• 1
  • 2
2022-03-20, 14:30
Medlem
carltellin88s avatar
OK bra tips!
Citera
2022-03-20, 14:50
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag fick en insättning från Nya Zeeland, hyrde ut villan, på 180.000 kr på mitt bankkonto. De spärrades genast och jag var tvingad att visa upp hyreskontraktet. Tog 3-4 dagar innan jag fick pengarna. Ungefär så ser väl verkligheten ut, medans Putins killar kan skicka 1 miljard utan koll.
Banken gjorde säkert 10-20.000kr vinst dom dagarna dom höll i dina pengar och lånade ut dem på ränta.
Trist att det ska behöva va på detta sätt. Dom tvättar pengar åt dom stora i Ryssland och Baltikum men är på som hökar på medborgarna.
Citera
2022-05-07, 23:09
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyShark99
Min bank gav en växlings kurs på ungefär 1.75% mer än google.
Revolut, 0.11% mer än google.
Wise, DVS föredetta transferwise, gav 0.48%
Enkelt val, ganska mycket pengar ....

Har Google en tjänst där man kan växla pengar?

Vilken kurs menar du?
Citera
2022-05-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har Google en tjänst där man kan växla pengar?

Vilken kurs menar du?

Jag menar att om du skriver 100 sek to usd i google sök så kommer google att svara dig med 'intrabank' kursen. Du kommer aldrig att kunna få den kursen, men den är bra att jämföra med.
Citera
2022-05-17, 08:56
Medlem
Jag har nu flyttat tillbaka till Sverige, jag har lyckats överföra ganska stora summor pengar till mitt gammla bankkonto i sverige (SEB) från ett utländskt Revolut konto.

Jag har inte haft några problem överhuvud taget att få in pengarna, DVS SEB har inte brytt sig och aldrig stoppat eller frågat något.

Jag har dock blivit stoppad två gånger av Revolut, dom sa att dom måste se t.ex. ett lönebesked, jag sickade det och dom låste upp mitt konto mindre än en timme senare.

Nästa gång dom stoppade mig sa dom att jag hade överfört mer pengar än jag tjänade och ville ha bevis på vart pengarna kom från, jag skickade kontraktet på min lägenhets försäljning, och igen fixade dom konto ganska snabbt (jag tror det var 2-3 timmar den gången)

Så jag rekomenderar Revolut, funkar bra när man har lyckats sätta upp så att man kan flytta pengar från sin lokala bank till revolut och från revolut (växlat) till din Svenska bank (kan var lite trixigt).
De fanns någon spärr på max belopp man kan växla på en gång, men man kan göra många växlingar direkt efter varandra, så det var inget riktigt problem.
Citera
2022-05-28, 17:03
Medlem
Var det någon som provade Wise? Vågar man skicka 15000kr per dag till wise utan att få kontot frys?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in