Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-16, 20:50
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av presario
bump
bästa sället o fixa druid paw addon på är rook, finns inget ställe som har mer wolfs+ bears på så liten yta, men som sagt, väldigt tråkigt :P du kan dra din ms till lizards i farmine, kanske lite hardcore dock, dara dl's funkar med

Citat:
Ursprungligen postat av polkiu
Mpa, crown helmet, demon shield, zaoan legs, relic sword.
Har bara 100k på banken och är ganska ny på tibia... Så skratta inte åt mig :P

Vill väl både ha exp å pengar egentligen.
knights är sjukt tråkiga i den lvln, hunta barbarians i svargrond, det är riktigt fina pengar investera i bättre eq, sen gå vidare
Citera
2012-04-16, 22:03
Medlem
polkius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
knights är sjukt tråkiga i den lvln, hunta barbarians i svargrond, det är riktigt fina pengar investera i bättre eq, sen gå vidare

Tack för det tipset men här kommer då följfrågan: Vad innebär bättre eq tycker du?
Citera
2012-04-16, 22:23
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polkiu
Tack för det tipset men här kommer då följfrågan: Vad innebär bättre eq tycker du?
börja med detta

http://tibia.wikia.com/wiki/Semi_Rare_Set

för att sedan bygga upp till detta
http://tibia.wikia.com/wiki/Rare_Set

självklart kommer du inte skaffa alla dessa items, och vissa är lite onödiga, men du märker själv vilka du kommer ha råd med, och vilka du vill ha
Citera
2012-04-17, 00:10
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av presario
Och jag vill ha druid addon 1 med bear pawsen vart är det bästa stället för mig att fixsa dom ? (Mannuelt)
Tack på förhand
Kommer ta långtid om du ska manuella dom och kommer vara förbannat tråkigt då bästa stället att fixa dom är i rook, bottar dom själv på min rookstayer och började botta dom på lvl 8 och min rookstayer är nu lvl 20 (halvvägs till 21) och under denna tid har jag lootat 21 bear paws och 31 wolfpaws än sålänge. Då har jag dessutom bottat hela denna period.

Dock är det på antica så är väl lite andra rookstayers som går ner i de cavsen jag går i lite då och då och framförallt polacker som ska börja spamma massa skit på polska.
Citera
2012-04-17, 03:39
Medlem
Flandmans avatar
Nån som vet nått bra xp ställe för en 100 MS med pacc. Är inte direkt rik så måste vara nått man kan gå + på. Så förbannat trött på frost dragons och Dragon lords. ML 62.

Tack på förhand
Citera
2012-04-17, 12:40
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandman
Nån som vet nått bra xp ställe för en 100 MS med pacc. Är inte direkt rik så måste vara nått man kan gå + på. Så förbannat trött på frost dragons och Dragon lords. ML 62.

Tack på förhand
souleaters med gfb
Citera
2012-04-17, 17:35
Medlem
Flandmans avatar
Citat:
souleaters med gfb

Tack så mycket! Ska ge det ett försök genast
Citera
2012-04-17, 17:57
Medlem
Kalaspungs avatar
Citat:
ja att köpa pengar låter som en bra ide :P annars är du tyvärr fast på earth elementals/rotworms eller något liknande som drar in pengar. när du har pengar kan du iaf dra tomb, tarpit floor 4, det blir profit i längden om du inte har otur, orkar du inte det kan du alltid dra ancient scarabs i ankh, det ger alltid profit, dock lite riskabelt om man får fler på sig. kör på det så du tjänar in pengar och kan köpa bättre eq, sen kör du water elementals tills du spyr på dem, sen får du ta o slänga iväg ett pm, eller skriva här i tråden igen så får du fler alternativ svårt o förutspå hur din ekonomi + eq kommer se ut i framtiden :/
Dragons kan inte vara något? necros kanske? dwarfs för att håva in sjuka mängder cash som man sen flyger iväg lvlsen genom waste ? Har btw 1-1,5k icicle runes också ifall det är till någon nytta?
Citera
2012-04-17, 18:16
Medlem
Något KUL ställe att hunta på som 103 RP med 92/60 för att håva in riktigt mycket exp? Waste är inget problem.
Citera
2012-04-17, 18:42
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspung
Dragons kan inte vara något? necros kanske? dwarfs för att håva in sjuka mängder cash som man sen flyger iväg lvlsen genom waste ? Har btw 1-1,5k icicle runes också ifall det är till någon nytta?
antingen säljer du runorna, eller fixar en ek som blockar dl's åt dig, antingen fenrock eller poi, är du runt lvl 80 kan du köra fenrock solo (glömt din lvl sorry)

Citat:
Ursprungligen postat av rillses
Något KUL ställe att hunta på som 103 RP med 92/60 för att håva in riktigt mycket exp? Waste är inget problem.
serps medusas med stars på goroma, ta de dock försiktigt.

Någon som vet vad felet kan vara här? en polare gör Children of the revolution, och ska ändra spakarna på mission 4, men de vägrar flytta på sig.

Han har prata med Zalamon om strange symbols, han har hämtat oljan ur hans storage room, han försöker använda oljan på ALLA spakar nere i rummet, men de står bara cannot use this obeject. har även frågat zalamon om mission och strange symbols igen, på mission säger han bara att man inte löst gåtan, på strange symbols svarar han inte ens...

någon som vet problemet? :/
Citera
2012-04-17, 18:58
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
antingen säljer du runorna, eller fixar en ek som blockar dl's åt dig, antingen fenrock eller poi, är du runt lvl 80 kan du köra fenrock solo (glömt din lvl sorry)

serps medusas med stars på goroma, ta de dock försiktigt.

Någon som vet vad felet kan vara här? en polare gör Children of the revolution, och ska ändra spakarna på mission 4, men de vägrar flytta på sig.

Han har prata med Zalamon om strange symbols, han har hämtat oljan ur hans storage room, han försöker använda oljan på ALLA spakar nere i rummet, men de står bara cannot use this obeject. har även frågat zalamon om mission och strange symbols igen, på mission säger han bara att man inte löst gåtan, på strange symbols svarar han inte ens...

någon som vet problemet? :/

Kanske inte gjort klart New Frontier? Vet inte riktigt, jag brukar alltid ta om questet från början igen, och pricka av allt jag gjort osv.
Citera
2012-04-17, 19:02
Medlem
Kalaspungs avatar
[quote=pozie]antingen säljer du runorna, eller fixar en ek som blockar dl's åt dig, antingen fenrock eller poi, är du runt lvl 80 kan du köra fenrock solo (glömt din lvl sorry)

Lvl 41ed med noll supplies
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in