• 1
  • 2
2022-03-04, 23:38
Medlem
Zuzumbas avatar
Blir nog en Jeep Grand Cherokee Trackhawk SRT, den är så sjukt bränslesnål och passar ypperligt nu när priserna på soppan ökat.
Citera
2022-03-05, 03:18
Medlem
pantywankers avatar
Antingen en Volvo 240 Bensinare med B230A motorn.
Eller en Mercedes W123 240 Diesel.
Dessa håller för alltid om man tar hand om rosten i tid.
Citera
2022-09-11, 18:00
Medlem
Farfarsfars avatar
Volvo PV med gengasaggregat.
Citera
2022-09-13, 15:41
Medlem
avcs avatar
Opel Rekord -77 med extrablyad bensin 🏮 Mycket vacker och kanske lite rostig men vafan liksom .

Annars nått fett typ fullsize van. Med flera liters v8.

Vad som helst utom permobil egentligen.
Citera
2022-09-22, 00:51
Medlem
Golf mk1 eller mk2 automat. Tack
Citera
2022-09-22, 01:14
Medlem
Amnshnocks avatar
Ford Taurus med inbyggd kulspruta i bagaget.
Citera
2022-09-22, 02:28
Medlem
hippilis avatar
Chevrolet belair 58 med en 5 cylindrig Mercedes dieselmotor från 80 talet
Citera
2022-09-22, 11:53
Medlem
Citroen 2CV.
Har i drygt 50 år ägt Citroen 2CV.
Nuvarande är inne på sitt 33:a år, varav snart 26 år med mig som ägare.
Jag kan bilen.
Den är inte komplicerad, i alla fall inte vad gäller elsystemet.
Jag har alla slitdelar såsom brytarkontakter, kondensator, tändstift, oljefilter, bromsskivor, bromstrummor, bromsok, hjulbromscylindrar, huvudbromscylinder, bromsrör, LHM-vätska, kopplingsvajer, kopplingssats m lamell och urtrampningslager, hastighetsmätarvajer, 3 hjullagersatser(samma fram och bak), startmotor, generator(3 st), laddnngsregulator(3 st), nya lampinsatser, nya bakljusarmaturer, glödlampor, säkringar, ett extra reservhjul, spindelbultar, styrstagsändar, skruvar+muttrar+brickor(M5+M7+M9+"normala") samt alla till bilen hörande/nödvändiga specialverktyg, 3 x 5 liter motorolja, 2 liter syntetisk växellådsolja m m.

Jag har flera andra nyare bilar såsom Honda och Suzuki (Jeepar och Land Rovers sålda), men 2CV:n tror jag vinner i längden.
Mest genom det okomplicerade och robusta elsystemet, som jag tror kommer att slå ut dagens moderna bilar från vägar och gator när batteribilar.
2CV:n går att veva igång!

Batteribilarna gödslas av vänstern(för dom rika?) med 70.000:- samt trafik-/vägskattebefrielse????
Om 30 år, när batteribilarna helt tagit över vägar och gator, hur ska man då ska finansiera utbyggnad av nya vägar samt underhåll av befintliga.
Omvänd Malus Bonus????
Nånting för politikerna att bita i - speciellt vänstern och miljöpartiet, som är vana att åka pendeltåg, tunnelbana och buss.

Ursäkta lite o t - men svaret är Citroen 2CV!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in