2022-03-02, 16:57
Medlem
irriducibiliis avatar
Som topic, ni som tränar på men dricker mycket alkohol hyr lägger ni upp veckorna oftast?
Citera
2022-03-02, 17:29
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Som topic, ni som tränar på men dricker mycket alkohol hyr lägger ni upp veckorna oftast?

Jag körde träning måndag, tisdag, torsdag och fredag. Drack fredag kväll och gick ut och festade på lördagen. Återställare på söndag och en rejäl söndagsstek. Det gick ganska bra med träningen trots helgkröken. Dock var jag 25-30 när jag levde det livet. Självklart är det bättre att fimpa alkoholen men det går att uppnå resultat även om man festar på helgerna
Citera
2022-03-02, 17:51
Bannlyst
Jag dricker bara öl när jag tränar.
Citera
2022-03-02, 18:54
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Jag dricker bara öl när jag tränar.
Samma här, jag drar inte ens till gymmet om jag inte har druckit minst en kvarting.
Tränar 4-5 dagar i veckan.
Citera
2022-03-03, 16:28
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:

Vad anses som mycket alkohol? Jag tror inte att det är särskilt vanligt att rå-alkade människor styrketränar regelbundet.

Men som med allt, och särskilt styrketräning, så gäller mantrat "consistency is key". Är man bakfull, dra och kör passet ändå. Jag har tränat bakfull vid ett flertal tillfällen, det är inte ovanligt att jag kört PB i vissa övningar.

Sedan såklart återhämtning, äta bra, sova bra.

Nu dricker jag inte särskilt ofta, någon gång i veckan. Sedan bör man komma ihåg att kalorier i alkohol är STORA, att dricka flera öl ett par, tre ggr i veckan kommer högst troligen att generera en viktuppgång. Alkohol sänker även testosteronet, och i t.ex. öl så finns det östrogenökande (fytoöstrogen) ämnen, i bland annat humlen.
Citera
2022-03-11, 17:41
Medlem
Voldemort2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Vad anses som mycket alkohol? Jag tror inte att det är särskilt vanligt att rå-alkade människor styrketränar regelbundet.

Men som med allt, och särskilt styrketräning, så gäller mantrat "consistency is key". Är man bakfull, dra och kör passet ändå. Jag har tränat bakfull vid ett flertal tillfällen, det är inte ovanligt att jag kört PB i vissa övningar.

Sedan såklart återhämtning, äta bra, sova bra.

Nu dricker jag inte särskilt ofta, någon gång i veckan. Sedan bör man komma ihåg att kalorier i alkohol är STORA, att dricka flera öl ett par, tre ggr i veckan kommer högst troligen att generera en viktuppgång. Alkohol sänker även testosteronet, och i t.ex. öl så finns det östrogenökande (fytoöstrogen) ämnen, i bland annat humlen.

Ja, men det är ungefär lika många kalorier i öl som i mjölk.
Citera
2022-03-12, 19:04
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Ja, men det är ungefär lika många kalorier i öl som i mjölk.

Så är det ju. Men mjölk är för barn, eller används i mindre mängd i matlagning. Jag är lite skeptisk till den stora konsumtionen av mjölk som ses i Skandinavien/Norden, vi har ju rätt hög prevalens för diabetes, det ligger en del socker där och lurar. Men visst, bra protein och ska ju inte heller jämföras med öl eller alkohol.

Ska man uppfatta ditt inlägg som att du är en individ som gillar White Russian?

Kanske är ett bra alternativ för gains? Haha!
Citera
2022-03-26, 22:31
Avslutad
Citat:

Träning (alltid tunga set)

Måndagar
Uppvärmning (ett par snabba shots)

Set 1: 5 öl
Set 2: 5 öl
Set 3: 5 öl
Set 4: Beror på i vilken form jag är, men kanske jag orkar 2-3 öl till.

Tisdagar
Uppvärming (ett par snabba shots)

Set 1: 3 öl
Set 2: 4 öl
Set 3: 5 öl
Set 4: 3 öl

Onsdagar

12 set bänkpress

Torsdagar
Uppvärmning (ett par snabba shots)

Set 1: 5 öl
Set 2: 5 öl