Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-25, 21:45
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
http://www.youtube.com/watch?v=H7nW_BIOySI
Jo har sett den, däremot så har han sagt på forum att han antagligen haft fel då någon dag senare hade de uppdaterat något.

Jag tror själv att de har justerat sättet att upptäcka bots på, så jag kör på mer delays och mer randoms på det jag gör.

Det som gör att jag inte tror på att de har ändrat report funktionen är att det inte är så många som egentligen reportar bots, för man har aldrig behövt det och det har aldrig hänt nått, helt plötsligt har massa blivit deletade för att man har helt plötsligt fått för sig att reporta folk? Den teorin brister för mig.

Och jag har även svårt att se någon sitta och kolla upp folk om de bottar eller ej, då det än sålänge inte finns någon som har bevisat att han fått besök av en CM, och skulle de sitta i det dolda utan att skriva nått och försöka lista ut om man bottar eller ej så skulle man nog behöva sitta i 10-20 minuter minst för att försöka se så mycket som möjligt, att göra detta 50 gånger om är bara att döda tid till ingen större nytta.
Senast redigerad av Robs 2013-02-25 kl. 21:54.
Citera
2013-02-25, 22:36
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Jo har sett den, däremot så har han sagt på forum att han antagligen haft fel då någon dag senare hade de uppdaterat något.

Jag tror själv att de har justerat sättet att upptäcka bots på, så jag kör på mer delays och mer randoms på det jag gör.

Det som gör att jag inte tror på att de har ändrat report funktionen är att det inte är så många som egentligen reportar bots, för man har aldrig behövt det och det har aldrig hänt nått, helt plötsligt har massa blivit deletade för att man har helt plötsligt fått för sig att reporta folk? Den teorin brister för mig.

Och jag har även svårt att se någon sitta och kolla upp folk om de bottar eller ej, då det än sålänge inte finns någon som har bevisat att han fått besök av en CM, och skulle de sitta i det dolda utan att skriva nått och försöka lista ut om man bottar eller ej så skulle man nog behöva sitta i 10-20 minuter minst för att försöka se så mycket som möjligt, att göra detta 50 gånger om är bara att döda tid till ingen större nytta.
Har en polare som säger att av 3/20~ han reportar har försvunnit efter en tid, men det kan mkt väl vara ett sammanträffande, jag vågar inte botta atm iaf xd
Citera
2013-02-25, 22:52
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Har en polare som säger att av 3/20~ han reportar har försvunnit efter en tid, men det kan mkt väl vara ett sammanträffande, jag vågar inte botta atm iaf xd
Det är ju inte omöjligt att man har två detection tools, ena som är lite lättare och kollar alla, och en som är lite mer justerad och biter hårdare på hur delaysen är mellan de olika sakerna du gör som isåfall skulle kunna användas när man reportat någon.

När man införde detection toolen första gången så gjorde man ett fel, den visade sig vara för bra så att oskyldiga personer drabbades.

Man gjorde om och gjorde rätt och fick en detection tool som antagligen var bra mycket sämre.
När någon blir reportad så har man mer skäl att anpassa en lite bättre detection tool, inte lika bra som den första eftersom den tog oskyldiga, men en som fortfarande är lite bättre. Listan på reports är inte heller lika många som tibia har spelare och då har man även skäl här att samla in mer information om de som har blivit reportade, skulle man samla in mycket information om alla spelare så skulle man nog få väldigt mycket skit som inte skulle leda någon vart.

Då har man antagligen även uppdaterat den vanliga detection toolen också till att vara "lite bättre" än tidigare.

Men jag har fortfarande lite svårt att se att folk blir deletade hejvilt tack vare reports när man knappt reportat botters tidigare, om så skulle vara fallet.
Citera
2013-02-26, 08:52
Medlem
cookizs avatar
Sitter med en knight på secura just nu med 48 i shielding. Jag står fortfarande på rook och tränar med dvärgar axe fighting typ 30 någon stans (satsar på shielding nu för att inte gå upp i level.). Börjar fundera på när börjar det gå segt att levla upp shielding? för att så länge jag slår blod var 30e sekund så ökar jag i procent var 30e sekund eller typ 60e sekund. När slutar det? När börjar det bli så att man måste "kämpa" för shielding skillen? Räknar med att komma upp i 60 i shielding innan jag lämnar rook.
Ifall du frågar dig varför så säger jag därför :P
Citera
2013-02-26, 12:28
Medlem
chullans avatar
The guild Specialization is at war with the guild Backpack Strongmana Potion.

Nu kör vi!
Citera
2013-02-26, 12:34
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
The guild Specialization is at war with the guild Backpack Strongmana Potion.

Nu kör vi!
Vilken server och vilka ska man heja på? Kan vara kul att kolla på lite tibiacasts när man har tråkigt
Citera
2013-02-26, 12:49
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Vilken server och vilka ska man heja på? Kan vara kul att kolla på lite tibiacasts när man har tråkigt
Titania, och Specialization. Hiberna & Eternia transferade för att göra SERVER DOMINANDO. Men vi fick Xinup Saint deletad.
Citera
2013-02-26, 13:53
Medlem
Deathwanderers avatar
hur fick ni han deleted, minns på hiberna, att han lämnade warmode X antal ggr för o expa xD
Citera
2013-02-26, 13:59
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
hur fick ni han deleted, minns på hiberna, att han lämnade warmode X antal ggr för o expa xD
Vi massreportade honom för botting. Ett par dagar senare så sa Cipsoft cya!
Citera
2013-02-26, 14:10
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Vi massreportade honom för botting. Ett par dagar senare så sa Cipsoft cya!

Alltid kul att höra om high-lvl botters som åker dit!
Citera
2013-02-26, 14:36
Medlem
Skyishs avatar
Jag hade tänkt återvända till riktiga Tibia i väntan på att CipSoft möjligen går vidare med det här förslaget som kommer att förändra mycket.

Jag kollar för tillfället efter möjliga världar (Eternia är en möjlig kandidat). Det skulle vara kul med en grupp som spelar tillsammans bara för nöjets skull. Det spelar ingen större roll hur aktiva ni kommer att vara då tanken är att det ska vara en nystart. Är någon intresserad? Jag hoppas ni fattar vad jag menar.
Citera
2013-02-26, 14:40
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
http://www.youtube.com/watch?v=H7nW_BIOySI

Cipsoft(kippsoft)... jag har alltid utalat det Zipsoft? i typ 10 år.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in