Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-18, 01:55
Medlem
Flandmans avatar
Jodu, det är riktigt frustrerande
Citera
2012-03-18, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
EDIT: Kollat på RedBot och XenoBot än så länge. Finns det några andra just nu eller är det dessa två som gäller? Isåfall, hur bra är dem?

Xenobot är långt ifrån säkert att använda. Den är förvisso den handigaste botten jag prövat, men tyvärr blev det en stor förlust efter bara en eller två veckors spelande då jag fick en permanent ban .
Citera
2012-03-18, 02:25
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eotar
Xenobot är långt ifrån säkert att använda. Den är förvisso den handigaste botten jag prövat, men tyvärr blev det en stor förlust efter bara en eller två veckors spelande då jag fick en permanent ban .

Hur bottade du då? Crowded ställe? Afk bottade du mycket?

Förresten, går det på något sett att få en IP bann? Eller kan man göra hur många konton man vill bara för att botta ihop cash?
Citera
2012-03-18, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Hur bottade du då? Crowded ställe? Afk bottade du mycket?

Förresten, går det på något sett att få en IP bann? Eller kan man göra hur många konton man vill bara för att botta ihop cash?

Den botten som levde upp till sitt ultimata syfte (Liten detection-rate samt alla möjliga funktioner) var Neobot som olyckligtvis var tvugna att lägga ner pga av någon ny lag efter årsskiftet. Då bottade jag lite här och där med mina egna modifierade script, oftast på ställen man fick tillgång till efter uppdrag så som Tyrsung som man fick tillgång till efter några uppdrag i "The Ice islands quest". Jag gjorde inte detta för att jag var nojig över att bli bannad, då den chansen var väldigt liten med Neobot.

Du kan icke få en IP-ban så du kan självfallet göra flera konton. Dock varnar jag dig då Xenobot har relativt hög "detection-rate", samt multi klienter som tillåter dig att ha ett flertal spelklienter öppna samtidigt.

Som man säger: Använd på egen risk.
Citera
2012-03-18, 02:52
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eotar
Den botten som levde upp till sitt ultimata syfte (Liten detection-rate samt alla möjliga funktioner) var Neobot som olyckligtvis var tvugna att lägga ner pga av någon ny lag efter årsskiftet. Då bottade jag lite här och där med mina egna modifierade script, oftast på ställen man fick tillgång till efter uppdrag så som Tyrsung som man fick tillgång till efter några uppdrag i "The Ice islands quest". Jag gjorde inte detta för att jag var nojig över att bli bannad, då den chansen var väldigt liten med Neobot.

Du kan icke få en IP-ban så du kan självfallet göra flera konton. Dock varnar jag dig då Xenobot har relativt hög "detection-rate", samt multi klienter som tillåter dig att ha ett flertal spelklienter öppna samtidigt.

Som man säger: Använd på egen risk.

Okej då har jag nog lite bättre koll. Ska nog prova köpa 30 dagars och se hur det fungerar i alla fall
Citera
2012-03-18, 09:59
Medlem
pozies avatar
nja kan inte säga att du direkt fått bättre koll över huvud taget.... det han säger är påståenden, inget han vet är sant, eller har fakta att backa upp med. väldigt många blev deletade utav neobot, dock så var modsen på forumet väldigt omogna och låste alla sådanna trådar och sa det inte var neobots fel, utan folkets fel. anledningen till att jag vet att neobot inte var säkert, eller ganska säkert, är just för jag själv var en väldigt duktig scripter, väldigt känd på sidan, sålde scripts osv, men blev ändå deletad. det handlar bara om att inte ha världens jävla otur. antagligen så är antalet personer på tibia.com som blir bannade fejkade, tänk själv, me de antalet de bannar, och antalet currently online, borde den sjunka drastiskt efter varje banwave. Så när jag blev deletad, drog jag upp min tråd om det, berättade exakt vad som bottats, vilka scripts osv, förklarade väldigt noggrant att jag är 100% medveten om att jag tog risken, och att det inte var att jag förlorade min char jag försökte få kompensation för, utan att få mods+ekx intresse och få reda på vad som fick mig bannad, så de kunde förbättra neobot. Det slutade med att jag blev bannad från forumet i 1 månad av en mod, anledningen var "you beg for compensation noob". gjorde ett nytt acc och startade en ny tråd där jag skrev exakt vad denna mod hade gjort och att han borde stängas av, väldigt många användare såg hur han betett sig och var på min sida. tyvärr ändrade mod bara sina meddelanden, och tog bort sina posts där han förolämpade mig hela tiden utan grund. inte ens min ban lyftes, brydde mig dock inte så mycket.

kort och gott, ingen vet hur du är säkrast, folk kommer alltid påstå saker för dig, att detta är bäst, detta är säkrast, men du kommer aldrig veta om de stämmet. det enda som är 100% säkert är att du själv spelar.
Citera
2012-03-18, 11:51
Medlem
Hej alla tibiagibbers.

Jag hoppas det finns en liten chans att någon av er här kan hjälpa mig med lite tech-support. Har försökt i ett par dagar att lira tibia på min notebook, men det laggar så pass mycket(1-8 framerate) att det blir ospelbart.

Sitter på följande:
Windows 7 starter
Intel Atom N270 dualcore @1.60ghz
2gb RAM
Mobile Intel 945 family express chipset
En stabil och snabb uppkoppling

Lite mer bakgrundsinfo:
Uppdaterat windows fullständigt.
Uppdaterat, samt avinstallerat och därefter installerat senaste gfx drivers
Installerat directx9 parallellt med directx11 som redan finns installerat, hjälpte inte ett dugg.
Installerat om tibiaklienten och även testat klient 9.10 för att se om en äldre hjälpte.
Inga virus/spyware körs.

In-game är Dx5 den enda engine jag kunde välja från början. Gick upp till 32bitars färger på gfxkortet och då enablades opengl också, men det är fullständigt ospelbart på OpenGL, kan inte röra mig och ser massa overlappande rutor.

Min flickvän som också lirar tibia går från ett par hundra FPS på dx9 till 39FPS på dx5, så jag hoppas på att dx9 ska kunna bättra på min FPS, men jag lyckas ju inte välja skiten. Har provat att forca den genom att skriva engine 2 i target(om man högerklickar på ikonen), men detta resulterar i ett felmeddelande och de ber mig välja ett annat mode.

Är det möjligt att mitt lilla gfx kort(som är skit) inte stödjer dx9 trots att jag har dx11 installerat?
Är det någon som har en aning om vad man kan göra för att förbättra framerate? Har lekt i oändlighet med de få advanced options som finns in game, inget hjälper märkvärt.
Har även testat en uppsjö av compatibility modes, men vet ni något specifikt som fungerar så föreslå gärna något så testar jag allt ni kan komma på.

Tack på förhand!
Citera
2012-03-18, 11:51
Medlem
Tja! Behöver lite hjälp med brainstorming!

Har en 72 RP dist 85
Ska göra ett Xenobot script med refiller å depositer (inga problem med att göra scriptet). Kör nu ett script i en tomb som ger mej ungefär 55 k exp / h. Behöver ett nytt ställe dit inte så många går längre som ger mej ungefär lika mycket exp. Det kommer att vara 100 % afk å vill kunna botta där över nätter utan stor risk för PK. Om någon ger mej en ide på ställe kan jag skicka scriptet till den personen när jag är färdig (kan göra om det till EK eller mage om det behövs)

Behöver bara ett ställe som e safe, ngt förslag?
Har tänkt lite på Lizards i Chor, någon som vet vad en RP får för exp/h där och ifall det e många som springer där?
Citera
2012-03-18, 11:55
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
Hej alla tibiagibbers.
ber om ursäkt för sämst svar, men testa att googla ditt grafikkort, det brukar stå vad det stödjer, löser inte det något så testa att skicka ett mail till teck support hos cip, så kanske de har ett bättre svar, lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av Dezron
Tja! Behöver lite hjälp med brainstorming!

Har en 72 RP dist 85
Ska göra ett Xenobot script med refiller å depositer (inga problem med att göra scriptet). Kör nu ett script i en tomb som ger mej ungefär 55 k exp / h. Behöver ett nytt ställe dit inte så många går längre som ger mej ungefär lika mycket exp. Det kommer att vara 100 % afk å vill kunna botta där över nätter utan stor risk för PK. Om någon ger mej en ide på ställe kan jag skicka scriptet till den personen när jag är färdig (kan göra om det till EK eller mage om det behövs)

Behöver bara ett ställe som e safe, ngt förslag?
Har tänkt lite på Lizards i Chor, någon som vet vad en RP får för exp/h där och ifall det e många som springer där?
lizards i chor bör du inte gå till, det lär inte vara profit för dig. testa cults i liberty bay? pirates osv osv
Citera
2012-03-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
ber om ursäkt för sämst svar, men testa att googla ditt grafikkort, det brukar stå vad det stödjer, löser inte det något så testa att skicka ett mail till teck support hos cip, så kanske de har ett bättre svar, lycka till

lizards i chor bör du inte gå till, det lär inte vara profit för dig. testa cults i liberty bay? pirates osv osv

Pirates låter lockande, ungefär exp /H?
Citera
2012-03-18, 14:32
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
Hej alla tibiagibbers.

Jag hoppas det finns en liten chans att någon av er här kan hjälpa mig med lite tech-support. Har försökt i ett par dagar att lira tibia på min notebook, men det laggar så pass mycket(1-8 framerate) att det blir ospelbart.

Sitter på följande:
Windows 7 starter
Intel Atom N270 dualcore @1.60ghz
2gb RAM
Mobile Intel 945 family express chipset
En stabil och snabb uppkoppling

Lite mer bakgrundsinfo:
Uppdaterat windows fullständigt.
Uppdaterat, samt avinstallerat och därefter installerat senaste gfx drivers
Installerat directx9 parallellt med directx11 som redan finns installerat, hjälpte inte ett dugg.
Installerat om tibiaklienten och även testat klient 9.10 för att se om en äldre hjälpte.
Inga virus/spyware körs.

In-game är Dx5 den enda engine jag kunde välja från början. Gick upp till 32bitars färger på gfxkortet och då enablades opengl också, men det är fullständigt ospelbart på OpenGL, kan inte röra mig och ser massa overlappande rutor.

Min flickvän som också lirar tibia går från ett par hundra FPS på dx9 till 39FPS på dx5, så jag hoppas på att dx9 ska kunna bättra på min FPS, men jag lyckas ju inte välja skiten. Har provat att forca den genom att skriva engine 2 i target(om man högerklickar på ikonen), men detta resulterar i ett felmeddelande och de ber mig välja ett annat mode.

Är det möjligt att mitt lilla gfx kort(som är skit) inte stödjer dx9 trots att jag har dx11 installerat?
Är det någon som har en aning om vad man kan göra för att förbättra framerate? Har lekt i oändlighet med de få advanced options som finns in game, inget hjälper märkvärt.
Har även testat en uppsjö av compatibility modes, men vet ni något specifikt som fungerar så föreslå gärna något så testar jag allt ni kan komma på.

Tack på förhand!

Full Screen är svaret. Vet ej fan varför men när jag körde med full screen på min gamla skitdator blev det laggfritt :P
Citera
2012-03-18, 14:34
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandman
Annars kan du komma Galana med mig å min irl polare.

Behöver en 3e person att PKa med

Vad heter du på Galana?! Inte för att jag kan pka med min char men det är ju kul med lite FB-folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in