2022-03-02, 21:20
Medlem
Hej! Jag ska på jobbintervju snart hos aspia för en junior tjänst som redovisningskonsult. Man ska tydligen göra en analysuppgift på 15 minuter, finns det någon som har gjort detta eller vet vad analysuppgiften handlar om?

Mvh, en nervös människa
Citera
2022-03-02, 21:22
Medlem
Har inte gjort den, är inte ens redovisningskonsult, revisor e.d. Kan dock påpeka att om snart är imorgon så råder jag dig att sova istället för att noja.
Citera
2022-03-02, 21:24
Medlem
Enzymes avatar
När jag såg en skylt med "Aspia" trodde jag det hade något med Aspergers att göra. Konstigt val av namn

är uppgiften relaterad till dina tänkta arbetsuppgifter eller är det ett sånt där logiktest vissa vill att man ska göra?
Citera
2022-03-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
När jag såg en skylt med "Aspia" trodde jag det hade något med Aspergers att göra. Konstigt val av namn

är uppgiften relaterad till dina tänkta arbetsuppgifter eller är det ett sånt där logiktest vissa vill att man ska göra?

Jag antar att den är relaterad till kommande arbetsuppgifter. Har redan gjort olika tester i början av rekryteringsprocessen som problemlösning, personlighetstest etc. Men analysuppgiften är ganska nytt för mig, rekryteraren sa inte heller så mycket så man börjar bli nervös. Vill ju kunna förbredda mig lite iaf 😅
Citera
2022-03-02, 23:19
Medlem
Diablo1118s avatar
Ekonomi: övrigt --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2022-03-03, 16:47
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Jag tänkte exakt detsamma när jag såg rubriken på denna tråd. Det måste vara ett företag som anställer folk med Aspergers tänkte jag.
Citera
2022-03-03, 16:49
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag tänkte exakt detsamma när jag såg rubriken på denna tråd. Det måste vara ett företag som anställer folk med Aspergers tänkte jag.

Ja för det finns tydligen sådana företag. Den som namngivit företaget har inte tänkt till.
Citera
2022-06-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamidaaaa
Jag antar att den är relaterad till kommande arbetsuppgifter. Har redan gjort olika tester i början av rekryteringsprocessen som problemlösning, personlighetstest etc. Men analysuppgiften är ganska nytt för mig, rekryteraren sa inte heller så mycket så man börjar bli nervös. Vill ju kunna förbredda mig lite iaf 😅
Hur gick den till då? Kan du förklara.
Citera
2022-06-19, 22:03
Medlem
"Aspiga"
Citera
2022-06-20, 13:31
Medlem
ingenios avatar
Citat:

Haha! Samma här. Snacka om att välja ett olyckligt namn.
Citera
2023-06-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamidaaaa
Hej! Jag ska på jobbintervju snart hos aspia för en junior tjänst som redovisningskonsult. Man ska tydligen göra en analysuppgift på 15 minuter, finns det någon som har gjort detta eller vet vad analysuppgiften handlar om?

Mvh, en nervös människa
Hej,
Kan du berätta vad var det för analysuppgift 🙏🙏
Citera
2023-06-04, 21:09
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ja för det finns tydligen sådana företag. Den som namngivit företaget har inte tänkt till.
Finns ett IT-konsultbolag med den inriktningen, verkar gå hyffsat bra för dem.

https://www.allabolag.se/5590729124/unicus-sverige-ab

On topic:

TS du borde fått nån info vad testet gäller. Läs på lite. Sen är det ett test på 15 min, så det kommer knappast vara särskilt omfttande. Jag skulle ta det ganska lugnt och inte stressa för det testet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in