2022-03-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Så enligt dig är man full av skit för man gissar?
Vem är du själv att rida på höga hästar och döma andra?
Jag hade gärna haft förmåga att läsa andra människors tankar såsom Putin.

Att Putin är oberäknelig visste vi sen innan,vi förväntade oss inte att hans hot skulle bli verklighet med en invasion av ett annat land....
Ok, då skriver jag att Putin har visst räknat med detta och t.o.m. större konsekvenser än vad det har blivit, därför kan invasionen ses som en seger.
Citera
2022-03-04, 11:34
Medlem
GeorgeCostanza123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Ukraina driver ett ohederligt krig. Det ligger snipers på taken och beväpnade civila skjuter från varje köksfönster.

Ryssland blir beskjutet och dundrar en raket rätt in i ett sådant bostadshus.

Sen heter det att ryssar skjuter mot civila och privata bostäder

Är ni så korkade så ni inte fattar detta? Vad har du för funktion i samhället annars?

Ryssarna har inget där att göra överhuvudtaget. Vad är det som är så svårt att förstå.
Föreslår att du vidgar dina vyer genom att läsa annat än Rysk propaganda...
Citera
2022-03-04, 14:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Såna här inlägg gör mig rädd på riktigt, att uppmana till att avrätta kapitulerande soldater hör inte hemma i en civiliserad värld och detta kommer eskalera konflikten och givetvis kommer desperationen på båda sidor öka iom detta och mer galenskap samt civila offer.

Kill kill kill de ska få betala detta vansinne
Citera
2022-03-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leivuniT
Som rubriken lyder så har neo-nazist regeringen i Ukraina med dess ledare Volodymyr Zelenskyy sagt att de ska börja slakta ryska krigsfångar som "man slaktar grisar". Ett uttal även använt av bland annat islamister.

Länk till deras Facebook (inlägget redigerades och förmildrades 06:00 men redigeringshistoriken finns kvar).
https://www.facebook.com/usofcom/posts/3212999028931719

https://samnytt.se/ukraina-om-ryska-krigsfangar-ska-slakta-dem-som-grisar/

Överssättning med Google Translate.

Nyheter Idag skriver följande i upptrappningen:

https://nyheteridag.se/ukraina-hotar-att-doda-ryska-krigsfangar/

Ja, de judiska islamist-kommunist-bögnazisterna är hemska.

Fast nu är det väl bara på ryska sidan man använder islamister som soldater??
Citera
2022-03-04, 16:27
Medlem
[quote=Niggward|79341624]Har väldigt svårt att tro att det är sant. Att skicka vapen är dock en helt annan fråga.

Skulle de börja avrätta krigsfångar är det grova krigsbrott.

Mer källor måste upp[/QUOTE

Skjut dem innan de blir fångar. Ryss i body bag är bästa ryssen, när det gäller detta krig.
Citera
2022-03-04, 18:49
Medlem
goofers avatar
Om ryssen rullar in över Norrbotten Och dödar många civila på vägen ner till Stockholm hur skulle ni själva reagera när ni får korn på dem?

De mördar, våldtar och lemlästar civila på vägen.

Men skulle ni vända andra kinden till och skona Ivan så han får åka hem sen och ha ett bra liv efter kriget?

Jag tror att i en sådan pressad situation är det lätt att trycka av ilska motxatt de kommer hit och dödar vår befolkning.

Krigsbrott ja men vem skulle kunna göra något åt det?

Om en grupp ryssarna kommer obeväpnade och säger att de ger upp/deserterar skulle jag skona dem.

Kommer de med vapen i hand och låtsas ge upp för att de inser att striden är förlorad så blir han ännu ett offer för kriget.
Citera
2022-03-04, 22:04
Medlem
vonDys avatar
Bara skummat tråden,för nyfiken men den är så oviktig i det stora hela.. Mycket hönsgård.
Övertygad om att vi alla här hade skitit på oss om vi varit i samma situation som exempelvis en Kievbo - eller en rysk finnig 21-årig soldat där,som "bara lyder order"...

Vad händer f.ö med de ryssar som fängslats under demonstrationer??
Tror inte det blir varm cell med tre mål om dag,dusch och liten rökpaus..Eller??

Lätt att sitta här i "Snorhåla" och spekulera/kaxa.
Tills "Den lilla gubben" med bar överkropp,på hästryggen knackar på vår dörr...
Gör något istället,hjälp till,med en krona/kläder/..vafansomhelst! Finns massor att göra för de mänskliga rättigheterna, även med små medel och för alla som behöver.
Istället för att sitta på Flashback nu.
Citera
2022-03-05, 03:47
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Vad snackar du om... det finns en massa bra folk i Ryssland, och Ukraina, & miljontals som inte vill ha något med konflikten att göra. Bättre ifall du håller käften i några år för allas skull eller arbetar upp din IQ över 60. snackar om att hoppas civila och oskyldiga ska stryka med,. Hur mycket har rysspropagandan tagit över din fåriga skalle.

Äh låt honom hållas. Finns många "normala" russofober också på FB, som bara dragits med lite i propagandan. Men går aldrig att få någon att ändra uppfattning med sakliga motargument.

Dock kanske vissa kan få en tankeställare när dom läser sånt där hatdrypande skitsnack.
Citera
2022-03-05, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Äh låt honom hållas. Finns många "normala" russofober också på FB, som bara dragits med lite i propagandan. Men går aldrig att få någon att ändra uppfattning med sakliga motargument.

Dock kanske vissa kan få en tankeställare när dom läser sånt där hatdrypande skitsnack.

Då kan vi med ditt inlägg konstatera att Putin är "Ukrainofob" då han ser nazister överallt i Ukraina.
Citera
2022-03-05, 05:13
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Då kan vi med ditt inlägg konstatera att Putin är "Ukrainofob" då han ser nazister överallt i Ukraina.

Ukrainofob? Sure!
Han blir väl vanligtvis kallad för betydligt grövre saker av löst folk på nätet, så jag gissar att han inte skulle bry sig så värst.

"Yo mama is so Ukrainofobic... that she thinks 'Azov' is 'Nazi' spelled backwards!"
(Lugn. Syftar inte på din mamma. Det var riktat till Putin.)

Och mig får du jättegärna kalla rysstroll.
I så fall är du i gott sällskap. Och jag kallar även mig själv för det numera.

Om du själv önskar bli kallad nåt annat än russofob så ska jag försöka lägga det på minnet.
Finns inget egenvärde i att såra någons känslor.

Tycker personligen att det är ok med lite godmodigt öknamns-kallande, så länge den huvudsakliga delen av inlägget består av något som är relevant och genomtänkt. (Nu var väl just det inlägget du svarade på inte så ambitiöst kanske. Brukar försöka hålla högre standard. Och det här inlägget blev visst också lite av ett bottennapp. Aj då!)
Citera
2022-03-05, 06:26
Avslutad
Snart blir ni rövkörda av det här kriget. Lovar er.
Citera
2022-03-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Detta måste tas ned stor skepsis. Om man nu avrättar fångar varför skulle man avslöja det på Facebook och vända hela opinionen emot sig?! Ter sig orimligt.

Hade du tagit det med stor skepsis om det varit ombytta roller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in