Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-04, 08:28
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghamie
För ungefär hur mycket ingame pengar kan man köpa 1 månads premium för i Nova och Aurora?
Sålde ett för 600k på Nova.
Citera
2013-02-04, 14:47
Medlem
Någon som kan förklara detta med premscrolls? Jag hör hört att man ska köpa 180 dagar prem för sig själv och sedan köpa 3 prem scrolls för att sälja ingame typ för att få ut så mkt vinst som möjligt. (Att sälja prem scrolls är billigare än att köpa kks på min värld) och detta ska man vinna typ 150 kr på eller något

Om jag köper 180 dagars prem, kan jag direkt köpa ut 3 prem scrolls? Och hur
Mkt kostar allt som allt
Citera
2013-02-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitaldockan
Någon som kan förklara detta med premscrolls? Jag hör hört att man ska köpa 180 dagar prem för sig själv och sedan köpa 3 prem scrolls för att sälja ingame typ för att få ut så mkt vinst som möjligt. (Att sälja prem scrolls är billigare än att köpa kks på min värld) och detta ska man vinna typ 150 kr på eller något

Om jag köper 180 dagars prem, kan jag direkt köpa ut 3 prem scrolls? Och hur
Mkt kostar allt som allt
Jag tror du tillochmed kan köpa 6 scrolls då? Någon får rätta mig om jag har fel, men jag köpte ifall 30 dagar till mitt konto, och då hade jag några dagar kvar, och då kunde jag sälja en premium scroll på 30 dagar.

Men du måste alltid ha 31 dagar om du ska sälja en scroll på 30 dagar, 61 för 2x30, 91 för 3x30 osv, det är så jag har fattat det iallafall, som sagt någon får rätta mig om jag har fel.
Citera
2013-02-04, 16:30
Medlem
Bennyjs avatar
Hej!

Spelade tibia perioden 2003-2007 och har en lvl 130 ek. Nar jag slutade var jag i toppen po min server, vilket jag sjalvklart inte ar langre. Har inte ens tittat hur tibia ser ut idag, 5 ar senare.

Ar Tibia fortfarande kul? Kommer ha mycket fritid narmsta manaderna, so funderar po att testlira lite igen. Vad skiljer sig i stora drag fran 2007 ars version av spelet och dagens? Ar en 130 ek med demon armor, golden legs, sov, osv, fortfarande bra?
Citera
2013-02-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyj
Hej!

Spelade tibia perioden 2003-2007 och har en lvl 130 ek. Nar jag slutade var jag i toppen po min server, vilket jag sjalvklart inte ar langre. Har inte ens tittat hur tibia ser ut idag, 5 ar senare.

Ar Tibia fortfarande kul? Kommer ha mycket fritid narmsta manaderna, so funderar po att testlira lite igen. Vad skiljer sig i stora drag fran 2007 ars version av spelet och dagens? Ar en 130 ek med demon armor, golden legs, sov, osv, fortfarande bra?

Nej, förmodligen inte. Kan korta av lite:

* Alla personer som dödar någon för unjust (högst 20 pers får unjust dock)
* /\ Gör att om du spelar på Open PVP dör du ganska snabbt när du får skull för att folk inte har unjust att döda någon så dem går efter dem med skull
* Om du är omringad och blir attackerad kan du swappa plats med folk och på så sätt komma ut ur din trap/defence/whatever
* Det finns warmode system som gör att två guilds kan döda varandra utan att få unjust och man kan heller inte swappa med varandra då.
* Du kan inte stairhoppa monster längre, exhaust när du hoppar upp/ner från trappor
* Finns massa nya städer
* Du kan sälja premscrolls ingame lagligt, du köper dem via ditt account och får dem i din purse ingame. (Purse är en speciell "bp" som du alltid har där du endast kan lägga prem scrolls som du inte tappar om du dör)
* En 130 ek är helt okej, botknight typ. Inget vidare annars
* Finns nya PVP blessings som gör att du inte tappar ett skit när du dör, dem kostar max 45k eller något
* Vanliga blessings som man hade förut hjälper endast om du dör mot monster eller om du dör mot players utan att du har PVP-blessen
* Desto fler människor som fragar dig och desto högre lvls dem är, desto mindre tappar du. Det är nästintill inte ens värt att döda folk på Open PVP för dem tappar inte ett piss.

