tidningsredaktörer, koncernledare, forskare osv. En konspirationsteori som fortfarande hänger kvar är att månlandningen var fejk. När man väl sätter sig in i frågan blir det allt svårare att tro på att det verkligen hände. Något som talar för det är tex att NASA-ingenjörer säger att alla ritningar, alla fotonegativ osv är förstört eller borta och att man inte längre kan åka till månen, utan att man måste börja om igen. Det mest avslöjande är dock intervjun med Armstrong, Aldrin och Collins när de hade landat. Bland annat sa de att man inte kunde se stjärnor i rymden eller från månen, något som senare astronauter säger är klart man kan. Båda kan inte ha ha rätt. Hela intervjun är bisarr, de är alltså tre superhjältar som en hel värld sett gå på månen - en annan himlakropp. Trots det sitter de med nedböjda huvuden och beter sig som tre skolpojkar som ertappats med att ha snattat.
Till din fråga så är det nog ingen av oss som till fullo inser slutmålet eller vidden av det de håller på med. Känner du till WEF, Klaus Schwaub, Young Global Leaders, New World Order, One Government, Georgia Guidestones, depopulation, CFR, Blackrock, Vanguard, Rockefeller, Rothschild och de övriga 10-11 familjerna, sionismen, Sion Vises Protokoll, kulturmarxismen/Frankfurtskolan, Ryska Revolutionen, Balfourdeklarationen, Sternligan, Albert Pikes brev till Mazzini osv? Jag vet inte själv vad jag ska tro om allt man läser men en sak är klar - vi är fullständigt grundlurade. Får vi inte ordning på vansinnet så kommer framtiden vara väldigt dyster, för de som ens tillåts leva. Börja förkovra dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
2n00b4U
Vad är bra att köpa upp sig på tycker ni? Jag brukar annars köpa pasta/tomatkross osv. när det är erbjudande på det, men om priserna ändå kommer stiga vet jag inte om jag kommer spara så mycket pengar om jag väntar.
Kan inte svara på näringsvärdet och man ska kanske ha i åtanke att det lär finnas arsenik i riset. Dock i en krissituation kan det vara bra att tänka på att det normalt går åt mindre vatten att koka en portion ris än en portion pasta. Jag äter bara basmatiris normalt sett så jag har köpt på mig några sådana paket. Det blir ca 10 portioner i kristid per paket. Köpt på mig pasta också som man kan ta så länge vatten och el fungerar men om det är tomt på hyllorna.
När jag lumpade vill jag minnas att vi i fält åt leverpastej som var +20 år gammal. Det var inget fel på den.
Citat:
Ursprungligen postat av
den.dryge
Så, ca 500.000 personer har inte råd att handla bröd?
Det fanns för ett antal år sedan 250.000 pensionärer som levde under EUs fattigdomsstreck. EUs alltså, inte Sveriges!! 15.000 svenska pensionärer svälter ihjäl varje år. Till det kommer folk som av olika anledningar gått i förtidspension. Har man varit förtidspensionär i 30 år lär man vara fattig, eftersom pensionerna inte skrivs upp i samma takt som inflationen och definitivt inte nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Nej, det gör det inte, det är mer komplext än så.
Jag förstår att det är mer komplext än så men om inte lönerna alls ökar i takt med inflationen så tar det väl inte så lång tid innan större företag också blir påverkade?