• 1
  • 2
2022-03-05, 11:52
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Detta är ett stort seriöst bolag, jag utgår ifrån att de inte försöker bluffa för småpengar som detta.

Min normala inkomst ligger på strax under miljonen så jag kommer inte undan full beskattning i Sverige, men menar du att jag kan komma att beskattas i USA också?

Ärligt talat, 300USD?
Vid en inkomst strax under miljonen så skulle jag inte gå igenom trubblet med vad det innebär att handha en ny kund, speciellt om du blandar in amerikanska skatteregler.
Citera
2022-03-05, 12:26
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Ärligt talat, 300USD?
Vid en inkomst strax under miljonen så skulle jag inte gå igenom trubblet med vad det innebär att handha en ny kund, speciellt om du blandar in amerikanska skatteregler.

Jag förstår vad du menar.

Ämnet vi skall diskutera är intressant för mig också så därför funderar jag på att gå vidare av rent intresse, men något måste det ge mig ekonomiskt. Vi pratar om 1 timme online-konsultation.

Jag vill absolut inte börja hantera det som ”ny kund” och definitivt inte om det blir amerikanska skatteregler inblandade, därför frågar jag här. Detta är rent privat och jag ser det som en kul grej men behöver veta hur jag hanterar skatter.

Eventuella uppdrag efter denna timmes konsultation får jag bedöma då.
Citera
2022-03-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Dessutom, hur definieras ”vinstsyfte”? Uppdraget är intressant och det handlar om en teknisk diskussion som jag är intresserad av själv, räcker det som hobbyverksamhet? Jag räknar ändå med att få tillräckligt betalt så det känns lönt för mig ekonomiskt. Tid är pengar.

Som all skatt så är det en bedömningsfråga. Ibland kan ens egen uppfattning skilja sig mot skatteverkets men ärligt talat brukar man själv veta att man gör något fel när man gör något fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in