Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-15, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnPapperslapp
För det är helt olikt de nuvarande mainstream spelet. Mainstream spelen är kontrollerade av olika level zoner, max.levels och spelet är väldigt enkelriktat. Det finns ingen spänning att utforska för det finns inget farligt, allt i denna zon är i din level. Går du utanför den kan du inte göra ett smack, spelar ingen roll hur mäktig du än är för en lvl 20 te x... Ingen spänning i att loota monster, även epic saker är mediokra och ersätts snabbt så de hamnar ju oftast för 10g hos en vendor. Döden har inte konsekvenser, tillsammans med de som jag nämnde tidigare så förstör det spänningen med att utforska.

Tibia är helt det motsatta, det är helt öppet och det finns inte 100 olika likadana quests som handlar om att hämta tio ap/lejon/troll/etc/fiskhänder, eller joo det finns men desssa quests ger ju ganska bra rewards såsom nya utseendet till skillnad från de andra som ger dig en minimal summa med pengar och sätter dig på ett uppdrag på att hämta ap/lejon/troll/etc/fiskfötter. Istället så är Tibias uppdrag oftast mera intressanta, speciellt i o med att man skriver mera direkt med npc istället för att klicka på saker. Detta gör det roligt att få fram information, speciellt utöver de vanliga upplysta orden, man kan få fram namn, religion, deras åsikter om städer etc och till och med få ledtrådar till saker. Vilken för mig till ännu en positiv sak, att Tibia hade och fortfarande har (fast lite mindre) mystik, platser som är misstänksamma men som ingen lyckats koppla ihop till en quest ännu etc. Detta plus krigen, som faktiskt är krig och inte ens instanced 20 minuters battleground där inget står på spel, har gett Tibias servrar eller åtminstone Antica väldigt mycket egen spännande historia. Kriget mellan gudarna i WoW skiter väl alla i men gamla glamoriserade riktiga händelser mellan spelare är mycket intressanta. Te x spikesword i Rookgard och den där höga leveln, Alex och hans stöld, Arieswars bug, anticas stora krig etc etc...

Tibia hade men har fortfarande (men mindre) en riktigt bra autentisk känsla, något jag saknar när jag slaktar tio lvl 70 vargar (som jag dödade på lvl 10 fast med annat namn och färg), lootar absolut inget märkvärdigt (vi vet te x att i Tibia så har vargar meat, vi vet att vampires kan he vampire shield etc). Hela de nuvarande mainstream spelen (Aion, WoW, Rift, jag vill sätta dit Age of Conan men sanningen är att jag verkligen gillade de spelet, kanske var det den sjukt bra musik men atmosfären när man slaktade barbarer på ett tyst berg med snö med lite episk lugn musik var jättebra) saknar inlevelse. Tibia har det dock. Visst saknar man ljud efter ett tag men grafiken är ju faktiskt väldigt fin med tanke på att det inte är 3d, det ser ju så fan mycket bättre ut än sådant där gammalt skräp (snes grafik etc)

tack för det väl utförda svaret!
Citera
2011-05-15, 15:10
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnPapperslapp
Tja såg en sida som heter TibiaCC.com som säljer guld, 10k för 0.6 euro, någon som vet ifall det går att lita på dessa? Om inte, eller om du inte vet, någon som kan något/någon som säljer? Det är nämligen så att jag är i behov av lite guld, har jagat lite för mycket och gått back alldeles för mycket så nu ligger jag i skiten och känner mig ganska nere för jag inte kan göra någonting "fancy" pga min ekonomi. Därför skulle jag vilja köpa en ganska låg summa, mellan 100-500k beroende på pris, i Antica. Jag ser TibiaCC väldigt ofta i Advertising-chatten förresten!!!

Jag har köpt därifrån och enligt mig så går det att lita på. Funkat för mig två gånger i alla fall.
Citera
2011-05-16, 05:27
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Jag har köpt därifrån och enligt mig så går det att lita på. Funkat för mig två gånger i alla fall.
Är ni i behov av pengar så kan jag sälja för 300kr/kk på Isara. Kan skötas via paypal eller träff irl om ni bor i/nära Stockholm.
Citera
2011-05-16, 22:46
Medlem
wusligs avatar
Inga svenskar som spelar på xerena längre? Servern är fan invarderad av polacker sen vi losade kriget..
Citera
2011-05-16, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wuslig
Inga svenskar som spelar på xerena längre? Servern är fan invarderad av polacker sen vi losade kriget..
Vi är fortfarande många svenskar, antar jag. Jag kör iaf där och träffar många svenskar... Kanske ligger lågt.
Citera
2011-05-16, 23:44
Medlem
Några som är taggade på att börja på inferna och döda lite?
Citera
2011-05-17, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xatron
Några som är taggade på att börja på inferna och döda lite?
Jag har en 16 druid där.
Citera
2011-05-17, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
Jag har en 16 druid där.

Vore kul att dra ihop ett team och köra på lite, var ett tag sen jag spela.
Citera
2011-05-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuslig

Jo då, jag har en 61 ED där och kör med brorsan och en kompis runt samma lvl. Antagligen mycket lägre lvl än dig men vi är på G!
Citera
2011-05-17, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medelmåttan
Jo då, jag har en 61 ED där och kör med brorsan och en kompis runt samma lvl. Antagligen mycket lägre lvl än dig men vi är på G!
Namn?

Edit; fick Inlägg: 666 när jag frågade efter ditt namn.
Citera
2011-05-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
Namn?

Edit; fick Inlägg: 666 när jag frågade efter ditt namn.

Mycket läskigt... jag tar chansen och skickar ett PM med mitt namn på Xerena!
Citera
2011-05-18, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medelmåttan
Mycket läskigt... jag tar chansen och skickar ett PM med mitt namn på Xerena!
Du fick mitt namn på PM jag är dock ganska inaktiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in