2022-06-04, 08:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Jag tror att Ryssland har Sverige i sitt sikte redan innan Ryssland gick in i krig, men att risken höjdes ytterligare efter att vi sände vapen till Ukraina. Det är nog därför samtliga partier bytte ståndpunkt till att gå med i Nato med undantag V som har nära band med Putin och MP som är ett gäng hipsters.

Jag lär inte slappna av förens vi går med i Nato, men även då tror jag det är en tidsfråga innan vi går i krig med Ryssland eller Kina. Vi lär dock klara av vardagen bättre i de sammanhangen än när vi står utanför försvarsalliansen.
Med ett par länder som blockerar vår ansökan och en envis regering som vägrar kompromissa, så är jag rädd att det tar flera år och att Putin hinner agera som sätter stopp för vår ansökan.

Det som jag har än så länge är:

• Ca ~10 liter vatten i pet-flaskor
  • Tom vikbar vattendunk som rymmer 15 liter med tappkran
  • Vevradio
  • Stormkök
  • En hel del mat som varar länge
  • Vattenrengöringstabletter
  • Extra medicin & bandage etc
  • Tändare/tändstickor
  • Extra batterier & glödlampor
  • Kortlek/minibiljard & ett par böcker för underhållning
  • Extra hygienartiklar
  • En del sprit för att dränka sorgen med när vänner och familjer går bort på löpande band

Nästa som jag funderar på är tält som jag kan sätta upp inomhus nästa vinter om värmen försvinner och någon pilbåge så jag kan jaga någon hare eller duva om allt går åt skogen.
Hade också önskat odla något ätbart på balkongen med start nästa år, men har inga gröna fingrar så vet i fan var jag ska börja.

Många har köpt stormkök efter februari i år eftersom att ingen visste hur Ryssland skulle agera mot Sverige. Det var slutsålt i varje svensk butik och jag var tvungen att importera från utlandet.

Det är omöjligt att säga hur ofta strömmen går i krig, det beror helt och hållet på var du bor och var hotet kommer ifrån. Bor du i närheten av striderna eller i ockuperat område så kan det bli tufft skulle jag tro, men tar Ryssland enbart Gotland så har jag svårt att se Kiruna bli drabbad av elbrist. Jag är dock ingen expert, så kan så klart ha fel.
Jag tycker synd om dig, t.o.m. i det ockuperade städerna i östra Ukraina pågår livet som vanligt. Hur länge tror du att du klarar dig på 10 liter vatten? Spriten är väl de enda som kan hjälpa på din lista. Lev livet som du önskar och sluta bekymra dig. Bunkrade du upp med toalettpapper när influensan startade också?
Citera
2022-06-05, 20:15
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Många har köpt stormkök efter februari i år eftersom att ingen visste hur Ryssland skulle agera mot Sverige. Det var slutsålt i varje svensk butik och jag var tvungen att importera från utlandet.
Kan det verkligen stämma? Den första träffen jag fick när jag sökte nu var widfors och den modellen hade de +10 i lager av.
Citera
2022-06-18, 04:45
Jag "förbereder" mig inte på ett invasionskrig ala ww2.
Jag ser en fientlig stat som kallas Sverige som vill befolkningen illa och 2 miljoner av främmande ras som potentiella fiender.

Enda förberedelser man kan vidta är att göra sig ickeberoende av staten på alla sätt och undvika blattar/negrer.
Citera
2022-06-18, 04:49
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Jag har lite att pyssla med i Sverige först.
-
Haha. Jag tror jag vet vad du tänker på. Hoppas vi ses i elden och att jag kommer vara på din sida.
Citera
2022-06-18, 04:51
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Jag "förbereder" mig inte på ett invasionskrig ala ww2.
Jag ser en fientlig stat som kallas Sverige som vill befolkningen illa och 2 miljoner av främmande ras som potentiella fiender.

Enda förberedelser man kan vidta är att göra sig ickeberoende av staten på alla sätt och undvika blattar/negrer.
-
Familjen först. Vänner och grannar. Kolla vilka som har vapen. Träna ihop och var redo.
Citera
2022-06-18, 04:58
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Familjen först. Vänner och grannar. Kolla vilka som har vapen. Träna ihop och var redo.
Exakt men gäller att ha en omgivning som förstår allvaret.
Blattarna kommer inte viss någon nåd och inte svenska statens zogbots heller, det är bara att ställa in sig på etnisk konflikt om ett eller två decennier.

Den här liberalismen och alla människors lika värde tänket kommer vara bortglömt när det är ekonomisk härdsmälta och brist på mat.
Citera
2022-06-18, 18:01
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Blattarna kommer inte viss någon nåd och inte svenska statens zogbots heller, det är bara att ställa in sig på etnisk konflikt om ett eller två decennier.

Den här liberalismen och alla människors lika värde tänket kommer vara bortglömt när det är ekonomisk härdsmälta och brist på mat.
-
Alla är 3 mål mat bort från kaos...
Det är uppenbart att konflikten kommer att vara etniskt, religiös och klass indelad. Men starka barn leka bäst.
Sök dig till en plats med likasinnade?
Citera
2022-06-18, 18:19
Medlem
Sesuss avatar
Citat:

-
Förövrigt har är det ett lågintensivt etniskt och religiöst inbördeskrig som pågår i Sverige, hela EU faktiskt. Mord, misshandel, förnedringsrån och våldtäkt är terrorism.
Citera
2022-06-18, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Förövrigt har är det ett lågintensivt etniskt och religiöst inbördeskrig som pågår i Sverige, hela EU faktiskt. Mord, misshandel, förnedringsrån och våldtäkt är terrorism.

Så är det. Dom kokar grodan dessa psykopater med makt. Det är bra att du och jag vägrar anpassa till ett sjukt land.

Dom trodde att grodan inte skulle märka att den blev kokt. Dom hade fel.
Citera
2022-06-18, 18:26
Har varit igång redan 2017 me prepp
Det är krig i många delar av sverige. och med fler och fler invandrare som kommer till sverige så är ett inbördeskrig oundvikligt.

Citera
2022-06-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Har ni bunkrat upp med mat, kläder eller liknande? Följer ni msbs råd för vad skall man när kriget kommer, broschyren menar jag? Eller vad gör ni annars? Vad har ni för råd eller tips?

Förvånansvärt många som fokuserar på risken att ryssen skulle anfalla oss. Som jag ser det hinner det hända väldigt mycket obekväma saker innan ryssen landstiger i Slite hamn.

Glesare mellan livsmedlen i mataffärerna, begränsning och ransonering av livsmedel, ransonering av bränsle, cyberattacker, strömavbrott, problem med vattendistributionen, brist på läkemedel på apoteken, införandet av nya beredskapslagar, förhöjd övervakning och kontroll från myndigheter och staten, allting blir dyrare och börsen kraschar.

Allt detta orsakat av de omständigheter som råder i vår omvärld. Ungefär som under beredskapsåren i Sverige under WWII.

Ryssen behöver sannerligen inte attackera Sverige för att svensson ska bli knäckt.
Citera
2022-06-18, 18:49
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Har varit igång redan 2017 me prepp
Det är krig i många delar av sverige. och med fler och fler invandrare som kommer till sverige så är ett inbördeskrig oundvikligt.

-
7 klövern är problemet och de som röstar på dem.
Alla partier som är för fler moskéer är fienden till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in