Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-03-08, 18:10
Medlem
Prognosen är 98% ner när börsen öppnar. Sitter du med svarte Petter just nu. Berätta vad och hur mycket.
Citera
2022-03-08, 18:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Prognosen är 98% ner när börsen öppnar. Sitter du med svarte Petter just nu. Berätta vad och hur mycket.

Går det ner med 98% skulle jag bli rätt så köpsugen...
Citera
2022-03-08, 18:15
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Har du nån sorts fetisch för folk som förlorar pengar på ryssaktier ? Det är tredje tråden du startar nu.
10lax i dass på Gazprom, och kanske 5 i dass på mechel. Men jag tar igen det med råge på övriga innehav.
Min ädelmetallsamling har ökat i värde med många gånger mer. De andra olje och gasaktierna går upp som fan.
Citera
2022-03-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Har du nån sorts fetisch för folk som förlorar pengar på ryssaktier ? Det är tredje tråden du startar nu.
10lax i dass på Gazprom, och kanske 5 i dass på mechel. Men jag tar igen det med råge på övriga innehav.
Min ädelmetallsamling har ökat i värde med många gånger mer. De andra olje och gasaktierna går upp som fan.
Tredje tråden??
Men tack för ett bra svar. Kul att du tjänar pengar.
Citera
2022-03-08, 18:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Tredje tråden??
Men tack för ett bra svar. Kul att du tjänar pengar.
Om att aktier rasar osv. Det känns som att du är en ganska obehaglig skadeglad person, that´s all.

Man får obehagliga vibbar av dig.

Även om jag tjänar mobbar jag inte de som går back. Sluta med det.
Citera
2022-03-08, 18:43
Medlem
Citat:
Om att aktier rasar osv. Det känns som att du är en ganska obehaglig skadeglad person, that´s all.

Jag mobbar ingen, däremot stör jag mig lite på de som tror att det bara kommer gå uppåt och att det i princip inte finns några risker. Det gäller även de som tror detsamma om bostadsmarknaden.
Citera
2022-03-08, 18:52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Som man sa förr, ORD!!!

Kan inte glädja dig MannenP - kudde varit så som Robban Broberg sa. Januari månad, den 50-11;e med negativ realränta, den första månaden på det år som kommer se börsen halverad. Vad än Ingves injicerar så dödar man till slut patienten. Satt och kollade på Carnegies ryssfonder, bl a. Annat kom emellan, saved by the bell... kunde torskat dryga miljonen.

Alla girigbukar som tänker "nu är det svinbilligt" och ev "handla via bulvan" tänk på att en halsstarrig Putin klämd i ett hörn ingalunda resonerar som om "privat egendom är helgad"...
Citera
2022-03-08, 18:53
Medlem
Gazprom och aluminiumproducenten Rusal kan vara superklipp, kinas statsägda företag kommer tanka dessa bla.
Citera
2022-03-08, 18:55
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag mobbar ingen, däremot stör jag mig lite på de som tror att det bara kommer gå uppåt och att det i princip inte finns några risker. Det gäller även de som tror detsamma om bostadsmarknaden.

Mobba Ingves!!! Har iofs en bo-rätt (står tom f n) och ett fritidshus som stigit, men hjälper ju mig föga.

Planerar att kedja fast mig utanför Rb tills man INFÖR en jävla ränta öht - häng på! Vi måste bli ett gäng för att det ska uppmärksammas - ingen "Folke Pudas i lådan"-effekt här - break even går vid typ 100 pers! Nu är vi två åtm????
Citera
2022-03-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Mobba Ingves!!! Har iofs en bo-rätt (står tom f n) och ett fritidshus som stigit, men hjälper ju mig föga.

Planerar att kedja fast mig utanför Rb tills man INFÖR en jävla ränta öht - häng på! Vi måste bli ett gäng för att det ska uppmärksammas - ingen "Folke Pudas i lådan"-effekt här - break even går vid typ 100 pers! Nu är vi två åtm????
Varför inte sälja borätten?
Citera
2022-03-08, 19:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Varför inte sälja borätten?

...och placera var??? Till en bankränta som är 5 gånger närmare 0 än den verkliga inflationen? På en börs där minst 1/4 luft finns kvar? Ädelmetaller etc för mkt gambling, visst guld kan fördubblas, kan också halveras... så skiten får vara, ska se till att få den uthyrd åtminstone.

Men du har rätt - många snorungar i dessa trådar som bara tror det kan gå upp, upp och upp... ...men ganska många av dem som inte syns till längre, väl????
Citera
2022-03-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...och placera var??? Till en bankränta som är 5 gånger närmare 0 än den verkliga inflationen? På en börs där minst 1/4 luft finns kvar? Ädelmetaller etc för mkt gambling, visst guld kan fördubblas, kan också halveras... så skiten får vara, ska se till att få den uthyrd åtminstone.

Men du har rätt - många snorungar i dessa trådar som bara tror det kan gå upp, upp och upp... ...men ganska många av dem som inte syns till längre, väl????
Ja det har varit lite tystare ett tag nu.
Om du säljer och har pengarna på banken 6 månader så kommer inflationen knappt påverka. Sen köper du in dig när det blir läge. Om du har hus så är solceller en bra investering. 12-15% avkastning + att värdet på huset ökar mer än investeringen. Om du bor i hus då såklart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in