Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-22, 22:11
Medlem
loveak47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Tråkigt att dom inte kör med deletion direkt på bottare.
Jasså? Alla min kompisar spelar tibia, utom jag då. Hur som helst så tänkte jag säga att alla dem bottar, är det verkligen så farligt? Har hört dem nämna att de bara gör det för att få experience eller nåt sånt.
Citera
2009-04-22, 22:13
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveak47
Jasså? Alla min kompisar spelar tibia, utom jag då. Hur som helst så tänkte jag säga att alla dem bottar, är det verkligen så farligt? Har hört dem nämna att de bara gör det för att få experience eller nåt sånt.
Well, botting medför ungefär allt som du skulle få om du spelade automatiskt.
Förutom quests, så det är ju en riktigt "ful" fördel för dom som bottar.
Citera
2009-04-22, 22:15
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Hade redan censurerat den.

Ah, my bad då.
Citera
Medlem
Belsebs avatar
Citat:

Problemet är att Tibia är ett spel som tar tid, mycket tid för att bli bra. Innan bots var det ett tecken på en erfaren spelare när han var över lvl 100 och det höll ekonomin i hyffsad balans. Nu kör folks igång bots och 3 månader senare är dom lvl 120 och har pengar i överflöd, utan att någonsin lärt sig spelet. Framför allt på pvp servrar blir det ett problem då dessa trevliga människor ofta får för sig att dom är mäktiga och duktiga och powerabusar folk som spelar ärligt och alltså inte lvlar lika snabbt.

Att lägga 6 månader på att ta lvl 80 för att sen bli powerabusad av någon som lagt sammanlagt 1 veckas riktig speltid är inte speciellt kul.
Citera
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Mjo, de gör väl det för att de inte orkar göra allt dedär tråkiga. Att gå runt i en håla och samla pengar och exp. När jag bottade satt jag vid datorn och skrev i guilden och kollade på TV. När jag gick o la mig så stängde jag av botten.
Citera
2009-04-22, 22:16
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Mjo, de gör väl det för att de inte orkar göra allt dedär tråkiga. Att gå runt i en håla och samla pengar och exp. När jag bottade satt jag vid datorn och skrev i guilden och kollade på TV. När jag gick o la mig så stängde jag av botten.

Det har jag mindre problem med även om det fortfarande inte är något jag kan helt acceptera.

[edit] Har själv klarat mig rätt hyffsat, när jag fortfarande spelade pvp hade jag "rätt" kompisar och spelar non-pvp nu för att vara säker på att slippa sånt, sen hatar flickvännen pvp så mycket för hennes skull också.
Senast redigerad av Belseb 2009-04-22 kl. 22:19.
Citera
2009-04-23, 19:35
Medlem
Voldos avatar
Yey, får en 139 rp av en vän till mig. Nu blir det till att kriga för fulla muggar.
Citera
2009-04-23, 21:11
Medlem
Force Indias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Yey, får en 139 rp av en vän till mig. Nu blir det till att kriga för fulla muggar.

Najs, vilken värld om man får fråga
Citera
2009-04-23, 21:21
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force India
Najs, vilken värld om man får fråga

Danubia. Pågår ett ganska stort krig atm.
Citera
2009-04-24, 14:34
Medlem
Citat:

Det där "tråkiga" är ju en del av spelet så om du har den inställningen till det hela så kanske du ska satsa på virkning eller något i den stilen istället.

Nej, tacka vet jag Tibia förr i tiden då botar inte ens fanns på kartan och de allra flesta (acc-sharers borträknat) lirade ärligt.
Citera
2009-04-24, 15:05
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADjAN
Det där "tråkiga" är ju en del av spelet så om du har den inställningen till det hela så kanske du ska satsa på virkning eller något i den stilen istället.

Nej, tacka vet jag Tibia förr i tiden då botar inte ens fanns på kartan och de allra flesta (acc-sharers borträknat) lirade ärligt.

+1. Menmen, nu är det nya tider så det är bara att anpassa sig, tyvärr.
Citera
2009-04-24, 16:06
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADjAN

Men eftersom att det finns folk som bottar och inte spelar på lika villkor så varför ska jag vara annorlunda? Dessutom så spelar jag inte längre, bara sa hur jag tänkte och resonerade när jag spelade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in