* Om du dödar någon så får du revenge skull,en orange skull. Denna person kan då attackera dig i en vecka (tror jag) utan att få skull men om den personen DÖDAR dig försvinner revenge skullen.

Det är mer likt 2007 på Pvp-enfo servers. Där finns inga unjusts, man kan inte swappa och man behöver inte starta warmode för att kunna kriga mot varandra. Jag kan inte säga mkt mer, spelar inte open pvp.. Aurora är dock nice om du ska börja på open / ny värld
Citera
2013-02-04, 18:49
Medlem
dannekerrors avatar
ååh fick precis rs av ett ruttet enkelt knep, någon som ville att jag skulle använda en chameleon runa på en svamp, men så var det tydligen en stone shower...

Nånting borde ju cip göra åt det där, att göra typ 10 skada av misstag leder till en full frag liksom...
Citera
2013-02-04, 19:23
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
ååh fick precis rs av ett ruttet enkelt knep, någon som ville att jag skulle använda en chameleon runa på en svamp, men så var det tydligen en stone shower...

Nånting borde ju cip göra åt det där, att göra typ 10 skada av misstag leder till en full frag liksom...
Eller så väljer du helt enkelt att inte använda runor som ligger på marken?
Citera
2013-02-04, 19:26
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Hej!

Den största förändringen är att över hälften av alla spelare bottar och det är sällan man visar respekt då det inte gör så värst mycket om man dör då blessings är billiga.
Citera
2013-02-04, 19:37
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Hej!

Nej, det är inte värt att börja igen. Det är inte kul längre. Eller - skulle säga att ca 80% av det som var roligt 2007 är helt borttaget idag. Jag spelade under exakt samma tidsperiod som du, började igen för ett år sedan och slutade i höstas.
Allt som nämndes ovan stämmer. Open-PvP är nästan helt förstört om man ser till community och spänning. Det är något bättre nu med Aurora, har jag hört. Det är ditt enda alternativ i så fall - prova att spela där lite.
Enforced-PvP är som sagt så likt du kommer gamla Tibia men tyvärr är de världarna ungefär lika tomma som Premia var 2007 fast nu med en cirka tre gånger större värld vilket innebär att du kommer att spela ensam under en stor del av tiden. Det är heller inte speciellt många som kommer att söka upp dig då det oavsett vocation är rätt värdelöst att teamhunta bortsett från några få enstaka monster vid några få level-spann. Inte alls som förr där t.ex. en kompis som var druid och kunde gå hydras med en kunde göra en rik snabbt.
Kanske finns det någon guildkompis som vill blocka lite åt dig för att vara snäll men det är ungefär som när du brukade gå med din 130 EK och blocka dragons åt din level 35 RL-kompis för att vara schysst. De få personer du träffar per dag på t.ex. Inferna spelar där för att pka och du kommer att dö hela tiden på ett helt annat sätt än vad man gjorde förr på Open-PvP.

Aurora har en smockfull server men där har jag själv inte provat att spela så kan inte uttala mig där. Vet dock att en del gamla rävar hittat tillbaka och vissa verkar stanna vilket ju verkar positivt.
Citera
2013-02-04, 20:16
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Eller så väljer du helt enkelt att inte använda runor som ligger på marken?
Jag tog upp din i min backpack...
Jag vet att det är mitt eget fel, men det känns som att många stackare skulle kunna vara utan red skull pga ett sånt simpelt knep...
Citera
2013-02-04, 20:41
Medlem
Topppis avatar
hur fungerar tibia OT idag? vart kan man hitta servrar för det, vilken är den "officiella" sidan lr va man ska säga?
Citera
2013-02-04, 21:05
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
hur fungerar tibia OT idag? vart kan man hitta servrar för det, vilken är den "officiella" sidan lr va man ska säga?

http://otservlist.org/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in