2006-06-20, 05:09
Medlem
m0ets avatar
Funderar på att köpa en extern keylogger som man kopplar in via tangentbordet, för att ta reda på lärarnas lösenord. Låter rätt genialiskt för att komma åt prov tänkte jag

Den är diskret men undrar dock ifall den lämnar efter sig något spår i nätverket? Går du på gymnasiet, och skolor brukar väll ha hög säkerhet i sig? Vad sägs? Tror ni admin upptäcker att man kopplat in en keylogger? Man behöver ju lixom inte installera den för att den ska spara allt som händer.

För mer info kring produkten hittar ni på http://www.keyghost.com
Citera
2006-06-20, 05:15
Bannlyst
varfor skickar du bara inte en fil till den personens dator som du vill infektera.. Alltsa med en Keylogger som du tankar hem?
Citera
2006-06-20, 05:25
Medlem
m0ets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulle_bulle
varfor skickar du bara inte en fil till den personens dator som du vill infektera.. Alltsa med en Keylogger som du tankar hem?

Förstår mig inte på allt för komplicerade metoder Är en så kallad noob inom området Men måste inte personen öppna filen för att den ska fungera i sådant fall? Och ifall personen öppnar filen bör väll systemet upptäcka den?

Saken med den externa keyloggern så fungerar den som en extern hårdisk som varken behöver installeras och kan plockas bort ifall systemet upptäcker något, vet dock ej ifall den lämnar några avtryck. Någon som jobbar i en datoraffär sa att keyloggern måste göra något avtryck för att vara laglig, annars får den icke säljas.

Jag vill göra allt så diskret som möjligt och inte upptäckas Eftersom att jag fyllt 18 för ett tag sen och är därmed straffmyndig så vill jag inte sitta inne för något sådant löjligt brott
Citera
2006-06-20, 05:37
Bannlyst
jo, personen maste oppna filen for att hans dator ska bli infekterad. Och man kan gora filen UD(undetecteble) sa att den inte upptacks av personens antivirus eller om han nu har det, annars ar det ganska lungt. Jag ar lite osaker om det dar med den extarna keyloggern, men maste val anda infektera datorn pa nat satt aven om du anvander en extern keylogger?
Citera
2006-06-20, 05:46
Medlem
plask_boys avatar
Citat:
jo, personen maste oppna filen for att hans dator ska bli infekterad. Och man kan gora filen UD(undetecteble) sa att den inte upptacks av personens antivirus eller om han nu har det, annars ar det ganska lungt. Jag ar lite osaker om det dar med den extarna keyloggern, men maste val anda infektera datorn pa nat satt aven om du anvander en extern keylogger?

Men har du hängt med eller? Han vill ju göra det i skolan. Datorerna där återställs efter omstart. Och så ska han dessutom få en lärare att öppna en .exe fil, villket kan vara lite problem kanske. Dessutom ska han först fixa fram en UD om det ska gå.

En extern keylogger kopplas väl in mellan tangentbordet och datorn, så den infekterar väl inget utan loggar väl helt enkelt alla knapptryckningar på ett minne har jag för mej.
Citera
2006-06-20, 05:46
Medlem
m0ets avatar
Citat:

Ingen anning faktiskt, därför jag vänder mig till er på flashback
Vet inte riktigt hur en keylogger fungerar
Citera
2006-06-20, 05:47
Medlem
m0ets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plask_boy
Men har du hängt med eller? Han vill ju göra det i skolan. Datorerna där återställs efter omstart. Och så ska han dessutom få en lärare att öppna en .exe fil, villket kan vara lite problem kanske.

En extern keylogger kopplas väl in mellan tangentbordet och datorn, så den infekterar väl inget utan loggar väl helt enkelt alla knapptryckningar på ett minne har jag för mej.

Exakt, chansen att bli påkommer...den må inte vara så stort? Eller vad tror du?
Citera
2006-06-20, 05:55
Medlem
plask_boys avatar
Läste på sidan och blev lite inspirerad.

Citat:
- There is no USB 'enumeration' alert when you log into your KeyGhost device,... the 'Ghost' menu appears instantly and silently!

Kommer alltså ingen "säker bortagning av maskinvara" ton när man satt in den.

Citat:
- KeyGhost USB Keyloggers work by recording USB traffic in hardware. There is no software to install to record or retrieve keystrokes on PC or Mac.

Ingen mjukvara behövs

Citat:
- All keystrokes typed will be quietly recorded to KeyGhost's internal flash memory chip (up to 2,000,000 keystrokes with 128-bit encryption)!

Ganska många nedslag kan den spara också
Citera
2006-06-20, 05:57
Medlem
m0ets avatar
haha, visst är det en kul liten leksak
It shall only be use in good purposes
Citera
2006-06-20, 05:58
Medlem
plask_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0et
Exakt, chansen att bli påkommer...den må inte vara så stort? Eller vad tror du?

Blev rätt kär i denna externa keyloggern faktiskt Verkar skitkol funderar på att beställa en sådan faktiskt. Så som jag förstår det så verkar det ju inte finnas ngn större risk att dom upptäcker den, förutom om de kollar bak datorn och ser den det vill säga
Citera
2006-06-20, 06:00
Medlem
m0ets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plask_boy
Blev rätt kär i denna externa keyloggern faktiskt Verkar skitkol funderar på att beställa en sådan faktiskt. Så som jag förstår det så verkar det ju inte finnas ngn större risk att dom upptäcker den, förutom om de kollar bak datorn och ser den det vill säga

Exakt så jag tänkte Nu gäller det enbart för mig att smugla in den i rektorns klassrum och sedan ta tillbaka den efter en dag eller två
Citera
2006-06-20, 06:04
Medlem
plask_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0et
Exakt så jag tänkte Nu gäller det enbart för mig att smugla in den i rektorns klassrum och sedan ta tillbaka den efter en dag eller två

GLHF, glöm inte berätta hur det gick också!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in