Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-11, 10:40
  #25
Moderator
Ruskigbusss avatar
Politik: Ryssland och det nära utlandet --> Prepping och survivalism
/Moderator
Citera
2022-03-11, 10:49
  #26
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Hmm undrar varför Försvarsmakten har gjort en dokumentär om det här, som dessutom heter ”När kriget kommer”.

https://m.youtube.com/watch?v=Y80utl-RkHg

Välkommen till verkligheten.

För att de vill värva nya rekryter till sin verksamhet, videon gjordes förövrigt för 1 år sen då det inte fanns samma "hotbild" mot Sverige.
Välkommen till verkligheten, verkligheten är att du är inne i en psykos.
__________________
Senast redigerad av Czaren 2022-03-11 kl. 10:51.
Citera
2022-03-11, 10:53
  #27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad spelar det för roll? Rysslands militär är mycket mer avancerad och kommer att ta över Sverige väldigt fort.
Rysslands miltär "mycket mer avancerad"?
Jo visst serrö...
Citera
2022-03-11, 11:00
  #28
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
För att de vill värva nya rekryter till sin verksamhet, videon gjordes förövrigt för 1 år sen då det inte fanns samma "hotbild" mot Sverige.
Välkommen till verkligheten, verkligheten är att du är inne i en psykos.

Du saknar verklighetsuppfattning. Men grattis till att en dag vakna upp till verkligheten och fly som den ignoranta fegis du är.
Citera
2022-03-11, 11:03
  #29
Medlem
Pripps3.5s avatar
Vi har befunnit oss i ett psykologiskt krig sedan länge. Det enda jag preppar är mitt psyke.

Förövrigt har regeringar hotat med Ryssen så länge jag kan minnas, de och media har julafton just nu.
Citera
2022-03-11, 11:08
  #30
Medlem
KaptenJokkapekkas avatar
Ikväll ska jag smörja upp bössorna å gräva skyttegravar!
Citera
2022-03-11, 11:08
  #31
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Du saknar verklighetsuppfattning. Men grattis till att en dag vakna upp till verkligheten och fly som den ignoranta fegis du är.

Nej, jag har bara bra minne.
Sist ryssarna vevade på Ukraina var 2014, det här är bara en fortsättning på den konflikten.
Media har hetsat om att "Ryssen kommer" i över 40 år, Ryssen har inte kommit en enda gång under den tiden.
Ryssland har dessutom problem med att invadera ett helt platt land som ligger vägg i vägg med dom själva och nu vill du att jag ska tro att dom på något sätt ska gå över Östersjön och invadera Sverige?

Läs en historiebok och ta en valium.
Citera
2022-03-11, 11:34
  #32
Medlem
Svensk Media har ju under en längre tid tutat i mig att jag ska ha ångest för mitt personliga klimatavtryck. Jag försöker fortfarande hantera min klimatångest.... Ska jag nu behöva ordna inför ett krig också?
Citera
2022-03-11, 12:05
  #33
Medlem
Grus-Olles avatar
Det är redan krig i Sverige. Vi får ju diverse rapporter om skjutningar var och varannan dag numera.
Citera
2022-03-11, 12:05
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Har ni bunkrat upp med mat, kläder eller liknande? Följer ni msbs råd för vad skall man när kriget kommer, broschyren menar jag? Eller vad gör ni annars? Vad har ni för råd eller tips?

Jag har alltid en hemberedskap, det skall alla ha. Bättre sent än aldrig.

Kris, krig, sjukdom etc.
Man skall ha reserver för allt.
Citera
2022-03-11, 12:14
  #35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Jag har lite att pyssla med i Sverige först.

Stay behind! 😎🤘
Citera
2022-03-11, 12:20
  #36
Medlem
Att ha lite bunkrat (vatten, mat, sätt att laga maten på och hålla värme osv) har jag haft i många år.
Inte för att jag tror att det ska bli krig men det räcker med ett längre strömavbrott för att uppskatta lite undanlagda reserver.

Nej det blir inte krig i Sverige (inte denna gången iallafall).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback