Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuktrandom
Jovars, har väldigt sällan tillgång till blocker. Så just nu lever jag mest i tombs med avalanches. Vilken tomb borde vara bäst?

http://tibia.wikia.com/wiki/Peninsula_Tomb -4

Där har jag expat en hel del, både solo och med blocker (+ GFBs/AVAs).
Citera
2012-03-08, 21:43
Medlem
sjuktrandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTMmarkus
Nya horestis tomben e ruskigt bra, lite dryg bara, speciellt när man ska rensa första varvet och när man ska ta sig ner vid vissa ställen. Annars tycker jag peninsula tomb förbi flamman är the shit med gfbs/avas

Kan inte den där horestis tomben riktigt, hur djupt skall man gå?

Citat:
Ursprungligen postat av [BPS]
http://tibia.wikia.com/wiki/Peninsula_Tomb -4

Där har jag expat en hel del, både solo och med blocker (+ GFBs/AVAs).

Japp, där jag expar i nuläget.
Citera
2012-03-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Haha nä, jag är inte Jamaal men jag lirade på eternia när han spelade.

Angående ditt acc så är det ingen idé, man kan (och har alltid kunnat?) köpa ny recovery key för 50spänn, omöjligt att få tebax charen tyvär

Ok, förväntade mig inget annat. Hade väl mest varit en rolig grej, det jag gillade med tibia var "sand-box"-stilen och att jobba för att nå toppen. Nu är det inte direkt aktuellt då karaktären fortf är under lvl 200 senast jag kollade (dvs killen har tagit mindre än 10lvls/år). Så hade inte börjat spela seriöst oavsett.
Citera
2012-03-08, 22:02
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuktrandom
Kan inte den där horestis tomben riktigt, hur djupt skall man gå?

Japp, där jag expar i nuläget.
jag skulle säga att den är riskabel för dig asså, försökte göra de questst för o spawna honom, löpte ner med en 100 ed, klarade det ju fint, men fanns stunder det blev lite hårt. så vet inte om jag skulle satsa där som 65, men du kan ju testa. kolla tibia.wikia. tror floor 3 skulle funka, efter det blir de nog lite för svårt
Citera
2012-03-08, 23:05
Medlem
HilluPillus avatar
Verkar vara många som spelade på Eternia för 7-8 år sen
Spelade även jag där under Revival och PGWGH's storhetstider! Sjukt bra tider det.
Citera
2012-03-08, 23:07
Medlem
Cpt.Peppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styvast
Okej, nu är jag lvl 24 druid. Om ett par levels kommer jag kunna summa kreaturer. Var huntar jag effektivast med dessa, samt vad ska jag summa för något? Monk i cyclopolis är ju en klassiker men om spawnen är tagen eller om man är ute efter lite variation, var går jag? Hur levlar jag snabbast med summons helt enkelt? Kan tilläggas att jag inte har speciellt mycket pengar att wasta. Än.

Jag kör just nu i cyclopolis -2 och -3 på min 20~ druid. endast exori tera och rod. Ska du köra där så kör inte hela -3 flooret, bara där det finns cyclops i början. Akta dig för Fire elementalsen, får typ 55~k/h där med 1.5x expen .

100+k exp på två timmar i lvl 20 är inte helt fel xD

OBS!!! Ta med stealth rings o ta på dig dom när det kommer mycket på en gång.
Citera
2012-03-08, 23:24
Medlem
Hur är det med botters nu när det var ett tag sedan cipsoft introducerade sina försök att stävja bottandet? Är efter två års inaktivitet sugen på att lira lite igen men jag kräver isf att det är betydligt färre som bottar. Tacksam för svar
Citera
2012-03-08, 23:27
Medlem
sjuktrandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippeltippex
Hur är det med botters nu när det var ett tag sedan cipsoft introducerade sina försök att stävja bottandet? Är efter två års inaktivitet sugen på att lira lite igen men jag kräver isf att det är betydligt färre som bottar. Tacksam för svar

Det är betydligt färre som bottar idag än vad det var för två år sedan. Givetvis finns det fortfarande folk som bottar, men jag tycker mig märka en rätt rejäl minskning.
Citera
2012-03-09, 02:07
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Verkar vara många som spelade på Eternia för 7-8 år sen
Spelade även jag där under Revival och PGWGH's storhetstider! Sjukt bra tider det.

i did, i did! det var en riktigt rolig server, med mkt fina minnen!

oja, jag tycker de e mkt mindre botters nu tack vare att neobot la ner(jag e iofs en av dom som bottar, dock på noobchars bara) än vad de va för några månader sen till o med..

tips på hunting ställen för en 156 rp med 112 i dist(med eq)?
gärna +/- med stars ;D

annars har jag royalxbow o använda för mer profit hunts..

nån som har tips på manaträningsställen? där inga kmrxD
Citera
2012-03-09, 04:30
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
i did, i did! det var en riktigt rolig server, med mkt fina minnen!

oja, jag tycker de e mkt mindre botters nu tack vare att neobot la ner(jag e iofs en av dom som bottar, dock på noobchars bara) än vad de va för några månader sen till o med..

tips på hunting ställen för en 156 rp med 112 i dist(med eq)?
gärna +/- med stars ;D

annars har jag royalxbow o använda för mer profit hunts..

nån som har tips på manaträningsställen? där inga kmrxD
Old school Eternia var platsen jag fick dem flesta av mina bra tibiaminnen. Good old days! <3
Citera
2012-03-09, 07:22
Medlem
styvasts avatar
Okej, har nu över 1kk på min mage lvl 24 att spendera. Frågan är hur jag ska ta mig upp till lvl 30 så snabbt som möjligt för att kunna börja GFBa tomb. Tips?
Citera
2012-03-09, 09:34
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styvast
Okej, har nu över 1kk på min mage lvl 24 att spendera. Frågan är hur jag ska ta mig upp till lvl 30 så snabbt som möjligt för att kunna börja GFBa tomb. Tips?

Svaret är enkelt. Ner i Cyklopolis med dig o medtag enorma mängder mana. Sen huntar du med wand of decay samt exori mort o pownar allt och alla. Du lär kunna gå 50+ exp / timme enkelt om du är i floor 1,2 samt 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in