Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-08, 03:22
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Men med allt detta sagt, så blev jag faktiskt sugen på att hoppa in och leka lite. Är det sant att man bara betalar 20k per död om man dör i krig och att man inte losar nån exp alls? Vilket skämt...
Kostnaden för PvP blessingen varierar beroende på din level och når max nivån på lvl 270 då man betalar 50k. Ja du förlorar mindre exp av att dö i krig nu än om du skulle dö av ett monster, men det blir fortfarande en hel del när man krigar mycket.
Citera
2011-05-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Men med allt detta sagt, så blev jag faktiskt sugen på att hoppa in och leka lite. Är det sant att man bara betalar 20k per död om man dör i krig och att man inte losar nån exp alls? Vilket skämt...

Det beror på hur många/vilka levels folk är som dödar dig, Jag dog tex av en 160ish solo och förlorade ungefär 70% exp.

jag var level 210+~~ (var o bottade afk) :P
Citera
2011-05-08, 15:37
Herregud vad värdelös jag är på att pvpa genom 7.6-systemet. Sitter och pressar en 7.6 war-ot vid namn Aldora War just nu (IP: 36.hopto.org) och min totala oförmåga att pricka SDs på rörande karaktärer verkligen glänser. Speciellt nu när det rör sig om 150ish gubbars snabba rörelser får jag inte in en enda SD. Förlitar mig på UE, samt två mot en strider.

Någon som har ett, eller ett par tips som hjälper en att pricka SDsen (eller vilken runa som helst för den delen) enklare? Kom gärna in och lira, förresten.
Citera
2011-05-08, 22:12
Medlem
Deathwanderers avatar
vfan finns den där ot serven fortf kvar.. den spelade ja på massvis med ggr förut..
e nog också värdelös me o sikta nu för tiden.. du ska ju skjuta en ruta framför(där du tror han ska gå)

o vadå man kunde jju outrunna gs vid lvl 20 förut.. elr trappa dom jävlarna me fbs..

o på den tiden va fan lvl 30 stort.. köpte mitt första fs för 14k o d tog lång tid o fixa ihop
Citera
2011-05-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
vfan finns den där ot serven fortf kvar.. den spelade ja på massvis med ggr förut..
e nog också värdelös me o sikta nu för tiden.. du ska ju skjuta en ruta framför(där du tror han ska gå)

o vadå man kunde jju outrunna gs vid lvl 20 förut.. elr trappa dom jävlarna me fbs..

o på den tiden va fan lvl 30 stort.. köpte mitt första fs för 14k o d tog lång tid o fixa ihop

Man använde energybombs inte firebombs
Citera
2011-05-09, 06:02
Medlem
Deathwanderers avatar
my bad xD
Citera
2011-05-09, 12:13
Medlem
Behöver tips vart jag som lvl 50 elder kan hunta. Earth elementals på edron är ofta upptagna och när det händer vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen. Har försökt lite i Cyclopolis på andra och tredje våningen, men där är det waste och ofta mer folk än vid Earth elementals. hjälp!
Citera
2011-05-09, 12:50
Medlem
Mongouls avatar
inte för att jag tycker om att vara den som tigger, men är det någon som har en blue robe till mig på Nova? det är det enda jag inte har råd med :/
Citera
2011-05-09, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jag minns när man skolkade en heldag för att glida med sin 42 pally i PoH bara för att få en kick framåt halv 5-snåret med en GS i ryggen och så var den dagens exp förlorad. Den tomheten man kände då... den var obeskrivlig och jag tvekar på att något annat spel i historien kunnat frambringa dom känslorna.

Ja, så om du hade ett val skulle du gå tillbax till non-hotkeys, seg level, kämpade som FAN för exp, alla hunting spots var tagna, fanns mkt mindre huntingställen, du kämpar i en dag för en level, en polack kommer och dödar dig och plockar på sig all din loot du kämpat för inklusive din armor eller vapen, du fortsätter, blir samma level igen, blir ägd av en giant spider, 3 år senare är du level 100 och kan kriga med dina kamrater och du kan skjuta ett par bolts o lägga ett par sds så nån dör och alla springer segt och tar fett lite, 1 år senare är du level 150, 3 år till du är level 200 och börjar klaga på för lite hunting ställen, för lite att göra, för lite städer, du gör samma sak HELA TIDEN varje dag.

Ja, det låter frestande. Bara för att man fick "adrenalinkicks" då av Giant Spiders och du minns när du hade kämpat så hårt för att sedan dö, och du kommer ihåg att du var ung osv.. Du hade inte gillat det idagens läge...

Kolla även på det "Medelmåttan" ^ skrivit, att det är upptaget på ett NYTT huntingställe, och ÄVEN är det mindre spelare idag än var det var DÅ... Det hade inte funkat helt enkelt, jag håller med om att det var skoj, men man tänker för mycket, det skulle suga i längden, det var inte enns så bra, det var bara det att man var ny.

OBS jag riktar inte bara denna post mot dig BonhommeDeNeige utan alla som hela tiden ska grina om sina j*vla "Tibiaminnen" berättandes att dom kämpade för att bli level 8 eller dyl...
Senast redigerad av kNekarn 2011-05-09 kl. 15:04.
Citera
2011-05-09, 18:25
Medlem
Hur fan gör man för att få depot-boxen att försvinna?

http://imageshack.us/photo/my-images/857/namnls1j.png/
Det där hände nyss,den där Vapien la nåt på boxen och då försvann lådan
Citera
2011-05-09, 18:32
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w300i

Du slänger bara så mycket skit som möjligt på lådan så försvinner den.
Citera
2011-05-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w300i

Ganska enkelt, dumpar du tillräckligt många saker på ett och samma ställe så syns till slut inte det som var underst. Testa själv genom att lägga trash på din dp, efter ett tag "försvinner" den med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in