Citat:
Ursprungligen postat av Bennyj
Hej!
Spelade tibia perioden 2003-2007 och har en lvl 130 ek. Nar jag slutade var jag i toppen po min server, vilket jag sjalvklart inte ar langre. Har inte ens tittat hur tibia ser ut idag, 5 ar senare.
Ar Tibia fortfarande kul? Kommer ha mycket fritid narmsta manaderna, so funderar po att testlira lite igen. Vad skiljer sig i stora drag fran 2007 ars version av spelet och dagens? Ar en 130 ek med demon armor, golden legs, sov, osv, fortfarande bra?
Nej, förmodligen inte. Kan korta av lite:
* Alla personer som dödar någon för unjust (högst 20 pers får unjust dock)
* /\ Gör att om du spelar på Open PVP dör du ganska snabbt när du får skull för att folk inte har unjust att döda någon så dem går efter dem med skull
* Om du är omringad och blir attackerad kan du swappa plats med folk och på så sätt komma ut ur din trap/defence/whatever
* Det finns warmode system som gör att två guilds kan döda varandra utan att få unjust och man kan heller inte swappa med varandra då.
* Du kan inte stairhoppa monster längre, exhaust när du hoppar upp/ner från trappor
* Finns massa nya städer
* Du kan sälja premscrolls ingame lagligt, du köper dem via ditt account och får dem i din purse ingame. (Purse är en speciell "bp" som du alltid har där du endast kan lägga prem scrolls som du inte tappar om du dör)
* En 130 ek är helt okej, botknight typ. Inget vidare annars
* Finns nya PVP blessings som gör att du inte tappar ett skit när du dör, dem kostar max 45k eller något
* Vanliga blessings som man hade förut hjälper endast om du dör mot monster eller om du dör mot players utan att du har PVP-blessen
* Desto fler människor som fragar dig och desto högre lvls dem är, desto mindre tappar du. Det är nästintill inte ens värt att döda folk på Open PVP för dem tappar inte ett piss.
* Om du dödar någon så får du revenge skull,en orange skull. Denna person kan då attackera dig i en vecka (tror jag) utan att få skull men om den personen DÖDAR dig försvinner revenge skullen.
Det är mer likt 2007 på Pvp-enfo servers. Där finns inga unjusts, man kan inte swappa och man behöver inte starta warmode för att kunna kriga mot varandra. Jag kan inte säga mkt mer, spelar inte open pvp.. Aurora är dock nice om du ska börja på open / ny värld