Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-07, 20:22
Bannlyst
Är av den gamla skolan och har inte spelat sen 7.4-8.0~ tiden och loggade in idag. Finns det någon server som FB ligan hänger på? Har en 43 EK och en 27 MS skulle vara roligt att gruppa ihop på någon server.

Undrar också hur det är med att botta nuförtiden? Åker man dit direkt av auto detect eller är det lugnt att botta samtidigt som man sitter vid datorn och surfar.
Senast redigerad av Fredligh 2011-11-07 kl. 20:26.
Citera
2011-11-07, 21:04
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredligh
Undrar också hur det är med att botta nuförtiden? Åker man dit direkt av auto detect eller är det lugnt att botta samtidigt som man sitter vid datorn och surfar.

Det är ganska lugnt, kör du neobot (vilket är den mest uppdaterade och flest användare). Sitt vid datorn ca 70% av bott tiden så ska det vara lugnt. Neobot kostar, men det finns mycket urval av script och den är grymt bra.
Citera
2011-11-08, 21:56
Medlem
Någon som vet en safe site jag kan skaffa tibia 9.1?
Citera
2011-11-08, 22:15
Medlem
PhilMorriss avatar
Är rätt less på att inte få använda mig av PvP som man en gång gjorde. Jag vill flytta min char till Inferna. Känner dock INGEN där. Är det någon annan som är sugen på att transferera några 100+ chars eller så?
Citera
2011-11-08, 23:48
Medlem
Grmmbls avatar
Har övervägt att ta upp tibiakarriären igen med en frände, med ett enda mål. Att göra annihilator (Något som aldrig blev av under min långa tibiakarriär).

Så vilka vocations är lättast att göra annih med? Och finns det någon flashbackguild som rullar på någon server? :X
Citera
2011-11-09, 01:59
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Är rätt less på att inte få använda mig av PvP som man en gång gjorde. Jag vill flytta min char till Inferna. Känner dock INGEN där. Är det någon annan som är sugen på att transferera några 100+ chars eller så?
du kan inte transfera chars till inferna, bara om du lirar på dolera. själv lirar jag på dolera

Citat:
Ursprungligen postat av MrGudsson
Dragons döda jag lätt men hur är det med DL's? kommer jag inte o wasta sönder på dom?
nja, beror på hur det är med loot och vad du kör med för vapen, men jag hade iaf huntat Dls och drags om jag körde manuellt, så tråkigt att bara köra dragons, men är det för waste så är det såklart en dum ide, ska försöka tänka ut lite fler ställen åt dig
Citera
2011-11-09, 11:15
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris

Tänk bara på att inferna INTE är som förr i tiden då man kunde springa runt och döda de man kände för att döda. Det är krig och protections överallt, precis som på de flesta andra servrar.

Enda som gäller där nu är att antingen bli 150+ och gå med och kriga, eller skaffa dig några lowbie chars runt 40-50 som man inte behöver bry sig om och döda lite som man känner för.
Citera
2011-11-09, 13:12
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Tänk bara på att inferna INTE är som förr i tiden då man kunde springa runt och döda de man kände för att döda. Det är krig och protections överallt, precis som på de flesta andra servrar.

Enda som gäller där nu är att antingen bli 150+ och gå med och kriga, eller skaffa dig några lowbie chars runt 40-50 som man inte behöver bry sig om och döda lite som man känner för.

Är ju givetvis medveten om att det är som andra servrar. Men det är skönt att det inte finns något skullsystem.

Tydligen kunde man alltså inte transferera. Blir bara å botta upp några 150~. Går ju ganska fort ändå.
Citera
2011-11-09, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
du kan inte transfera chars till inferna, bara om du lirar på dolera. själv lirar jag på dolera

nja, beror på hur det är med loot och vad du kör med för vapen, men jag hade iaf huntat Dls och drags om jag körde manuellt, så tråkigt att bara köra dragons, men är det för waste så är det såklart en dum ide, ska försöka tänka ut lite fler ställen åt dig

okok men hur ser det ut med dropp raten brukar man gå + eller -?
aa vore guld värt om du kunde d

nån som vet vad assassin addon 1 och 2 kostar?
Citera
2011-11-09, 15:34
Medlem
kilonars avatar
Du kommer dö minst en gång om dagen på inferna. Blev precis dödade av Piixy (lvl300+) när jag bottade dragons.... är lvl 36^^ förstår inte att det är lönt, min loot kostade fan mindre än hans sd
Citera
2011-11-09, 15:43
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGudsson
okok men hur ser det ut med dropp raten brukar man gå + eller -?
aa vore guld värt om du kunde d

nån som vet vad assassin addon 1 och 2 kostar?
såvida du inte springer in i massa dl's så du kan döda dem med royal spears så lär du gå + eller jämt ut. annars kan du köra yalahar mutated area, mutated rats och bats och tigers, kör inte för många floors så du får full spawn på dig hela tiden bara, och gå inte på undead gladiator floor, sen kan du testa yalahar cults med power bolts med, vet dock inte profiten på det, har en polare som gjorde det och gick lite + iaf, men tror man måste köra där ett tag då, inte bara 1-2 rundor

Citat:
Ursprungligen postat av kilonar
Du kommer dö minst en gång om dagen på inferna. Blev precis dödade av Piixy (lvl300+) när jag bottade dragons.... är lvl 36^^ förstår inte att det är lönt, min loot kostade fan mindre än hans sd
hoppas vi får mer action där än dolera då, vi är ett gäng som tog över dolera ganska lätt med ett fåtal personer, som dock nu fått fler med oss, som ska försöka på inferna med
Citera
2011-11-09, 16:14
Medlem
Yamals avatar
15:54 Loot of Mahrdis: a burning heart, 82 gold coins, a holy falcon ;//
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in