Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-20, 22:17
Medlem
zxqs avatar
Ja se där, jag hade visst fel! Skull systemet kom med 2003 års juluppdatering!
Citera
2011-02-21, 01:37
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Man kan väl inte alls flytta från Open till optional?
Klart du kan flytta till optional-pvp(non-pvp) från en open-pvp server.
Citera
2011-02-21, 09:43
Medlem
Jolle103s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Jag är lite sugen på att börja, vad heter du in game?
Nickar Lord Zapto på min nuvarande mainchar (yep, jag var runt 13 år när jag nickade charen), men hursomhelst, försök få tag på mig ingame så får du all hjälp du behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av AaaBbbCccDdd
Kan man flytta över från en non pvp till en pvp serv? Eller är det pvp till pvp osv? Har iallafall för mig att man kan flytta över chars från olika världar.

Förresten, tänkte köra med neobot. Är det botten att rekommendera om man ska botta Tibia i dagsläget?

Och tänkte spela pally, är det lätt att botta med? Eller ska man köra knight?

Som redan sagts så kan du inte flytta från npvp till pvp, angående Neo, ja, det är såvitt jag vet den enda någorlunda säkra botten just nu.
Personligen tycker jag paladins är riktigt jobbiga att botta upp till 120+, knights är väl det enklaste men att botta en mage är nästan vad som är mest värt i längden om du nu planerar att ha den som main (imo)!

Och för er som missade det; om någon är intresserad av att börja lira på Aldora så hjälper jag er gärna sålänge ni är tillräckligt seriösa för att det ska vara värt att satsa på (har ~lvl150 mains jag boostar er på, samt bidrar med viss eq etc).

Hade tänkt försöka dra ihop en guild snart, som då kommer vara under mitt beskydd så att säga, så planerar ni att börja så är detta ett väldigt bra tillfälle
Citera
2011-02-21, 13:09
Medlem
Jolle103s avatar
13:03 Loot of a draptor: draptor scales, 66 gold coins

Fan att jag inte hade taming item, detta är nog den första draptor raiden jag ser sen winter update~
Citera
2011-02-21, 13:13
Bannlyst
Tjena boys, har varit borta från tibia ett tag nu. Men skulle flytta min 104rp till en polares server. Kan jag det om jag har final warning?
Citera
2011-02-21, 13:17
Medlem
Fridaynights avatar
Någon som kör Celesta?

(Ja, lättare att botta non-pvp )
Citera
2011-02-21, 13:39
Medlem
Jolle103s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Tjena boys, har varit borta från tibia ett tag nu. Men skulle flytta min 104rp till en polares server. Kan jag det om jag har final warning?

Nope, tyvärr så kan du ju inte det.
Citera
2011-02-21, 15:01
Medlem
Freebss avatar
Någon som vet när servrarna kommer upp igen?
Citera
2011-02-21, 15:14
Medlem
Jolle103: Som redan sagts så kan du inte flytta från npvp till pvp, angående Neo, ja, det är såvitt jag vet den enda någorlunda säkra botten just nu.
Personligen tycker jag paladins är riktigt jobbiga att botta upp till 120+, knights är väl det enklaste men att botta en mage är nästan vad som är mest värt i längden om du nu planerar att ha den som main (imo)!

Okej, men tycker pally är roligast att hunta med och dem dör inte lika lätt som en mage heller. Yepp, detta ska vara min main char

När jag säger hunta med så menar jag att jag ska börja hunta lite manuellt i lvl 100+ om jag nu når den lvl
Citera
2011-02-21, 16:38
Medlem
Pally är definitivt roligare att hunta med enligt mig. Knights är billigare att hunta med i lite lägre, men när man är 100+ på pallyn så går det minst lika fort, om inte fortare, att dra ihop cash från huntsen som med en knight
Citera
2011-02-21, 17:21
Medlem
Nu har jag ju iförsig inte spelat på ett par månader men jag tycker pallys är rätt sega att hunta med i längden, det är mycket samma sak. Mages har ändå rätt mycket olika spells och alternativ, SD, GFB, mort hur, vis osvosv, hoppas jag är rätt på det nu men så det blir mage för mig på aldora!
Citera
2011-02-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Nu har jag ju iförsig inte spelat på ett par månader men jag tycker pallys är rätt sega att hunta med i längden, det är mycket samma sak. Mages har ändå rätt mycket olika spells och alternativ, SD, GFB, mort hur, vis osvosv, hoppas jag är rätt på det nu men så det blir mage för mig på aldora!

Egentligen så känns väl alla vocs i stort sett samma sak hela tiden, knights slår du och healar, pallys skjuter du dina spears eller stars, mages runes etc etc
Men förstod din tanke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in