Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-04, 23:21
Medlem
Colonials avatar
Hej! Spelade Tibia när jag var yngre och fann det roligt. Kommer eventuellt börja spela en del igen, i varje fall i framtiden. Dock har jag förstått att spelet försämrats en del på senare år. Därför undrar jag:

Är det level req på vapen? Blir det tex segare att levla en knight nu än tidigare pga av dåliga vapen i låga nivåer?

Är spelet mer barnvänligt och tråkigt? Alltså inte lika mycket hål och återvändsgränder där man dör lätt? Går det att lura in monster i städer? osv.

Kan man pka utan att få röd skalle och tappa all eq när man dör?

tacksam för svar
Citera
2010-06-05, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Hej! Spelade Tibia när jag var yngre och fann det roligt. Kommer eventuellt börja spela en del igen, i varje fall i framtiden. Dock har jag förstått att spelet försämrats en del på senare år. Därför undrar jag:

Är det level req på vapen? Blir det tex segare att levla en knight nu än tidigare pga av dåliga vapen i låga nivåer?

Är spelet mer barnvänligt och tråkigt? Alltså inte lika mycket hål och återvändsgränder där man dör lätt? Går det att lura in monster i städer? osv.

Kan man pka utan att få röd skalle och tappa all eq när man dör?

tacksam för svar

Mycket har försämrats. Dock har ett nytt krigs system kommit. Funkar väl sådär.

Många vapen har level requirment, men du kan fortfarande equipa dom, dock gör du betydligt mindre skada om du inte har leveln inne.

Du kan fortfarande springa ner i nåt hål och möta nåt som kan få vem som helst att skita på sig =)

Du kan pka men du får red skull efter 3 (?) unjustified kills inom 24 timmar, 5(?) på 1 vecka och 7(?) på en månad tror jag.

Gl hf
Citera
2010-06-05, 13:54
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xide
Mycket har försämrats. Dock har ett nytt krigs system kommit. Funkar väl sådär.

Många vapen har level requirment, men du kan fortfarande equipa dom, dock gör du betydligt mindre skada om du inte har leveln inne.

Du kan fortfarande springa ner i nåt hål och möta nåt som kan få vem som helst att skita på sig =)

Du kan pka men du får red skull efter 3 (?) unjustified kills inom 24 timmar, 5(?) på 1 vecka och 7(?) på en månad tror jag.

Gl hf

kan även tilläggas att efter vad jag tror är 7 kills på en dag får black skull, som är ännu värre än red då men du kan inte bli bannad av att pka!
Citera
2010-06-05, 14:18
Medlem
Random~s avatar
Om någon spelar i Berylia pm'a mig
Citera
2010-06-05, 14:27
Medlem
Någon som använder Tibia Underground som kan säga till om den är bra för mages? Bättre/sämre än elf?
Citera
2010-06-05, 15:25
Bannlyst
Lvl 123 MS
ML 70
PVP

EQ + Pengar [x]
Soft boots x4 [x]

Vad hunta?
Kom med många och bra inledande tips!!
Citera
2010-06-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malcon_n
Lvl 123 MS
ML 70
PVP

EQ + Pengar [x]
Soft boots x4 [x]

Vad hunta?
Kom med många och bra inledande tips!!

Frost dragons elr hydras med ue/e-wave. Quaras samma taktik, om du fixar blockare kan du nog hunta i spectres seal i inquisition.
Citera
2010-06-07, 03:03
Bannlyst
Citat:
  • Är det level req på vapen? Blir det tex segare att levla en knight nu än tidigare pga av dåliga vapen i låga nivåer?
  • Är spelet mer barnvänligt och tråkigt? Alltså inte lika mycket hål och återvändsgränder där man dör lätt? Går det att lura in monster i städer? osv.
  • Kan man pka utan att få röd skalle och tappa all eq när man dör?

tacksam för svar
Hur länge sedan? Jag har spelat tibia till och från i cirka 7-8år tror jag, och det är ju en jääävla massa som ändrats sen dess, t.ex. mobs rör på sig hela tiden osv.

Men sen har det ju varit lite mindre major changes, jag antar att det är dom senaste 2-4 åren du missat?
  • Det är pissigt tråkigt att levla en knight.
  • Ja, det är riktigt barnvänligt, finns ingen direkt PvP som det fanns förut i Tibia, mest ett PvE spel nu, tyvärr
  • Nej, du kommer nog få red skull rätt fort, en annan skrev exakta amountsen som krävs ovan i tråden.

Du kan inte lura in mobs i städer.

