2022-03-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Fick betala 50:- mer för samma rispåse jag brukar köpa på en vecka.

Hmmm, hur stor påse?
Citera
2022-03-09, 22:02
Självmord lär ju öka...
Citera
2022-03-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Ja det är ju bara att hoppas...
Den här krisen får nog många att öppna ögonen iaf. Hoppas att det är en ögonöppnare även för våra politiker. Förhoppningsvis är ju miljöpartiet ute ur matchen så att tillförlitlig baskraft kan byggas i stället för enbart vindsnurror och solcellsparker.

Vi går hur som helst ett väldigt spännande år till mötes. "Världskrig", val, energibrist med en prisstegring som kommer sprida sig utanför energiområdet till större delen av tjänst- och försäljningssektorn. Att inte räntorna redan höjts är för mig oförklarligt, men antar att jag är för dåligt insatt och att de som styr vet vad de pysslar med...
Man väntar in i det längsta med att höja räntorna. Med dagens skenande priser på energi och mat riskerar man krasch av ekonomin om man ytterligare minskar människors köpkraft. Världsläget måste stabiliseras innan man ens kan tänka tanken på att höja några räntor. Priset vi får betala för det är att värdet på kronan går ner, men det är bättre än alternativet.
Citera
2022-03-09, 23:26
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hmmm, hur stor påse?
5 kg.
Citera
2022-03-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Inte egentligen, det är ju kunden som betalar för det. Ökade energipriser kommer att påverka alla ungefär lika mycket. De höjer bara priserna.

"Kunden" kommer inte att ha pengar till att köpa några varor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in