Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-23, 15:08
Medlem
Awwents avatar
Det är nästan så man mår dåligt när man ser hur fult Tibia är, jag förstår inte alls hur folk kan tycka om det. RuneScape är ju roligt och det är inte speciellt snygg grafik, men Tibia är ju under alla kriterier!

Jag testade en gång att spela det, jag stängde ner det efter tjugo minuter - världen var pytteliten för att nämna något dåligt.
Citera
2008-08-23, 15:13
Medlem
linuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awwent
Det är nästan så man mår dåligt när man ser hur fult Tibia är, jag förstår inte alls hur folk kan tycka om det. RuneScape är ju roligt och det är inte speciellt snygg grafik, men Tibia är ju under alla kriterier!

Jag testade en gång att spela det, jag stängde ner det efter tjugo minuter - världen var pytteliten för att nämna något dåligt.

Det är väl det som är deras idé, man ska betala för att få ta del av hela världen och den är ju ganska stor just nu.
Citera
2008-08-23, 16:37
Bannlyst
Citat:

Du snackar väl om "rookgard".
Citera
2008-08-23, 19:05
Bannlyst
Jag e lvl 48 på Nerana..
Börja inte där för de e typ inga svenskar.
Citera
2008-08-23, 19:28
Bannlyst
jag beställer en miljon GP ifrån tibiaitem.com strax. Kan posta hur det gick sen =)
Citera
2008-08-23, 20:54
Bannlyst
Citat:

Bättre med gullig 2D än spyfärdig 3D som Runescape försöker sig på.

Förövrigt smarto så heter stället där du var Rookgard och där börjar alla och fortsätter upp till level 8 för att sedan komma till mainland.
Citera
2008-08-25, 00:20
Medlem
Citat:

Hahaha för det första har man inte lirat tibia om man inte kommit ut ur rook.. Sen så är rook kanske litet men själva "tibia världen" är otroligt stor.. Bara världen, sen har du ju kanske 4-6 våningar under marken också.. Så yttra dig inte om något du inte vet!
Citera
2008-08-25, 02:03
Medlem
Citat:

Fult? Jag tycker att det är rätt stilistiskt jag.
Citera
2008-08-27, 18:39
Bannlyst
Vad fan spelar det för roll om grafiken inte är den bästa?

Det speciella med Tibia är inte grafik och effekter. Utan en grym spelkänsla (var i alla fall).
Citera
2008-08-27, 18:54
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalos
jag beställer en miljon GP ifrån tibiaitem.com strax. Kan posta hur det gick sen =)

Hur gick det?
Citera
2008-08-27, 18:58
Medlem
Seraphiums avatar
Kan ju säga att Tibia är skräp, men klaga då fan i mig inte på grafiken. Går inte att jämföra 3d grafik med 2d pixelgrafik.
Citera
2008-08-28, 03:37
Medlem
Provade på spelet någon gång runt milleniumskiftet, fast min engelska var alldeles för värdelös för att kunna åstadkomma någonting.

Ett par år senare (2002) började man lira igen på Premia när den servern startade. Drog upp min lilla knight till level 75 på ett halvår eller så innan man slutade. Kom tillbaka igen 2003, och efter att ha haft stortur hos Demons (tjänade ihop 5 mille på en månad) så blev det 2 år av pvp. Fick deletion warning i februari 2005, så valde att ta det lugnt efter det. Räknade fel på datumen och lyckades få mig själv bannad några dagar innan brottsregistret tagits bort. Blev deleted som en av serverns mest hatade personer, lagom till gymnasiet och allt.

Kan förövrigt hålla med om att allting som ändrats sedan 2005 är sämst. Wands/Rods ger magiker en rejäl fördel som low-levels, och den som kom på idén att ge Druids offensiva spells borde skjutas, då den klassen nu är teh shit. Gubbarna ser ut som elefantmannen med den nya grafiken. Funderar seriöst på att skaffa premium så att man kan fixa en hattjävel och dölja ansiktet. Har endast upplevt aimbot på OT-servrar, där magiker självklart är oövervinnerliga i pvp. Det enda som krävs numera är tid att levla samt hjärnkapacitet för att trycka på en knapp.

Har lirat på en "oldschool" (7.7) OT-server sedan maj. Riktiga Tibia-kartan med 3x exp, och det är hur skoj som helst. Skapade dock en karaktär på Celesta för några dagar sen och har dragit upp den till level 11 under tråk-perioder. Stöter fortfarande på BR's och polacker (grupperna som förstört Tibia, IMO) fast då jag inte spelar seriöst längre orkar man inte bry sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in