Kort men gott, dom har fixat så att alla p12or inte ska börja gråta när dom dör pga orättvisa saker som t.ex. en lurad GS, blockat ropehål osv. Även fixat många "glitchar" eller svaga punkter kanske är mer precist. Känns även som mängden BR har ökat något kopiöst

Men, fortfarande galet roligt, bara nostalgin att spela det spel man lirade som liten är tillräckligt för mig + att det är roligt att lira med vänner! Känslan av att pka någon som fittat sig o tagit din spawn eller något, den är oslagbar!
Citera
2010-06-07, 03:05
Bannlyst
Någon som lirar Silvera annars?
Skicka PM!
Citera
2010-06-07, 12:58
Medlem
Colonials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotegihe
Hur länge sedan? Jag har spelat tibia till och från i cirka 7-8år tror jag, och det är ju en jääävla massa som ändrats sen dess, t.ex. mobs rör på sig hela tiden osv.

Men sen har det ju varit lite mindre major changes, jag antar att det är dom senaste 2-4 åren du missat?
  • Det är pissigt tråkigt att levla en knight.
  • Ja, det är riktigt barnvänligt, finns ingen direkt PvP som det fanns förut i Tibia, mest ett PvE spel nu, tyvärr
  • Nej, du kommer nog få red skull rätt fort, en annan skrev exakta amountsen som krävs ovan i tråden.

Du kan inte lura in mobs i städer.

Kort men gott, dom har fixat så att alla p12or inte ska börja gråta när dom dör pga orättvisa saker som t.ex. en lurad GS, blockat ropehål osv. Även fixat många "glitchar" eller svaga punkter kanske är mer precist. Känns även som mängden BR har ökat något kopiöst

Men, fortfarande galet roligt, bara nostalgin att spela det spel man lirade som liten är tillräckligt för mig + att det är roligt att lira med vänner! Känslan av att pka någon som fittat sig o tagit din spawn eller något, den är oslagbar!

Hm nu måste jag tänka. Jag spelade för ungefär fem år sedan (shit vad tiden går fort) och började för ungefär sju år sedan. Alltså två år av seriöst spelande. Samtidigt så är jag inte helt old school. Jag har tillexempel en vän som började vid starten ett par år innan mig när bara Fibula existerade och grafiken var betydligt sämre. Finns filmer på wild warriors från den tiden etc.

Nej jag har spelat ett par dagar nu och jag håller med dig om att de verkar anpassat för 12 åringar.
Det var mer spännande tidigare. Farligt att gå mellan Thais och Venore på grund av lurade gs, kul att pka när man kunde bygga blockader runt hål, och pvpn var riktigt bra!

Det är samtidigt helt sjukt att spelet inte är bättre än att man med hjälp av en bot i princip kan ta sig igenom hela spelet. Inte speciellt intellektuellt stimulerande.

Samtidigt verkar det som folk vill att det ska vara lätt och tråkigt. Kolla bara hur få som kör "hard-core pvp" och hur många som kör pve. Helt sjukt.
Citera
2010-06-08, 00:54
Bannlyst
Citat:
Hm nu måste jag tänka. Jag spelade för ungefär fem år sedan (shit vad tiden går fort) och började för ungefär sju år sedan. Alltså två år av seriöst spelande. Samtidigt så är jag inte helt old school. Jag har tillexempel en vän som började vid starten ett par år innan mig när bara Fibula existerade och grafiken var betydligt sämre. Finns filmer på wild warriors från den tiden etc.

Nej jag har spelat ett par dagar nu och jag håller med dig om att de verkar anpassat för 12 åringar.
Det var mer spännande tidigare. Farligt att gå mellan Thais och Venore på grund av lurade gs, kul att pka när man kunde bygga blockader runt hål, och pvpn var riktigt bra!

Det är samtidigt helt sjukt att spelet inte är bättre än att man med hjälp av en bot i princip kan ta sig igenom hela spelet. Inte speciellt intellektuellt stimulerande.

Samtidigt verkar det som folk vill att det ska vara lätt och tråkigt. Kolla bara hur få som kör "hard-core pvp" och hur många som kör pve. Helt sjukt.
Jävlar. Läste precis det här.
http://tibia.wikia.com/wiki/War_System
Kanske PvPn inte är död trots allt?
Citera
2010-06-08, 01:13
Medlem
Tobeos avatar
Är det någon som har en aning om man kan strunta i o döda Black Knight i BK questen och bara ta grejerna o sticka i portalen eller om man behöver döda han för att komma ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in