2022-03-03, 17:54
Medlem
Fried81s avatar
Nya Wemlands-Tidningen (NWT) slår idag upp stort att Dennicketorp, officiellt kallat Bergslagens Behandlings- & Rehabiliterings Center AB, med omedelbar verkan får slå igen sin verksamhet eftersom IVO funnit så allvarliga brister. Jag kan citera valda delar av artikeln i NWT:

Citat:
Enligt beslutet från Ivo (Inspektionen för vård och omsorg) har Bergslagens behandlings- och rehabiliteringscenter AB, som driver HVB-hemmet Dennicketorp för personer med beroendesjukdomar, varit ekonomiskt misskött under flera år.

Citat:
Bland de förmåner vd:n gett sig själv finns bland annat:

Ett förbjudet lån på 369 703 kronor.

Bostadsförmåner värda totalt 112 500 kronor.

En inbetalning från Island på 100 000 kronor.

Diverse inköp för 33 691 kronor.Inköp av livsmedel för 24 000 kronor.

Lunch i matsalen för 17 640 kronor.

En resa till Köpenhamn för 4 072 kronor.

Artikeln är ganska omfångsrik, men man ska väl vara lite försiktig med att kopiera för mycket rakt av.

Vet någon mer om detta?
Vem är vd för detta hak?
Har nån erfarenhet av det här stället och märkt av några oegentligheter?

Jag kan ta fram mer information ur artikeln om detta inte bryter mot någon regel.
Citera
2022-03-04, 08:50
Medlem
Akvavitaes avatar
Det här har varit ett problem på många behandlingshem jag varit på. Blir äcklad!
Citera
2022-03-04, 08:59
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvavitae
Det här har varit ett problem på många behandlingshem jag varit på. Blir äcklad!

Jag är inte heller förvånad. Det har varit många oegentligheter på många behandlingshem. För en del år sen inledde en behandlingsansvarig terapeut på ett hem i Värmland ett förhållande med en tjugofem, trettio år yngre sårbar tjej. Vidare köpte han privata saker för firmans pengar. När han fick sparken fick han en motsvarande tjänst på ett annat ställe.

Edit: stavfel
Senast redigerad av Fried81 2022-03-04 kl. 09:08.
Citera
2022-03-04, 10:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81
Nya Wemlands-Tidningen (NWT) slår idag upp stort att Dennicketorp, officiellt kallat Bergslagens Behandlings- & Rehabiliterings Center AB, med omedelbar verkan får slå igen sin verksamhet eftersom IVO funnit så allvarliga brister. Jag kan citera valda delar av artikeln i NWT:

Artikeln är ganska omfångsrik, men man ska väl vara lite försiktig med att kopiera för mycket rakt av.

Vet någon mer om detta?
Vem är vd för detta hak?
Har nån erfarenhet av det här stället och märkt av några oegentligheter?

Jag kan ta fram mer information ur artikeln om detta inte bryter mot någon regel.

Du får gärna länka till artikeln
Citera
2022-03-29, 16:05
Medlem
tarjaas avatar
Vem är vd där nu då efter att runni dog för ett par år sen?

Edit : kollade upp det, hans dotter måste det vara

*lísabet Bjarnadótti*

*e,r

Ja det är mycket smutsigt bakom kulisserna i Värmlands behandlingsföretetag.

Tänker lite såhär, vilket är värst att beckna knarket till pundarna eller att starta avgiftningar och rehab och profitera på utslagna knarkare ?

Vilken knarkare tackar nej till en nedtrappning med xanor stavar och morfinpreparat man bara kan drömma om i landstinget ?

Är kul när man hör vissa i dessa trakter sitta och dra sin lifestory om drogfrihet i 20 år när man varit och lämnat tjack till dom för några år sedan bara
Inte herren ovanför jag talar om dock nu vill jag understryka men det finns gott om skenheliga 12 stegstalibaner med bolag i Värmlands djupa skogar.

Det tar vi en stadig rykare för !
Senast redigerad av tarjaa 2022-03-29 kl. 16:13.
Citera
2022-03-29, 16:09
Avslutad
Äsch, nånting ska han väl ha för att han drar försorg om knarkare och allmänt patrask. Utan sådana som honom hade pundarna fått sova på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in