Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Du är medveten om att zaoan legs är dom bättre som finns? Så länge man inte ska försöka få upp/ner sin death/energy/fire-% på vissa mobs. Men att uppgradera sig till en bättre armor är ju inte dumt, allt är ju så jävla billigt nuförtiden. Gamla goda tiden man fick betala 15-20k för en k-armor, det var grejer det. Vart man överlycklig om man släpade fram en sån ur en gs.
Haha, får mig att tänka på när dsm kostade 20k fast gick ändå knappt att sälja.
Citera
2011-05-30, 21:58
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi

Mjo, den kostar väl inte så mycket nuförtiden, är väl tack vare djinnprices som man åtminstone kan få ut det säljpriset, vilket jag antar är 40k fortf?
Gick ju på över 100k förut, iofs var det ju typ den bästa armorn då. Mycket minnen har man till det här spelet, dom minnena man får nu är bara skit. Det är ju egentligen ett rätt roligt spel, men det vettefan vad det är, man tröttnar. Har en 163 royal på Premia iallafall, om någon i liknande lvl skulle vara sugen på att köra. Känner inte så många där, aldrig gjort, så kan vara kul med en FB'are att röja lite med.
Citera
2011-05-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoul
nu har dem ju visserligen fixat till dem flesta buggarna, men jag kan ju hålla med om att det inte är optimalt! till exempel så måste jag tvångsavsluta crossover när jag använder tibia + bot annars stängs inget av!

menmen det är ju en lösning att spela spelet direkt utan windows

Okej, det låter inte helt optimalt. Har aldrig lagt ner mycket tid på att få det att fungera på macen, eftersom jag är ägare av en stationär PC också.

Annars får du hoppas på en lyckas Flash Client som du kan lira på.
Citera
2011-05-31, 00:33
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Du är medveten om att zaoan legs är dom bättre som finns? Så länge man inte ska försöka få upp/ner sin death/energy/fire-% på vissa mobs. Men att uppgradera sig till en bättre armor är ju inte dumt, allt är ju så jävla billigt nuförtiden. Gamla goda tiden man fick betala 15-20k för en k-armor, det var grejer det. Vart man överlycklig om man släpade fram en sån ur en gs.

jo men för det första så är zaoan legs mer än dubbelt så dyra som K legs, sen är det en protection mot fysisk skada med 2% vilket innebär att du ska bli slagen rätt hårt om det ska göra någon skillnad.
Så har man dåligt med cash och om man inte möter monster som slår well over 100 så är nog K legs att föredra. Annars är blue legs bättre imo, då man kan capa mycket extra gps med dom
Men det är klart, har man råd och vill så kör på zaoan legs, det skulle jag göra hellre än K legs, säger bara att dom inte ger speciellt mycket för pengarna om man är lowlevel och är fattig.
Citera
2011-05-31, 00:35
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Mjo, den kostar väl inte så mycket nuförtiden, är väl tack vare djinnprices som man åtminstone kan få ut det säljpriset, vilket jag antar är 40k fortf?
Gick ju på över 100k förut, iofs var det ju typ den bästa armorn då. Mycket minnen har man till det här spelet, dom minnena man får nu är bara skit. Det är ju egentligen ett rätt roligt spel, men det vettefan vad det är, man tröttnar. Har en 163 royal på Premia iallafall, om någon i liknande lvl skulle vara sugen på att köra. Känner inte så många där, aldrig gjort, så kan vara kul med en FB'are att röja lite med.

Coolt, är inte samma level direkt, har bottat upp en level 9 knight på premia bara. Tänkte lira lite då och då för att jag aldrig prövat Premia, verkar vara en ganska schysst server.
Citera
2011-05-31, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Definera roliga saker.

saker som droppar roliga saker
Citera
2011-05-31, 01:43
Medlem
JonasGardells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi

Minns gamla goda tiden jag. Betalade tamigfan 800k för ett Magic Sword. Fyhelvete vad jobbigt det kändes att bli av med alla dom pengarna.
Citera
2011-05-31, 01:51
Medlem
Kan någon förklara varför ingen huntar i Yalahar trading quarter???? kan juh vara det bästa lowlvl stället att botta på! får 45k/h som 30 knirre!
Citera
2011-05-31, 09:19
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxsuger
Kan någon förklara varför ingen huntar i Yalahar trading quarter???? kan juh vara det bästa lowlvl stället att botta på! får 45k/h som 30 knirre!

Tack för tipset
Citera
2011-05-31, 13:29
Medlem
löhks avatar
Provar att slanga ur mig samma fraga igen.

Hur ser det ut med krigen nu for tiden? Gar det att kriga pa nagot vettigt satt eller kan man fortfarande hoppa ur war mode sa fort man kanner for det osv?

En fraga till, har det fortfarande inte kommit nagon motsvarighet till tibia.de nar det galler ett forum med bra aktivitet dar folk postar cam's fran krig och screenshots?

Tack pa forhand!
Citera
2011-05-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löhk
Provar att slanga ur mig samma fraga igen.

Hur ser det ut med krigen nu for tiden? Gar det att kriga pa nagot vettigt satt eller kan man fortfarande hoppa ur war mode sa fort man kanner for det osv?

En fraga till, har det fortfarande inte kommit nagon motsvarighet till tibia.de nar det galler ett forum med bra aktivitet dar folk postar cam's fran krig och screenshots?

Tack pa forhand!

Det är tibiacast.com som gäller numera.
Citera
2011-05-31, 14:31
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrata
Det är tibiacast.com som gäller numera.
Fel. När det kommer till cams om krig så är det tibiacams.net som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in