2009-11-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Jag ska nog ta och testa Olympa

Edit: Krävde ju premium. Värdelöst.
Tror det är 1 vecka "premium only", dom har det för att den inte ska bli överbefolkad.
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Någon som lirar på Dolera? Har precis börjat men har nu blivit lite avskräckt iom att det verkar som hela servern kryllar av BR:s .
Dolera = Amerikansk server = BARA BRS
Tyvärr.
Citera
2009-11-18, 13:31
Medlem
The-Overminds avatar
!!! Jag blir så jävla lack på CIP.. är dom dumma i huvudet? Varför gör dom nya servrar om man kan transfera till dom?!?! Tibia dog när soul points kom! Meningen är ju att man ska kunna döda, hota etc.. Det unika med tibia var att man var bunden till en server. Cip gör ju bara tibia till ett jävla B-wow!
Citera
2009-11-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Overmind
!!! Jag blir så jävla lack på CIP.. är dom dumma i huvudet? Varför gör dom nya servrar om man kan transfera till dom?!?! Tibia dog när soul points kom! Meningen är ju att man ska kunna döda, hota etc.. Det unika med tibia var att man var bunden till en server. Cip gör ju bara tibia till ett jävla B-wow!
Dom är fan inte rediga alltså, en lvl 236 på den nya servern som startade igår. Jippi! Jätte kul.....
Citera
2009-11-18, 14:42
Medlem
torleifnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi
Dom är fan inte rediga alltså, en lvl 236 på den nya servern som startade igår. Jippi! Jätte kul.....

Är du allvarlig? Har inte hållt koll på Tibia under ca ett år, kan man nu alltså byta server och framförallt göra det till en nyöppnad sådan? HAHAHA vilket jävla skämt.
Citera
2009-11-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torleifnr1
Är du allvarlig? Har inte hållt koll på Tibia under ca ett år, kan man nu alltså byta server och framförallt göra det till en nyöppnad sådan? HAHAHA vilket jävla skämt.
Ja, 'character transfer' blev aktiverat igår samtidigt som de släppte nya servrar.
Character transfer är väl helt okej, men att de tillåter det på en server som precis öppnats är fan bara dumt. -.-
Citera
2009-11-18, 14:57
Medlem
torleifnr1s avatar
Citat:
Ja, 'character transfer' blev aktiverat igår samtidigt som de släppte nya servrar.
Character transfer är väl helt okej, men att de tillåter det på en server som precis öppnats är fan bara dumt. -.-

Men vadå, säg att jag blir huntad på min server eller att mina polare behöver hjälp i sitt krig, då är det ju bara att flytta över och sedan flytta tillbaks? Det var som någon skrev här ovanför, det bästa med tibia har varit att man kan ha makt och att man är BUNDEN till sin server.
Citera
2009-11-18, 15:25
Medlem
Citat:
Men vadå, säg att jag blir huntad på min server eller att mina polare behöver hjälp i sitt krig, då är det ju bara att flytta över och sedan flytta tillbaks? Det var som någon skrev här ovanför, det bästa med tibia har varit att man kan ha makt och att man är BUNDEN till sin server.
Egentligen går det, men du kan bara byta server varje halvår (gäller bara karaktären du flyttar) och så kostar det 20 euro.

Fan känns surt att när man just levlat en hel dag och blivit högst level så kommer en och byter värld och är 200 levlar högre. Fast förvånar mig inte så mycket egentligen, Cipsoft är ju kända för sina ogenomtänkta idéer.
Citera
2009-11-18, 15:49
Medlem
torleifnr1s avatar
Citat:
Egentligen går det, men du kan bara byta server varje halvår (gäller bara karaktären du flyttar) och så kostar det 20 euro.

Fan känns surt att när man just levlat en hel dag och blivit högst level så kommer en och byter värld och är 200 levlar högre. Fast förvånar mig inte så mycket egentligen, Cipsoft är ju kända för sina ogenomtänkta idéer.

Jo jag förstår att det är surt, okej om dom hade ett år innan man kan flytta till en ny server eller något. Menar, hur kul är det när servern har en level 236 när den är helt ny. Flyttar man över sina saker och sånt också eller? Jobbigt med rares på servern efter en dag.... fuck CIP.
Citera
2009-11-18, 15:57
Medlem
Citat:
Jo jag förstår att det är surt, okej om dom hade ett år innan man kan flytta till en ny server eller något. Menar, hur kul är det när servern har en level 236 när den är helt ny. Flyttar man över sina saker och sånt också eller? Jobbigt med rares på servern efter en dag.... fuck CIP.
http://www.tibia.com/gameguides/?subtopic=manual&section=accounts#changeworld
Förstår inte hur dom tänker egentligen, varför ska man kunna flytta till den nya servern?
Citera
2009-11-18, 16:05
Medlem
torleifnr1s avatar
Citat:
http://www.tibia.com/gameguides/?subtopic=manual&section=accounts#changeworld
Förstår inte hur dom tänker egentligen, varför ska man kunna flytta till den nya servern?

Mår tamefan illa när man ser vad detta spelet har blivit. Kan utan tvekan säga att Tibia är ett av de bästa spelen jag spelat men det var innan allt jävla skit dök upp. Old school Tibia.
Citera
2009-11-18, 16:58
Medlem
Labaratas avatar
Någon som kan tipsa om en bra server där majoriteten pratar engelska? Är trött på alla br servrar. Kör för närvarande lite på Antica och Elysia men letar efter en ny server, någon som har några tips?
Citera
2009-11-18, 17:11
Medlem
Glennhenrys avatar
@ Labrata: Jadu i till exempel premia pratar dom flesta engelska,dock är det en ganska seg värld. "änsålänge",alla hotar med att komma hit och ta över och sånt. I övrigt.. Antica verkar..ganska vettigt iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in