Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Hej! Spelade Tibia när jag var yngre och fann det roligt. Kommer eventuellt börja spela en del igen, i varje fall i framtiden. Dock har jag förstått att spelet försämrats en del på senare år. Därför undrar jag:
- Är det level req på vapen? Blir det tex segare att levla en knight nu än tidigare pga av dåliga vapen i låga nivåer?
- Är spelet mer barnvänligt och tråkigt? Alltså inte lika mycket hål och återvändsgränder där man dör lätt? Går det att lura in monster i städer? osv.
- Kan man pka utan att få röd skalle och tappa all eq när man dör?
tacksam för svar
Hur länge sedan? Jag har spelat tibia till och från i cirka 7-8år tror jag, och det är ju en jääävla massa som ändrats sen dess, t.ex. mobs rör på sig hela tiden osv.
Men sen har det ju varit lite mindre major changes, jag antar att det är dom senaste 2-4 åren du missat?
- Det är pissigt tråkigt att levla en knight.
- Ja, det är riktigt barnvänligt, finns ingen direkt PvP som det fanns förut i Tibia, mest ett PvE spel nu, tyvärr

- Nej, du kommer nog få red skull rätt fort, en annan skrev exakta amountsen som krävs ovan i tråden.
Du kan inte lura in mobs i städer.
Kort men gott, dom har fixat så att alla p12or inte ska börja gråta när dom dör pga orättvisa saker som t.ex. en lurad GS, blockat ropehål osv. Även fixat många "glitchar" eller svaga punkter kanske är mer precist. Känns även som mängden BR har ökat något kopiöst
Men, fortfarande galet roligt, bara nostalgin att spela det spel man lirade som liten är tillräckligt för mig + att det är roligt att lira med vänner! Känslan av att pka någon som fittat sig o tagit din spawn eller något, den är oslagbar!