Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
tänkte kolla om någon kan tipsa om lite saker.
jag har tagit upp tibia igen efter MÅNGA års uppehåll. Jag har börjat spela på secura och spelar nu en knight. Jag håller på att träna upp minna skills just nu som är sword = 43, shielding = 47 och är lvl 17.
Jag brukar ställa mig med 2 rotworms låta dem slå på mig och jag slår tillbaka efter ett tag så dem blöder. Sen när jag får slut på mat går jag ut och dödar lite så jag får mat och sen tränar igen. Är det rätt sätt att träna på? bör jag träna på något annat sätt?
Monk brukar jag köra på. 2 monster/spelare + du så att monken shieldbreakar, sen 2 monster som attackerar dig.
Ifall man bottar som knigge och har prem ska de tydligen vara rekommenderat att botta från 8 till 30 med dålig shield och dåligt vapen i edron trolls, en polare som fick cirka 75/70 i skills när han gjorde det. (Msn polare jag tappat kontakten med helt, lite synd då han var den första jag träffade på tibia och vi höll väl kontakten en sisådär 5-6 år, är nu på senaste tid han är spårlöst försvunnen, han körde dock på berylia)