2022-03-03, 04:13
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Ukraina gör givetvis helt rätt. Varje ryss som dör bör skickas hem i flera lådor. Förutom kuken, den kan de ukrainska bönderna gödsla sina åkrar med. Sverige bör skicka mer vapen till Ukraina
Citera
2022-03-03, 04:15
Medlem
Skyggedanss avatar
Tror jag börjar förstå vad Putin menar nu. Zelenskyy-regimen försöker alltså hjärntvättade Ukrainarna till att tror att detta krig är en existentiell kamp ned till sista man. Detta är vansinne om det är sant, men illa nog om det bara är krigspropaganda. Det här kommer bara leda unga ukrainska män in i döden. Zelenskyy har inte ukrainarnas bästa i anseende, det är uppenbart. Men sen så är han ju också en bögig showbiz Jude. Mass-psychosen i väst är så jävla illa...
Citera
2022-03-03, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Tror jag börjar förstå vad Putin menar nu. Zelenskyy-regimen försöker alltså hjärntvättade Ukrainarna till att tror att detta krig är en existentiell kamp ned till sista man. Detta är vansinne om det är sant, men illa nog om det bara är krigspropaganda. Det här kommer bara leda unga ukrainska män in i döden. Zelenskyy har inte ukrainarnas bästa i anseende, det är uppenbart. Men sen så är han ju också en bögig showbiz Jude. Mass-psychosen i väst är så jävla illa...

Sättet han sätter folket som en mänsklig sköld är lite obehagligt. Tvingar kvar alla mellan 18-60 för att kriga och släpper ut fångar med vapen i händerna. Sätter man en bössa i handen på en oerfaren som aldrig hållit i ett vapen så är det som att be om att bli dödad. Varför är det ingen som nämner det?

Också rätt märkligt att han inte låter dem som vill lämna landet nu när han märker att ryssen skjuter mot civila mål. Alla män mellan 18-60 är fångade i en dödszon. Vet inte om jag varit helt okej med det om Magda valt att göra så.
Citera
2022-03-03, 04:21
Medlem
Citat:

Det verkar nog snarare vara du som har en psykisk masspsykos. Som har gått på rysk propaganda.
Citera
2022-03-03, 04:21
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Putin började kriga. Men kallade det inte krig eller invasion. Kallade det en speciell operation. lite senare förbjöd han inhemsk media att ens nämna invasion. Hur är det nu, är det Zelenskyy som tvingat Putin till detta, att bomba byggnader med civil befolkning i? Har Putin rätt och nästan halva världen fel?

Avrätta de som invaderar ser jag inget fel med, men då med nackskott och inte bränna dem levande. Får väl se om det är en autentisk video eller fake..
Citera
2022-03-03, 04:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ukrainas försvarsminister beter sig precis som en riktig skurkstat skulle....
Citera
2022-03-03, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Invaderar du ett land så har de rätten att döda dig ja. Inte som krigsfånge enligt genevekonventionen, men är du på deras land med vapen i hand får du nog finna dig i att bli dödad om du tas fast. Särskilt i ett läge som detta. Nackskott ok, bränna folk levande som musslorna gör
känns inte ok.

Jag säger inte emot dig, men om man ska föra ett totalt krig så får man vara beredd på att andra sidan kommer svara med samma mynt.
Citera
2022-03-03, 04:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Sättet han sätter folket som en mänsklig sköld är lite obehagligt. Tvingar kvar alla mellan 18-60 för att kriga och släpper ut fångar med vapen i händerna. Sätter man en bössa i handen på en oerfaren som aldrig hållit i ett vapen så är det som att be om att bli dödad. Varför är det ingen som nämner det?

Också rätt märkligt att han inte låter dem som vill lämna landet nu när han märker att ryssen skjuter mot civila mål. Alla män mellan 18-60 är fångade i en dödszon. Vet inte om jag varit helt okej med det om Magda valt att göra så.
Vi har försvarsplikt i Sverige också, kan du inte kriga så ingår du i totalförsvaret till du är.. 60 eller så. Minns inte åldern exakt. Dock lär ingen jaga dig om du smiter, alla negrer och mena lär ju slippa, även de 27 åriga skäggbarnen, de är ju barn i all evighet.
Citera
2022-03-03, 04:31
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Har väldigt svårt att tro att det är sant. Att skicka vapen är dock en helt annan fråga.

Skulle de börja avrätta krigsfångar är det grova krigsbrott.

Mer källor måste upp

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vill ha mer källor. Stämmer det här så ska de inte ha ett skit ut av oss. En krigsbrott utan dess like.

Nån skrev i den ”stora tråden” att klippet var några år gammalt så det behövs.
Citera
2022-03-03, 04:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Jag säger inte emot dig, men om man ska föra ett totalt krig så får man vara beredd på att andra sidan kommer svara med samma mynt.
När de bombar civila så förutsätter jag de redan myntat stigen. En eller två gånger kan man missa, men inte tre gånger då är byggnaden målet.
Citera
2022-03-03, 04:32
Medlem
Detta är såklart ingen order eller uppmaning till de ukrainska styrkorna, utan bara en jargong för att ventilera hatet och avskyn till ryssarna. Men det är ett extremt klantigt inlägg som riskerar att få mycket negativa konsekvenser för Ukrainas stöd från omvärlden.
Citera
2022-03-03, 04:34
Medlem
-benito-s avatar
Detta måste tas ned stor skepsis. Om man nu avrättar fångar varför skulle man avslöja det på Facebook och vända hela opinionen emot sig?! Ter sig orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in