2022-03-06, 19:14
Medlem
Niggwards avatar
https://youtu.be/wyM_9P4igys

Denna videon är helt sanslös, hur fasiken överlevde dem detta. Det flög helt klart ett eller fler magasin feånkalasjnikov om inte mer.

Helt sanslös obehaglig situation.

Varför leker de runt som att de äger området mitt under ett krig?
Citera
2022-03-06, 19:22
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
https://youtu.be/wyM_9P4igys

Denna videon är helt sanslös, hur fasiken överlevde dem detta. Det flög helt klart ett eller fler magasin feånkalasjnikov om inte mer.

Helt sanslös obehaglig situation.

Varför leker de runt som att de äger området mitt under ett krig?

Journalisterna kan inte ens säga stop på ryska.
War Junkies
Citera
2022-03-06, 19:23
Medlem
Idiotsveriges avatar
Kalashnikovs går igenom sådana västar, men ingen verkar ha blivit skadad. Antingen fake-news eller dåliga skyttar som missade varenda kula, så antagligen civilister som har blivit tillsagda att vakta "checkpointen" och skjuta på allt som rör sig. De var ju på väg in i Kiev ser det ut som, så de var ditsatta av Zelenski.

Här ser vi hur några av dessa 10 000 kalashnikovs han delade ut kom till användning.
Citera
2022-03-06, 19:23
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Journalisterna kan inte ens säga stop på ryska.
War Junkies

Tänkte också på det. Att man inte ens lär sig några ord som ”journalist” på Ryska när man åker till en krigszon är ju sinnesjukt. Majoriteten Ukrainare kan inte ett ord engelska.

Enbart tur de överlevde det där. De skulle lika gärna kunnat skjuta en raket och grillat hela bilen.
Citera
2022-03-06, 19:30
Bannlyst
Är det ett yrke jag har noll respekt för så är det journalister. "Jööörnalisssts", det är då jag hade pepprat slut magasinet då journalister är de som styr vår uppfattning om allt.
Citera
2022-03-06, 19:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Kalashnikovs går igenom sådana västar, men ingen verkar ha blivit skadad. Antingen fake-news eller dåliga skyttar som missade varenda kula, så antagligen civilister som har blivit tillsagda att vakta "checkpointen" och skjuta på allt som rör sig. De var ju på väg in i Kiev ser det ut som, så de var ditsatta av Zelenski.

Här ser vi hur några av dessa 10 000 kalashnikovs han delade ut kom till användning.

Det beror på hur det träffar, det kan ha varit rikoschetter.
Citera
2022-03-06, 19:57
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige

Jag gissar att ryska armén har AK74. Då stoppar västar.

Helt sjukt ju mer man tänker på hela situationen, Jag har inte varit i Ryssland men vet att STOPP heter STOY på ryska.

Kanske vore det en idé att lära sig 50 ord på det lokala språket om man ska jobba utomlands.
Otroligt arrogant att tro att man kan skrika på engelska.
Journalisterna skulle lika gärna kunnat skrika att de vill ha en bricka med afternoon the och scones och kanske en "Cucumber sandwich"
Citera
2022-03-06, 20:44
Medlem
Bluff så klart för att boosta sin egen trovärdighet - som är typ noll med tanke på allt som dom ljuger ihop dagligen. Finns beskrivet tydligt hur krigsjournalistik verkligen beskrivs av Kapucinski och Pilger samt Fisk.

Alla håller till på samma hotell, dricker med varandra på kvällen och använder tolkar och guider som är tränade och avlönade av säkerhetstjänsterna för att ta dem till rätt ställen för att få ut de historier de vill. Många är rena fyllon och givetvis ser man till att smörja dem extra med prostituerade.
Citera
2022-03-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag gissar att ryska armén har AK74. Då stoppar västar.

Helt sjukt ju mer man tänker på hela situationen, Jag har inte varit i Ryssland men vet att STOPP heter STOY på ryska.

Kanske vore det en idé att lära sig 50 ord på det lokala språket om man ska jobba utomlands.
Otroligt arrogant att tro att man kan skrika på engelska.
Journalisterna skulle lika gärna kunnat skrika att de vill ha en bricka med afternoon the och scones och kanske en "Cucumber sandwich"

Inte för att vara den men "Aooahhh!" och "STOP!" är nog hyffsat begripligt för den som skjuter på dig. Dvs OM det skulle hända på riktigt vill säga.
Citera
2022-03-06, 20:53
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Inte för att vara den men "Aooahhh!" och "STOP!" är nog hyffsat begripligt för den som skjuter på dig. Dvs OM det skulle hända på riktigt vill säga.

Jo såklart är det så. Vilket jävla elände som tar plats i Ukraina..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in